Πέρα από τα πρωτοσέλιδα: Η κλιματική αλλαγή στα μέσα ενημέρωσης
Περίληψη
Μπορεί ένα viral βίντεο να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο; Η παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση διερευνά την επίδραση των μέσων ενημέρωσης στις αντιλήψεις του κοινού για την κλιματική αλλαγή. Εξετάζει επίσης την αποτελεσματικότητα της αφήγησης και των εικόνων στη δημόσια συμμετοχή και προτείνει στρατηγικές για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και των «θαλάμων ηχούς». Δημιουργήθηκε ένας θεματικός χάρτης με τη χρήση λέξεων-κλειδιών από 744 σχετικά επιστημονικά άρθρα από τη διεθνή βιβλιογραφία. Στη συνέχεια, επιλέχθηκαν 16 αντιπροσωπευτικά άρθρα και αναλύθηκαν τα ευρήματά τους.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 6. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Anderson, A. A., & Huntington, H. E. (2017). Social Media, Science, and Attack Discourse: How Twitter Discussions of Climate Change Use Sarcasm and Incivility. Science Communication, 39(5), 598–620.
Boykoff, M. T., & Boykoff, J. M. (2004). Balance as bias: Global warming and the US prestige press. Global Environmental Change, 14(2), 125–136.
Cody, E. M., Reagan, A. J., Mitchell, L., Dodds, P. S., & Danforth, C. M. (2015). Climate change sentiment on Twitter: An unsolicited public opinion poll. PLoS ONE, 10(8).
Falkenberg, M., Galeazzi, A., Torricelli, M., Di Marco, N., Larosa, F., Sas, M., Mekacher, A., Pearce, W., Zollo, F., Quattrociocchi, W., & Baronchelli, A. (2022). Growing polarization around climate change on social media. Nature Climate Change, 12(12).
Grundmann, R., & Scott, M. (2014). Disputed climate science in the media: Do countries matter? Public Understanding of Science, 23(2), 220–235.
Huber, B., Barnidge, M., Gil de Zúñiga, H., & Liu, J. (2019). Fostering public trust in science: The role of social media. Public Understanding of Science, 28(7), 759–777.
Junsheng, H., Akhtar, R., Masud, M. M., Rana, M. S., & Banna, H. (2019). The role of mass media in communicating climate science: An empirical evidence. Journal of Cleaner Production, 238.
Kellstedt, P. M., Zahran, S., & Vedlitz, A. (2008). Personal efficacy, the information environment, and attitudes toward global warming and climate change in the United States. In Risk Analysis (Vol. 28, Issue 1, pp.113–126).
Leiserowitz, A. A., Maibach, E. W., Roser-Renouf, C., Smith, N., & Dawson, E. (2013). Climategate, Public Opinion, and the Loss of Trust. American Behavioral Scientist, 57(6), 818–837.
León, B., Negredo, S., & Erviti, M. C. (2022). Social Engagement with climate change: principles for effective visual representation on social media. Climate Policy.
Moe, H., Lindtner, S., & Ytre-Arne, B. (2023). Polarisation and echo chambers? Making sense of the climate issue with social media in everyday life. In Nordicom Review (Vol. 44, Issue 1, pp. 23–43).
Nisbet, M. (2009). Communicating climate change: Why frames matter. Environment, 51(2), 12–23.
Nisbet, M. C., & Scheufele, D. A. (2009). What’s next for science communication? promising directions and lingering distractions. American Journal of Botany, 96(10), 1767–1778.
O’Neill, S. (2020). More than meets the eye: a longitudinal analysis of climate change imagery in the print media. Climatic Change, 163(1), 9–26.
O’Neill, S., Williams, H. T. P., Kurz, T., Wiersma, B., & Boykoff, M. (2015). Dominant frames in legacy and social media coverage of the IPCC Fifth Assessment Report. Nature Climate Change, 5(4), 380–385.
Perga, M. E., Sarrasin, O., Steinberger, J., Lane, S. N., & Butera, F. (2023). The climate change research that makes the front page: Is it fit to engage societal action? Global Environmental Change, 80.
Rosenthal, S. (2022). Information sources, perceived personal experience, and climate change beliefs. Journal of Environmental Psychology, 81.
Upadhyaya, A., Fisichella, M., & Nejdl, W. (2023). A Multi-Task Model for Sentiment Aided Stance Detection of Climate Change Tweets. Proceedings of the International AAAI Conference on Web and Social Media, 17.