Απόψεις και πρακτικές μουσειοπαιδαγωγών για τη διερεύνηση: Μελέτη περίπτωσης


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 20, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
διερευνητική διδασκαλία Φυσικών Επιστημών απόψεις και πρακτικές μουσειοπαιδαγωγών
Mαρία Kαρνέζου
https://orcid.org/0000-0001-7599-7667
Βασίλης Τσελφές
Πέτρος Καριώτογλου
Περίληψη

Στο κείμενο που ακολουθεί παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα από την ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώσαμε μελετώντας τις σχετικές με τη διερεύνηση απόψεις και πρακτικές ενός μουσειοπαιδαγωγού, ο οποίος υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολικές ομάδες στο ΚΔΕΜΤ ΝΟΗΣΙΣ. Η ανάλυση έγινε με τη βοήθεια ενός θεωρητικού μοντέλου, το οποίο αναπαριστά τη δυναμική των σχέσεων που αναδύονται μεταξύ των διδακτικών-μαθησιακών πρακτικών και των σχετικών με αυτές απόψεων των μουσειοπαιδαγωγών. Στόχο αποτελεί ο εντοπισμός κάποιων μοτίβων στις αλληλουχίες απόψεων και πρακτικών, καθώς και η αξιολόγηση των δυνατοτήτων του θεωρητικού μοντέλου να τις εντοπίσει σε μη τυπικά περιβάλλοντα εκπαίδευσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 4. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Τσελφές, Β., Ζουπίδης, Α., Τσαλίκη, Χ., Καρνέζου, Μ., & Καριώτογλου, Π. (2023). Απόψεις και Πρακτικές. Θεωρητική προσέγγιση και μεθοδολογική διαχείριση των σχέσεων τους. Ανακοίνωση σε συμπόσιο στο 13ο συνέδριο ΕΝΕΦΕΤ, Νοέμβριος, Ιωάννινα.
Ajzen, I., & Fishbein, Μ. (2000). Attitudes and the Attitude–Behavior Relation: Reasoned and Automatic Processes. European Review of Social Psychology, 11(1), 1–33. doi:10.1080/ 14792779943000116
Allen, L.B., & Crowley, K.J. (2014). Challenging Beliefs, Practices, and Content: How Museum Educators Change, Science Education, 98, 84-105.
Anderson, D., De Cosson, A., McIntosh. L. (Eds.) (2015). Research Informing the Practice of Museum Educators: Diverse Audiences, Challenging Topics, and Reflective Praxis, Sense Publishers.
Karnezou, M., & Kariotoglou, P. (2022). Inquiry in a Science Museum: Science Museum Educators’ Views and Practices. Education Sciences, 12, 865. https://doi.org/10.3390/ educsci12120865
Patterson, O. (2014). Making Sense of Culture. Annual Review of Sociology, 40, 1-30.
Pickering, A. (1995). The Mangle of Practice: Time, Agency, and Science, University of Chicago Press.
Tran, L.U., Werner-Avidon, M., & Newton, L.R. (2013). Successful professional learning for informal educators: What is it and how do we get there? Journal of Museum Education, 38, 333–348. https://doi.org/10.1080/10598650.2013.11510785