Βελτιώνοντας πτυχές της πρακτικής που αφορά στον σχεδιασμό λύσεων σε μαθητές του Γυμνασίου μέσω μαθημάτων για τις δυνάμεις που βασίζονται στη «μάθηση τριών διαστάσεων»


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Sep 28, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
σχεδιασμός λύσεων πρακτικές των Φυσικών Επιστημών και της Μηχανικής μάθηση τριών διαστάσεων
Μαργαρίτα Παπακωνσταντίνου
Μιχαήλ Σκουμιός
Περίληψη

Η εργασία διερευνά τη συμβολή μιας σειράς μαθημάτων για τις δυνάμεις, σε πτυχές της πρακτικής που αφορά στο σχεδιασμό λύσεων σε μαθητές του Γυμνασίου. Συγκροτήθηκε εκπαιδευτικό υλικό για τις δυνάμεις βασισμένο στην προσέγγιση της «μάθησης τριών διαστάσεων», το οποίο εφαρμόστηκε σε 20 μαθητές της B΄ τάξης του Γυμνασίου. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίων και των φύλλων εργασίας των μαθητών. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι, μέσω αυτής της σειράς μαθημάτων, είναι εφικτή η βελτίωση των ακόλουθων πτυχών της πρακτικής που αφορά στο σχεδιασμό λύσεων στους μαθητές: καθορισμός προβλήματος προς επίλυση, προσδιορισμός κριτηρίων και περιορισμών που το προϊόν του σχεδιασμού λύσης πρέπει να πληροί, σχεδίαση και κατασκευή ενός μοντέλου/πρωτότυπου ώστε να πληροί κάποιο κριτήριο ή περιορισμό και λήψη απόφασης αποδοχής ή απόρριψης του μοντέλου/πρωτότυπου.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
National Research Council [NRC]. (2012). A framework for K-12 science education: Practices, crosscutting concepts, and core ideas. Washington, DC: The National Academies Press.
NGSS Lead States (2013). Next Generation Science Standards: For States, By States. Washington, DC: The National Academies Press.
Pitaloka N.R.D., Suyanta, S. & Huda K. (2021). Improving constructing explanations and designing solutions skills based on NGSS through project-based learning: A systematic review. Proceedings of the 6th Asia-Pacific education and science conference. Purwokerto, Indonesia. doi:10.4108/eai.19-12-2020.2309170
Schwarz, C. & Passmore, C. & Reiser, B. (2017). Helping Students make Sense of the World through Next Generation Science and Engineering Practices. Arlington, VA: The National Science Teachers Association (NSTA) Press.
Xiang, L., Goodpaster, S. & Mitchell, A. (2022). Supporting three-dimensional learning on ecosystems using an agent-based computer model. Journal of Science Education and Technology, 31(2), 473–489. doi:10.1007/s10956-022-09968-x