Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για έννοιες της Βιολογίας και τη φύση της επιστήμης: Μια βιβλιογραφική ανασκόπηση


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτικοί βιολογία εναλλακτικές ιδέες
Δήμητρα Αποστολάκη
Χαρίλαος Τσιχουρίδης
Περίληψη

Η διδασκαλία του μαθήματος της βιολογίας είναι μια απαιτητική διαδικασία, η οποία επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό από τις εναλλακτικές ιδέες που φέρουν οι διδάσκοντες. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η συγκέντρωση και μελέτη των εναλλακτικών ιδεών τόσο εν ενεργεία όσο και εν δυνάμει εκπαιδευτικών αναφορικά με έννοιες της βιολογίας, μεταξύ των άλλων και της θεωρίας της εξέλιξης καθώς και με τη φύση της επιστήμης. Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση και συγκεντρώθηκαν 45 ερευνητικά άρθρα. Από τη μελέτη τους βρέθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν εναλλακτικές ιδέες σε σημαντικό βαθμό, οι οποίες εάν δεν αντιμετωπιστούν μπορούν να μεταφερθούν στους μαθητές. Απώτερο στόχο αποτελεί η βελτιστοποίηση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στους μαθητές και η συνεισφορά στην αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών και των επιμορφωτικών σεμιναρίων των εκπαιδευτικών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 2. ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ζόγκζα, Β. (2009). Θέματα διδακτικής της βιολογίας: Διδασκαλία και μάθηση βιολογικών εννοιών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (σ. 4-5, σ. 298). Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Cakmakci, G., (2017). Using Video Vignettes of Historical Episodes for Promoting Pre-service Teachers’ Ideas about the Nature of Science. Science Education International. 28, 7-29.
Cook, K.-L., & Buck, G.-A., (2013). Pre-service Teachers’ Understanding Nature of Science through Socio-scientific Inquiry. The Electronic Journal for Research in Science & Mathematics Education, 17.
Dikmenli, M., (2010). Misconceptions of cell division held by student teachers in biology: A drawing analysis. Scientific Research and Essay, 5, 235-247.
Glaze, A., & Goldston, J., (2021). Acceptance, Understanding & Experience: Exploring Obstacles to Evolution Education among Advanced Placement Teachers. The American Biology Teacher, 81, 71-76.
Kumandas, B., Ateskan, A., & Lane, J., (2018). Misconceptions in Biology: a meta-synthesis study of research, 2000-2014. Journal of Biological Education, 53, 350-364.
Michail, S., Stamou, A., & Stamou, G., (2007). Greek Primary School Teachers’ Understanding Environmental Issues: An Exploration of Their Environmental Knowledge and Images of Nature. Science Education, 91, 244-259.
Susanti, R., (2018). Misconception of biology education student of teacher training and education of Sriwijaya University to the concept of photosynthesis and respiration. Journal of Physics: Conference Series, 1022, 012056, https://doi.org/ 10.1088/1742-6596/1022/1/012056.
Yates, T., & Marek, E., (2013). Is Oklahoma ok? A regional study of the prevalence of biological evolution-related misconceptions held by introductory biology teachers. Evolution: Education and Outreach, 6, http://dx.doi.org/10.1186/1936-6434-6-6.
Yip, D.-y., (1998). Teachers’ misconceptions of the circulatory system. Journal of Biological Education, 32, 207-215.