Πρόταση για αξιοποίηση των εικονικών πειραμάτων στο εκπαιδευτικό εργαστήριο Φυσικής


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 24, 2023
Αθανάσιος Βελέντζας
Άλκηστη Δημακοπούλου
Ιωάννης Θεοδώνης
Περίληψη

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια εκπαιδευτική πρόταση για την αξιοποίηση των εικονικών πειραμάτων παράλληλα με την εκτέλεση πραγματικών πειραμάτων στο εκπαιδευτικό εργαστήριο. Συγκεκριμένα δοκιμάστηκε η χρήση εικονικού πειράματος για την προετοιμασία και την εξοικείωση των σπουδαστών/τριών με το αντίστοιχο πραγματικό πείραμα, το οποίο πραγματοποίησαν στη συνέχεια. Τα πρώτα ευρήματα δείχνουν ότι η προτεινόμενη διαδικασία βοηθά τους σπουδαστές/τριες στην προετοιμασία και εξοικείωσή τους  τόσο με την εκτέλεση όσο και την επεξεργασία των δεδομένων του πραγματικού πειράματος. Επίσης, οι σπουδαστές/τριες δηλώνουν ότι η προτεινόμενη διαδικασία της εκτέλεσης εικονικού πειράματος είναι περισσότερο ενδιαφέρουσα και υποβοηθητική σχετικά με την διαδικασία της προετοιμασίας του πειράματος μέσω κειμένου.   

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 13. ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Chaturvedi, S. K., & Dharwadkar, K. A. (2011). Simulation and visualization enhanced engineering education - development and implementation of virtual experiments in a laboratory course. Mechanical & Aerospace Engineering Faculty Publications. 87.
Daineko, Y., Dmitriyev, V., Ipalakova, M. (2017). Using Virtual Laboratories inTeaching Natural Sciences: An Example of Physics Courses in University. Comput Appl Eng Educ 25:39–47.
Pols, F. (2020). A Physics Lab Course in Times of COVID-19. Electronic Journal for Research in in Science & Mathematics Education 24(2), 172-178
Sullivan, S., Gnesdilow, D., Puntambekar, S., & Kim, J., (2017) Middle school students’ learning of mechanics concepts through engagement in different sequences of physical and virtual experiments, International Journal of Science Education, 39:12, 1573-1600.
Velentzas,A., & Theodonis, I. (2021). Supporting laboratory work with virtual experiments: A case study during the COVID-19 quarantine. In G.S. Carvalho, A.S. Afonso & Z. Anastácio (Eds.), Fostering scientific citizenship in an uncertain world (Proceedings of ESERA 2021), 263-271, Braga: CIEC, University of Minho.
Zacharia Z. C. & Olympiou, G. (2011). Physical versus virtual manipulative experimentation in physics learning. Learning and Instruction, 21, 317-331.