Βελτιώνοντας πτυχές της πρακτικής που αφορά στον σχεδιασμό λύσεων σε μαθητές του Γυμνασίου μέσω μαθημάτων για τις δυνάμεις που βασίζονται στη «μάθηση τριών διαστάσεων»
Περίληψη
Η εργασία διερευνά τη συμβολή μιας σειράς μαθημάτων για τις δυνάμεις, σε πτυχές της πρακτικής που αφορά στο σχεδιασμό λύσεων σε μαθητές του Γυμνασίου. Συγκροτήθηκε εκπαιδευτικό υλικό για τις δυνάμεις βασισμένο στην προσέγγιση της «μάθησης τριών διαστάσεων», το οποίο εφαρμόστηκε σε 20 μαθητές της B΄ τάξης του Γυμνασίου. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίων και των φύλλων εργασίας των μαθητών. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι, μέσω αυτής της σειράς μαθημάτων, είναι εφικτή η βελτίωση των ακόλουθων πτυχών της πρακτικής που αφορά στο σχεδιασμό λύσεων στους μαθητές: καθορισμός προβλήματος προς επίλυση, προσδιορισμός κριτηρίων και περιορισμών που το προϊόν του σχεδιασμού λύσης πρέπει να πληροί, σχεδίαση και κατασκευή ενός μοντέλου/πρωτότυπου ώστε να πληροί κάποιο κριτήριο ή περιορισμό και λήψη απόφασης αποδοχής ή απόρριψης του μοντέλου/πρωτότυπου.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- 1. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ