Διαχείριση απορριμμάτων: Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση ενός ψηφιακού σεναρίου διακλάδωσης (branching scenario) για μαθητές/τριες Δημοτικού σχολείου


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 21, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Διαχείριση απορριμμάτων πρωτοβάθμια εκπαίδευση ψηφιακό σενάριο διακλάδωσης
Κυριακή Ευθυμίου
Γεώργιος Μαλανδράκης
Περίληψη

Στόχος της εργασίας είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση ενός ψηφιακού Σεναρίου Διακλάδωσης (Branching Scenario) για μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ειδικότερα, το σενάριο αναφέρεται στο πρόβλημα των απορριμμάτων και στα βήματα που πρέπει να ακολουθούνται για την κατάλληλη διαχείρισή τους, μέσα από τη χρήση των αρχών «9R». Στην ανάπτυξη του σεναρίου εφαρμόζονται τα πέντε στάδια της διαδικασίας ADDIE (Ανάλυση, Σχεδιασμός, Ανάπτυξη, Εφαρμογή, Αξιολόγηση). Για την αξιολόγηση του ψηφιακού Σεναρίου ελήφθησαν συνεντεύξεις από 170 μαθητές/τριες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τάξεων Β΄,Γ’,Ε’,ΣΤ’ και από τους εκπαιδευτικούς τους, όπως επίσης ποσοτικά δεδομένα από την εφαρμογή του. Τα αποτελέσματα αναμένεται να εμπλουτίσουν τις γνώσεις μας για την ποιότητα και χρησιμότητά των ψηφιακών σεναρίων διακλάδωσης στη εκπαίδευση για τη διαχείριση απορριμμάτων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 19. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Branch, R. M. (2009). Instructional Design: The ADDIE Approach. Springer US. https://doi.org/10.1007/978-0-387- 09506-6
Dalziel, J. (2014). Implementing Developing Scenario Learning with Branching for Moral Values in Teacher Training. 9th International LAMS and Learning Design Conference. “Innovation in Learning Design” 26th-27th November 2014, Nanyang Technological University, Singapore. https://lams2014.lamsfoundation.org/docs/paper3.pdf
Fauville, G., Lantz-Andersson, A., & Säljö, R. (2014). ICT tools in environmental education: Reviewing two newcomers to schools. Environmental Education Research, 20(2), 248–283. https://doi.org/10.1080/13504622.2013.775220
Interactive Skills Academy. (2022). Branching Scenario: Swipe File. https://files.cdn.thinkific.com/file_uploads/458687/attachments/d9a/518/e67/Branching_Scenario_Swipe_File_ edited.pdf
Khaw-ngern, K., Peuchthonglang, P., Klomkul, L., &Khaw-ngern, C. (2021). The 9Rs strategies for the circular economy 3.0. Psychol. Educ. J, 58, 1440–1446. https://doi.org/10.17762/pae.v58i1.926
OECD. (2015) Material Resources, Productivity and the Environment: Key Findings. https://dx.doi.org/10.1787/9789264190504-en
Rudiyanto, R., Kurniati, E., Fitriani, A. D., Rengganis, I., Mirawati, M., & Justicia, R. (2021). Reduce, Reuse, and Recycle (3R) waste activities in the school environment for elementary school students. Journal of Physics: Conference Series, 1987(1), 012052. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1987/1/012052
Sider, S., Maich, K., Specht, J., Treadgold, C., & Winger, H. (2021). “Choose Your Own Adventure”: Web-Based Case Studies of Inclusive Education as a Form of Professional Learning for School Principals. Journal of Research on Leadership Education, 18(1), 132–154. https://doi.org/10.1177/19427751211046978
Valente, A., & Marchetti, E. (2019). Fables for Teachers and Pupils: Incrementally Defined Scenario-Based, Interactive and Spatial Stories. Στο P. Zaphiris & A. Ioannou (Επιμ.), Learning and Collaboration Technologies. Designing Learning Experiences (τ. 11590, σσ. 206–224). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3- 030-21814-0_16