Αντιλήψεις φοιτητών σχετικά με έννοιες που αφορούν στα υλικά και τη διαχείρισή τους και οι εμπειρίες τους σχετικά με πρακτικές ανακύκλωσης στο ελληνικό σχολείο


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 24, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
υλικά και αντικείμενα, διαχείριση υλικών, ανακύκλωση.
Μαριάνθη Νάστου
Αικατερίνη Πλακίτση
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία διερευνώνται οι αντιλήψεις φοιτητών/τριών, σχετικά με έννοιες που αφορούν στα υλικά και στην διαχείρισή τους. Η έρευνα αποτελεί τμήμα ευρύτερης έρευνας, που αποσκοπεί στη δόμηση ενός διδακτικού μοντέλου για τη διδασκαλία εννοιών Φυσικών Επιστημών και την Καλλιέργεια Σκέψης για τον Κύκλο Ζωής των Υλικών (ΣΚΖΥ) σε εκπαιδευτικούς, οι οποίοι δεν έχουν ισχυρό γνωστικό υπόβαθρο στις Φυσικές Επιστήμες. Ερευνητικό εργαλείο αποτέλεσε το ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού και ανοιχτού τύπου. Από τα ευρήματα της έρευνας αναδείχτηκαν παρανοήσεις ως προς τις έννοιες που διερευνήθηκαν. Επιπλέον αναδείχτηκαν συσχετίσεις ανάμεσα στο ποσοστό συμμετεχόντων που εφαρμόζουν πρακτικές ανακύκλωσης στην καθημερινή τους ζωή και στο μέγεθος της πόλης όπου κατοικούν ενώ φάνηκε πως οι συμμετέχοντες έλαβαν μέρος σε πρακτικές ανακύκλωσης όταν φοιτούσαν στο Δημοτικό Σχολείο σε μεγαλύτερο ποσοστό από όλα τα άλλα στάδια της μαθητικής τους ζωής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ηλιοπούλου, Ι., 2016. Αντιλήψεις παιδιών προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας για την ανακύκλωση: έρευνα σε παιδιά του Βόλου. Έρευνα στην Εκπαίδευση. Τόμος 5, Τεύχος 1, σσ. 148- 164
Ραβάνης, Κ. (2016). Εισαγωγή στη διδακτική και στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
Σκουμιός, Μ. (2012). Αντιλήψεις των μαθητών για έννοιες των Φυσικών Επιστημών και διδακτική τους αντιμετώπιση. Σημειώσεις για το μάθημα. Μέρος Α. Ρόδος. file:///C:/Users/%CE%A0%CE%92%CE%9B/Desktop/%CE%95%CE%9D%CE%95%CE%A6%CE%95%CE%A4%2012%CE%BF%20%CE%A3%CE%A5%CE%9D%CE%95%CE%94%CE%A1%CE%99%CE%9F/ANTILIPSEIS%20%CE%B3%CE%B9%CE%B1%20%CF%84%CE%B7%CE%BD%20%CE%A5%CE%9B%CE%97%20%CF%83%CE%B5%CE%BB.%2050%20-SHMEIWSEIS-KEFALAIA-1-7.pdf
Driver, R., Squires, A., Rushworth, P. & Wood-Robinson, V. (2000, ελληνική μετάφρ). Οικοδομώντας τις έννοιες των Φυσικών Επιστημών, Μια Παγκόσμια Σύνοψη των Ιδεών των Μαθητών. Τυπωθήτω. Αθήνα.
Grodzinska-Jurczak, M., Stepska, A., & Nieszporek, K. (2006). Perception of Environmental Problems Among Pre-School Children in Poland. International Research in Geographical and Environmental Education, 5(1), 62–76. doi:10.2167/irgee187.0
Stavy, R. (1990). Children's conception of changes in the state of matter: From liquid (or solid) to gas. Journal of Research and Science Teaching, 27: 247-266.
Stavy, R. (1991). Children’s Ideas About Matter. School Science and Mathematics. Volume 91(6), October 1991.
Tatar, E. (2011). Prospective primary school teachers’ misconceptions about states of matter. Educational Research and Reviews. Vol. 6(2), pp. 197-200, February 2011.