Αναπαραστάσεις του ηλιακού συστήματος στα σύγχρονα σχολικά εγχειρίδια και στο «Φωτόδεντρο» της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η ποιοτική ανάλυση 32 εικόνων από τα επίσημα σχολικά εγχειρίδια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας και 18 εικόνων και δυναμικών αναπαραστάσεων από την ψηφιακή πλατφόρμα «Φωτόδεντρο», αναφορικά με θέματα Αστρονομίας. Απώτερος στόχος ήταν να διαπιστωθεί ο βαθμός στον οποίο μπορεί οι απεικονίσεις αυτές να υποβάλλουν εναλλακτικές ιδέες στους μαθητές/μαθήτριες. Από την ανάλυση προέκυψαν σχετικές ενδείξεις για την πλειοψηφία των απεικονίσεων, αναφορικά με τις σχετικές αποστάσεις/μεγέθη/θέσεις/κινήσεις ουράνιων σωμάτων του Ηλιακού μας συστήματος, την απόδοση ανθρωπομορφικών χαρακτηριστικών στα σώματα αυτά καθώς και για τον ερμηνευτικό μηχανισμό συγκεκριμένων αστρονομικών φαινομένων.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 15. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΙΣ Φ.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Χαλκιά, Κρ., & Θεοδωρίδης, Μ. (2002). Η χρήση της εικόνας στα εγχειρίδια των φυσικών επιστημών: ένα σύστημα ταξινόμησης και αξιολόγησης των εικόνων, Θέματα στην εκπαίδευση, 3 (1), 79-95. https://www.academia.edu/4767305/
Bakas, C., & Mikropoulos, T. (2003). Design of virtual environments for the comprehension of planetary phenomena based on students' ideas. International Journal of Science Education, 25 (8), 949-967. https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09500690305027
Dimopoulos, Κ., Koulaidis, V., & Sklaveniti, Sp. (2003). Towards an Analysis of Visual Images in School Science Textbooks and Press Articles about Science and Technology. Research in Science Education, 33, 189–216. https://link.springer.com/article/10.1023/A:1025006310503