Το νέο πρόγραμμα σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 20, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Προγράμματα Σπουδών Μελέτη Περιβάλλοντος Δημοτικό σχολείο
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Δέσποινα Ιμβριώτη
Βασιλική Ιωακειμίδου
Γεώργιος Καλκάνης
Περίληψη

Το 2021 εκπονήθηκε νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος στο Δημοτικό (Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξη) με βάση σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα. Βασικός σκοπός του νέου Προγράμματος Σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος είναι η διαμόρφωση του σύγχρονου, ενεργού, υπεύθυνου πολίτη, με προσωπική πληρότητα και ανάπτυξη, ο οποίος εκτός από την εξασφάλιση της ποιοτικής διαβίωσής του με αξίες και με επαρκείς ικανότητες που επικαιροποιούνται δια βίου, ευαισθητοποιείται και ενδιαφέρεται για θέματα παγκόσμια, περιβαλλοντικά, ανθρωπιστικά, κοινωνικά. Το μαθησιακό πλαίσιο της ΜΠ οργανώνεται με τρόπο ώστε να εστιάζει στους/στις μαθητές/τριες, οι οποίοι/ες εμπλέκονται σε ατομική και ομαδική έρευνα με σκοπό την οικειοποίηση νέων γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων και αξιών αλλά και την εμβάθυνση και διεύρυνση των εννοιών, των θεμάτων και των πρακτικών που προσεγγίζονται. Το διδακτικό πλαίσιο οργανώνεται με τρόπο ώστε να δημιουργεί ένα ανοικτό, ευέλικτο πλαίσιο μάθησης για τους μαθητές/τριες με δραστηριότητες (ατομικές ή συλλογικές), οι οποίες για την υλοποίησή τους αξιοποιούν τις πρακτικές των επιστημών και το περιεχόμενό τους το αντλούν από τα θεματικά πεδία της ΜΠ. Στην εργασία παρουσιάζεται η στοχοθεσία του νέου Π.Σ., η φιλοσοφία εκπόνησής του, τα βασικά καινοτομικά στοιχεία του, η προτεινόμενη μεθοδολογία και καλές πρακτικές, καθώς και κάποια βασικά αποτελέσματα από την πιλοτική εφαρμογή του σε Πειραματικά Σχολεία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 15. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΙΣ Φ.Ε. ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ιωακειμίδου, Β., Γούπος, Θ., Ιμβριώτη, Δ., Ριζάκη, Α., & Καλογιαννάκης, Μ. (2021). Σχεδιασμός και ανάπτυξη εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο την υποστήριξη του νέου ΠΣ της ΜΠ. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Πρακτικά 11ου Συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Εμπειρίες, Προκλήσεις, Προοπτικές, 26-28 Νοεμβρίου, 2021, 11(6Α), 99-112.
Καλκάνης, Γ.Θ. (2021). Η Επιστημονική – Εκπαιδευτική Μέθοδος με Διερεύνηση και Καλές Πρακτικές. Έρευνα για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία, 1(1), 21-38, https://doi.org/10.12681/riste.27267
Καλογιαννάκης, Μ., Γούπος, Θ., Ιμβριώτη, Δ., Ιωακειμίδου, Β., & Ριζάκη, Α. (2021). Οδηγός Εκπαιδευτικού. Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542, ΦΕΚ 3023/8-5-2023.