Η χρήση των συλλογισμών Modus Ponens και Modus Tollens από φοιτητές Φυσικών Επιστημών και η συσχέτισή τους με λογικές πλάνες
Περίληψη
Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μια πιλοτικής έρευνας που εξετάζει την χρήση των συλλογισμών Modus Ponens και Modus Tollens από φοιτητές φυσικών επιστημών. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος μεθοδολογίας της έρευνας μέσω ερωτηματολογίου (Rijmen & Boeck, 2003). Εφαρμόστηκε ανάλυση κατά συστάδες για την ανάδειξη διακριτών προφίλ με βάση τις απαντήσεις, από την οποία προέκυψαν τρεις ομάδες (Clusters/Προφίλ). Τα τρία προφίλ αντιστοιχούν σε μία ιεραρχική διαβάθμιση σε σχέση με την ορθότητα των απαντήσεων και ακολούθως συσχετίσθηκαν με τις απαντήσεις σε ερωτήσεις που ανίχνευαν λογικές πλάνες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η σωστή χρήση των συλλογισμών Modus Ponens και Modus Tollens συσχετίζεται αρνητικά με την εμφάνιση λογικής πλάνης. Τα ευρήματα της έρευνας αφορούν και συζητούνται στο πλαίσιο της διδακτικής των μαθημάτων μεθοδολογίας επιστημονικής έρευνας.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ