Εφαρμογή της Ανάλυσης Κύκλου Ζωής (ΑΚΖ) των προϊόντων σε μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: Μία προσέγγιση αναφορικά με την εκπαίδευση για την αειφορία


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Οκτ 3, 2023
Κυριακή Γρηγορίου
Γεώργιος Μαλανδράκης
Περίληψη

Η παρούσα εργασία είχε ως σκοπό να μελετήσει την κατανόηση των μαθητών/ τριών της Ε’ τάξης Δημοτικού, για την Ανάλυση του Κύκλου Ζωής (ΑΚΖ) των προϊόντων και πώς αυτή άλλαξε μετά από σχετική διδακτική παρέμβαση με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Για το σκοπό αυτό, αναπτύχθηκε διδακτικό υλικό και δραστηριότητες διάρκειας 6 ωρών και για τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα ειδικά αναπτυγμένο εργαλείο καταγραφής των σταδίων και περιεχομένων του κύκλου ζωής μιας μπλούζας, το οποίο επιδόθηκε πριν και μετά την παρέμβαση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, υπήρχαν ενθαρρυντικά στοιχεία και σημεία βελτίωσης της κατανόησης των συμμετεχόντων για τον Κύκλο Ζωής των προϊόντων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 19. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Dhahri, S., & Omri, A. (2018). Entrepreneurship contribution to the three pillars of sustainable development: What does the evidence really say? World Development, 106, 64-77.
Hartono, N., Laurence, L., & Chandra, G. H. (2020). LIFE CYCLE ASSESSMENT IN SUPPLY CHAIN MANAGEMENT GAME. Journal of Environmental Science and Sustainable Development, 3(1), 1-29.
Tolppanen, S., Jäppinen, I., Kärkkäinen, S., Salonen, A., & Keinonen, T. (2019). Relevance of Life-Cycle Assessment in Context-Based Science Education: A Case Study in Lower Secondary School. Sustainability, 11(21), 5877.
Κυριαζή, Ν. (1998). Η κοινωνιολογική Έρευνα: Κριτική επισκόπηση των μεθόδων και των τεχνικών. Αθήνα: Ελληνικές Επιστημονικές Εκδόσεις.
Μουσιόπουλος, Ν., Ντζιαχρήστος, Λ., & Σλίνη, Θ. (2015). Κεφάλαιο 11: Ανάλυση Κύκλου Ζωής. Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος - Αρχές Αειφορίας (σελ. 121-131). Αθήνα: ΣΕΑΒ. Διαθέσιμο στο δικτυακό τόπο: http://hdl. handle. net/11419/1009.