Διαμόρφωση σχολικής αυλής με βιοκλιματικά κριτήρια. Η περίπτωση του 27ου Δημοτικού σχολείου Θεσσαλονίκης


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 21, 2023
Αικατερίνη Μπουχώρη
Γεώργιος Μαλανδράκης
Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνηθεί ο βαθμός επίδρασης μίας διδακτικής παρέμβασης στις γνώσεις και τις αντιλήψεις μαθητών/μαθητριών ΣT΄ τάξης αναφορικά με τη βιοκλιματική σχολική τους αυλή. Οι 23 συμμετέχοντες/συμμετέχουσες κλήθηκαν αρχικά να ζωγραφίσουν την ιδανική βιοκλιματική αυλή. Ακολούθησε μία παρέμβαση 3 εβδομάδων και κλήθηκαν εκ νέου να ζωγραφίσουν την αυλή. Τα στοιχεία που απεικονίζονταν στα αρχικά και στα τελικά ιχνογραφήματα ταξινομήθηκαν ως προς τη χρήση τους σε 11 κατηγορίες. Η ποιοτική και ποσοτική ανάλυση των δεδομένων ανέδειξε στατιστικά σημαντικές διαφορές σε 5 κατηγορίες. Αν και τα αποτελέσματα δεν ήταν ικανοποιητικά στο σύνολό τους, ωστόσο προέκυψαν και ενθαρρυντικά στοιχεία, τα οποία δεν μπορούν να αγνοηθούν.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 19. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ακύλας, Μ. & Λιαράκου, Γ. (1999). Πρασινίζοντας τις Αυλές των Σχολείων: Πιλοτικό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για το Δημοτικό. Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση – WWF Ελλάς. Ανακτήθηκε από https://contentarchive.wwf.gr/images/pdfs/pe/prasinizontasavles.pdf
Μάναλης, Π., Πλατανιστιώτη, Σ., Σκαμπαρδώνης, Σ., Στεφανόπουλος, Ν., Τσελεκτσίδου, Τ., Φραντζή, Α. & Βαβούρη, Α. (2005). Στην αυλή των Οικολογικών Σχολείων… σαν στο σπίτι μας!: Εκπαιδευτικό υλικό για πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης. Ανακτήθηκε από https://www.ecoschools.gr/sites/default/files/files-misc/oikologikasholeia-sholikiaylivivlio-copy.pdf
Flax, L., Altes, R.K., Kupers, R., & Mons, B. (2020). Greening schoolyards - An urban resilience perspective. Cities, 106. https://doi.org/10.1016/j.cities.2020.102890
Gal, A., & Gan, D. (2021). Imagine a school: Children draw and explain the ideal environmental school. Australian Journal of Environmental Education, 37(3), 208-223. https://doi.org/10.1017/aee.2021.3
Stokas, D., Strezou, E., Malandrakis, G., & Papadopoulou, P. (2017). Greek primary school children’s representations of the urban environment as seen through their drawings. Environmental Education Research, 23:8, 1088-1114. https://doi.org/10.1080/13504622.2016.1219316
van Dijk-Wesselius, J.E., Maas, J., Hovinga, D., van Vugt, M., & van den Berg, A.E. (2018). The impact of greening schoolyards on the appreciation, and physical, cognitive and social-emotional well-being of schoolchildren: A prospective intervention study. Landscape and Urban Planning, 180, 15-26. https://doi.org/10.1016/j.landurbplan.2018.08.003
van Dijk-Wesselius, J.E., van den Berg, A.E., Maas, J., & Hovinga, D. (2020). Green Schoolyards as Outdoor Learning Environments: Barriers and Solutions as Experienced by Primary School Teachers. Frontiers in Psychology, 10:2919. doi: 10.3389/fpsyg.2019.02919