The SciArt project: Προωθώντας δεξιότητες του 21ου αιώνα μέσω μιας συμπεριληπτικής προσέγγισης STEAM για την πολιτιστική κληρονομιά


Πρακτικά Εκτεταμένων Συνόψεων Εργασιών
Δημοσιευμένα: Σεπ 26, 2023
Λέξεις-κλειδιά:
Πολιτιστική Κληρονομιά STEAM Δεξιότητες του 21ου Αιώνα
Άγγελος Σοφιανίδης
https://orcid.org/0000-0002-1378-9739
Χριστίνα Τσαλίκη
https://orcid.org/0000-0002-5876-4623
Λαμπρινή Μαλλετζίδου
https://orcid.org/0000-0002-3123-2483
Ελένη Πετρίδου
Άννα Σπύρτου
Αναστάσιος Μολοχίδης
https://orcid.org/0000-0002-5710-8499
Περίληψη

Το έργο SciArt θα αναπτύξει το θεωρητικό πλαίσιο της προσέγγισης SciArt σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο - επεκτείνοντας την υπάρχουσα βιβλιογραφία και τις τρέχουσες πρακτικές STEAM, με ιδιαίτερη έμφαση στην Πολιτιστική Κληρονομιά, την εθνική και ευρωπαϊκή ταυτότητα, τη σύνδεση μεταξύ των αρχαιομετρικών μεθόδων και της σχολικής επιστήμης, τη χρήση των τέχνεργων για την κατασκευή αφηγήσεων ταυτότητας και την ένταξη. Στο πλαίσιο του έργου θα αναπτυχθεί ένα ηλεκτρονικό βιβλίο που θα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και θα περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς πόρους με τη μορφή προτεινόμενων δραστηριοτήτων καθώς και μια διαδικτυακή πλατφόρμα με στόχο τη διευκόλυνση της εφαρμογής των δραστηριοτήτων. Στη συνέχεια, θα πραγματοποιηθεί κατάρτιση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Κύπρο, στην Ελλάδα και στην Πορτογαλία, οι οποίοι θα κληθούν να  εφαρμόσουν την πρόταση στα σχολεία τους. Τέλος, μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών θα ενημερωθεί για την προσέγγιση SciArt, σε συνεργασία με τα Μουσεία που συμμετέχουν στο έργο ως εταίροι.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • 21. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΦΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Λήψεις
Αναφορές
Costantino, T. (2018). STEAM by another name: Transdisciplinary practice in art and design education. Arts education policy review, 119(2), 100-106.
Gettings, M. (2016). Putting it all together: STEAM, PBL, scientific method, and the studio habits of mind. Art Education, 69(4), 10-11.
Peppler, K., & Wohlwend, K. (2018). “Theorizing the nexus of STEAM practice.” Arts Education Policy Review, 119(2), 88-99.
Perignat, E., & Katz-Buonincontro, J. (2019). STEAM in practice and research: An integrative literature review. Thinking skills and creativity, 31, 31-43.