Διαδικαστική γνώση και δεξιότητες στη διερευνητική διδασκαλία και μάθηση
Δημοσιευμένα:
Σεπ 20, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Διαδικαστική γνώση, δεξιότητες
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει την εφαρμογή καινοτομικής Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) βασισμένης στην διερεύνηση, η οποία ενσωματώνει εικονικά και πραγματικά εργαστήρια και συμβάλλει στην κατασκευή της διαδικαστικής γνώσης και των δεξιοτήτων σχετικά με την διατύπωση επιστημονικών ερωτήσεων και τον πειραματικό σχεδιασμό. Το δείγμα αυτής της έρευνας αποτελούσαν 30 μαθητές Ε’ Δημοτικού. Κατά τη ΔΜΑ οι μαθητές διδάχτηκαν ρητά τη διατύπωση επιστημονικών ερωτήσεων και τον πειραματικό σχεδιασμό. Τα αποτελέσματα της παρέμβασης καταδεικνύουν βελτίωση της διαδικαστικής γνώσης και των αντίστοιχων δεξιοτήτων και για τις δύο πρακτικές της διερεύνησης.
Λέξεις κλειδιά: Διαδικαστική γνώση, δεξιότητες, ρητή διδασκαλία
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
- Κατηγορίες
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Lefkos, I., Psillos, D. & Hatzikraniotis, E. (2011). Designing experiments on thermal interactions by secondary students in a simulated laboratory environment, Research in Science & Technological Education 29(2), 189- 204
Κaragianni, H., & Psillos, D. (2022). Investigating the effectiveness of Explicit and Implicit Inquiry-Oriented Instruction on Primary Students views about the non-linear nature of inquiry. International Journal of Science Education, DOI: 10.1080/09500693.2022.2050486
Kuhn, D., Arvidsson, T. S., Lesperance, R., & Corprew, R. (2017). Can engaging in science practices promote deep understanding of them? Science Education, 101(2), 232–250. https://doi.org/10.1002/sce.21263
Pedrosa-de-Jesus, H. & Aurora Moreira, Betina Lopes & Mike Watts (2014). So much more than just a list: exploring the nature of critical questioning in undergraduate sciences. Research in Science & Technological Education, 32(2), 115-134. DOI:10.1080/02635143.2014.902811
Psillos, D., & Kariotoglou, P. (2016). Theoretical Issues Related to Designing and Developing Teaching-Learning
Sequences. In D.Psillos and P. Kariotoglou ( Eds.), Iterative Design of Teaching-Learning Sequences, 11 – 34,
Taramopoulos, Athanasios & Psillos, Dimitris. (2022). Developing procedural knowledge in secondary education students. Journal of Physics: Conference Series. 2297.012010. DOI: 10.1088/1742-6596/2297/1/012010
Vorholzer, A., von Aufschnaiter, C. & Boone, W.J. (2020). Fostering Upper Secondary Students' Ability to Engage in Practices of Scientific Investigation: a Comparative Analysis of an Explicit and an ImplicitInstructional Approach, Res Sci Educ, 50, 333 – 359. DOI:10.1007/s11165-018-9691-1