Ανάπτυξη – εφαρμογή – αξιολόγηση ψηφιακών σεναρίων για τη νανοτεχνολογία στην προσχολική εκπαίδευση
Περίληψη
Η μελέτη αυτή είχε ως στόχο την διερεύνηση της αλλαγής απόψεων και τον βαθμό κατανόησης παιδιών προσχολικής ηλικίας σε ζητήματα των εννοιών, φαινομένων, εργαλείων και εφαρμογών της νανοτεχνολογίας μέσω της συμμετοχής τους σε διδακτική παρέμβαση με χρήση ψηφιακών σεναρίων στην πλατφόρμα Go-Lab. Συνάμα θέλαμε να δούμε κατά πόσο η χρήση ψηφιακών σεναρίων είναι εφικτή και εύκολη στην εφαρμογή στη μαθησιακή διαδικασία στα πλαίσια του νηπιαγωγείου και πως ανταποκρίνονται οι μαθητές στην διερευνητική μεθοδολογία. Για την επίτευξη των στόχων αυτών σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε μια διδακτική παρέμβαση αναφορικά με το φαινόμενο της προσκολλητικής ικανότητας της σαύρας Gecko και τις 3 Μεγάλες Ιδέες της νανοτεχνολογίας. Χρησιμοποιώντας μια ποικιλία μεθόδων ποιοτικής έρευνας, συλλέξαμε δεδομένα από συνεντεύξεις και ιχνογραφήματα μαθητών. Τα ευρήματά μας υποστηρίζουν τον ισχυρισμό ότι οι μαθητές βελτίωσαν την κατανόησή τους, ενώ ανέδειξαν και ορισμένες προσεγγίσεις ως πιο κατάλληλες για μαθητές αυτής της ηλικίας, αλλά και κάποιες δυσκολίες που προέκυψαν κατά την διαδικασία υλοποίησης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 8. ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ