Τόμ. 13 (2024): 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση: ΠΡΑΚΤΙΚΑ
Δημοσιευμένα: 2024-09-12
Επιμέλεια έκδοσης: Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης, Γεώργιος Στύλος, Γεωργία Βακάρου, Λεωνίδας Γαβρίλας και Δημήτρης Πανάγου
ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
Trends in Research on STEM-Education-Related Areas Research in Europe (2005 – 2019)
Jarkko Lampiselkä, Arja Kaasinen, Päivi Kinnunen, Lauri Malmi
ΣΥΜΠΟΣΙΑ
Διερεύνηση διεπιστημονικών STEM διασυνδέσεων σε διδακτική ενότητα για την κλιματική αλλαγή από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς
Χαρά Μπιτσάκη, Ιωάννης Μεταξάς, Αθανασία Κοκολάκη, Δημήτρης Σταύρου, Olivia Levrini
Απόψεις φοιτητών/τριών ΠΤΔΕ για την αξιοποίηση ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων για την διδασκαλία της κλιματικής αλλαγής
Νίκος Καπελώνης, Αθανασία Κοκολάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Δημήτρης Σταύρου
Aνάπτυξη διδακτικού υλικού για την κλιματική αλλαγή με αξιοποίηση δεδομένων από περιβαλλοντικό σταθμό μετρήσεων από εκπαιδευτικούς Β/θμιας εκπαίδευσης
Αιμιλία Μιχαηλίδη, Ιωάννης Μεταξάς, Δημήτρης Σταύρου, Νίκος Καλυβίτης, Μαρία Κανακίδου
Οι πρακτικές επικοινωνίας της κλιματικής αλλαγής στο ευρύ κοινό από STEM ερευνητές/-τριες
Αθανασία Κοκολάκη, Δημήτρης Σταύρου, Lucy Avraamidou
Συμπόσιο Β (Σύνοψη): Σχέσεις διερευνητικών απόψεων και πρακτικών στη διδασκαλία και μάθηση Φυσικών Επιστημών: Θεωρητική προσέγγιση και εφαρμογές
Πέτρος Καριώτογλου, Βασίλης Τσελφές
Θεωρητική προσέγγιση των σχέσεων μεταξύ απόψεων και πρακτικών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
Βασίλης Τσελφές, Αναστάσιος Ζουπίδης, Χριστίνα Τσαλίκη, Μαρία Καρνέζου, Πέτρος Καριώτογλου
Ενεργοποίηση και νοηματοδότηση διερευνητικών πρακτικών μελλοντικών νηπιαγωγών στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους: Μελέτη περίπτωσης
Αναστάσιος Ζουπίδης, Βασίλης Τσελφές, Πέτρος Καριώτογλου
Αλλαγή απόψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών για τη διερεύνηση στη διάρκεια προγράμματος επαγγελματικής ανάπτυξης: Μελέτη περίπτωσης
Χριστίνα Τσαλίκη, Βασίλης Τσελφές, Πέτρος Καριώτογλου
Απόψεις και πρακτικές για τη διερεύνηση: Μελέτη των σχέσεών τους σε μη τυπικό εκπαιδευτικό πλαίσιο
Μαρία Καρνέζου, Βασίλης Τσελφές, Πέτρος Καριώτογλου
Το νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικής Λυκείου
Γεώργιος Τόμπρας, Αλέξανδρος Κατέρης, Γεώργιος Πολυζώης, Γεώργιος Θ. Καλκάνης
Το νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικής του Γυμνασίου
Έκτορας Νισταζάκης, Ευστράτιος Καπότης, Γεωργία Ρουμπέα, Αθηνά Γκινούδη, Κωνσταντίνος Κεραμίδας, Ανάργυρος Δρόλαπας, Νικόλαος Διαμαντής, Γεώργιος Θ. Καλκάνης
Το νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικών Δημοτικού
Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης, Ουρανία Γκικοπούλου, Ματθαίος Πατρινόπουλος, Κωνσταντίνος Μιτζήθρας, Εμμανουήλ Αποστολάκης, Γεώργιος Θ. Καλκάνης
Το νέο πρόγραμμα σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος
Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Δέσποινα Ιμβριώτη, Βασιλική Ιωακειμίδου, Γεώργιος Θ. Καλκάνης
Συμπόσιο Δ (Σύνοψη): Η διερεύνηση ως αντικείμενο έρευνας και διδασκαλίας στις Φυσικές Επιστήμες
Δημήτρης Ψύλλος, Πέτρος Καριώτογλου
Aπόψεις και δυσκολίες των εκπαιδευτικών για τη στρατηγική ελέγχου μεταβλητών: Έρευνα στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Χρυσούλα Γκουντούλα, Αναστάσιος Ζουπίδης
Διαδικαστική γνώση και δεξιότητες στη διερευνητική διδασκαλία και μάθηση
Χρυσούλα Καραγιάννη, Δημήτριος Ψύλλος
Αξιολογώντας την ανάπτυξη δεξιοτήτων διερεύνησης και κριτικής σκέψης μαθητών σε εργαστήρια Φυσικής με την υποστήριξη φορητών ψηφιακών συσκευών (IB-mlabs)
Μανόλης Κουσλόγλου, Αναστάσιος Μολοχίδης, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Εξοικείωση εκπαιδευτικών με διερευνητικές πρακτικές μέσα από ένα πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης
Χριστίνα Τσαλίκη, Πέτρος Καριώτογλου
ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Εισάγοντας την έννοια της βαρύτητας κατά τον Einstein στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Σύγκριση επιδόσεων ανάλογα με το φύλο των μαθητών
Γεωργία Βακάρου, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Μικροσκοπική προσέγγιση της εντροπίας μέσω του παραδείγματος της τήξης του πάγου
Βάια Μπακάλη, Στέφανος Ασημόπουλος
Αστρονομία στη σχολική εκπαίδευση: Μια απουσία που μετράει
Γεώργιος Μπαμπασίδης, Αποστολία Γαλάνη, Νίκος Λαμπρινός, Ισαάκ Παρχαρίδης
Χρήση και αποτελεσματικότητα ανατρεπτικού κειμένου στη διδασκαλία του ηλεκτροστατικού πεδίου στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Άννα Κωτούλα, Αναστάσιος Ζουπίδης, Δημήτριος Πνευματικός
Ένα ανατρεπτικό κείμενο για την κατανόηση της έννοιας της μαύρης τρύπας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Νικόλαος Βλαχοστέργιος, Αναστάσιος Ζουπίδης, Δημήτριος Πνευματικός
Επιστημολογική ανάλυση και κριτική στη δομή μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης σε παιδιά Γυμνασίου στη θεματική της οπτικής
Μαρία Χατζηπέτρου, Αναστάσιος Ζουπίδης, Βασίλης Τσελφές
Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση πειραματικών δραστηριοτήτων για τη διάδοση της θερμότητας με αγωγή στα μέταλλα στο Δημοτικό σχολείο
Ελένη - Μαρία Βαλκάνου, Ιωάννης Σταράκης, Αναστάσιος Ζουπίδης
Διδακτική προσέγγιση για τους συγκλίνοντες φακούς στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Αγγελική Κοτταρά, Μαρία – Χρυσούλα Δημητράκου, Ιωάννης Σταράκης
Διδακτική προσέγγιση της διαφοράς στη διάρκεια της μέρας μεταξύ δύο τόπων κατά την ίδια ημερομηνία στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Στυλιανή Ντέρη, Ιωάννης Σταράκης, Κρυσταλλία Χαλκιά
Εφαρμογή και αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας σε μαθητές/τριες Δημοτικού σχολείου: Η περίπτωση του μεγέθους των αντικειμένων και των οργάνων παρατήρησης
Αναστασία Οικονόμου, Γιώργος Πέικος, Άννα Σπύρτου
Εξέλιξη ιδεών φοιτητών για τις εξαρτώμενες από το μέγεθος οπτικές ιδιότητες των νανοσωματιδίων
Ιωάννης Μεταξάς, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Ιωάννης Παυλίδης, Δημήτρης Σταύρου
Ανάπτυξη και αξιολόγηση μαθησιακής σειράς για την αυτοβελτίωση μαθητών στην κατανόηση γραφικών παραστάσεων
Μαρίνα Τσαουσίδη, Αναστάσιος Μολοχίδης, Δημήτριος Σταμοβλάσης
Ανάπτυξη διδακτικής παρέμβασης για την εισαγωγή μαθητών στις καταστάσεις διαβροχής και στη μοντελοποίηση
Ευθυμία Αρβανίτου, Ελένη Πετρίδου
Αξιολόγηση της εισαγωγικής φάσης μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας σε θέματα σωματιδιακής φυσικής
Στυλιανή Κλαυδιανού, Αναστάσιος Μολοχίδης
Αξιολογώντας τις δεξιότητες διερεύνησης μαθητών Γυμνασίου με την εμπλοκή τους σε διερευνητικά φύλλα εργασίας
Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Βελτιώνοντας πτυχές της πρακτικής που αφορά στον σχεδιασμό λύσεων σε μαθητές του Γυμνασίου μέσω μαθημάτων για τις δυνάμεις που βασίζονται στη «μάθηση τριών διαστάσεων»
Μαργαρίτα Παπακωνσταντίνου, Μιχαήλ Σκουμιός
Η κατανόηση του χημικού δεσμού από μαθητές Α' Λυκείου: Ανάλυση απαντήσεων σε μεταγνωστικές ερωτήσεις
Ελένη Θ. Παππά, Ευάγγελος Πύργας, Γεώργιος Τσαπαρλής
Οι δεξιότητες επιστημονικού συλλογισμού των μαθητών του Λυκείου
Παναγιώτα Ηλιού, Μιχαήλ Σκουμιός
Βιβλιογραφική ανασκόπηση των αντιλήψεων και των γνώσεων μαθητών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την έννοια του ήχου
Δημήτρης Πανάγου, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Αξιολόγηση των πεποιθήσεων αποτελεσματικότητας εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διδασκαλία της Φυσικής
Ιωάννης Βλάχος, Γεώργιος Στύλος, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Ετοιμότητα και στάσεις εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών ως προς τη διδασκαλία της Κβαντικής Φυσικής
Πηνελόπη Χούσου, Θωμάς Σίμος
Διερεύνηση των στάσεων εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απέναντι στα ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα
Αλέξανδρος Τσερόλας, Ευθαλία Κόντου
Επιστημονικός γραμματισμός: Αξιολόγηση των κινήτρων και πεποιθήσεων των μαθητών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την Επιστήμη
Κωνσταντίνος Τσουμάνης, Γεώργιος Στύλος, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Η παρέμβαση των διαισθητικών γνώσεων μέσω των θεωριών διπλής επεξεργασίας
Αθηνά Καραμανίδου, Δημήτριος Πνευματικός
Η κατανόηση του χημικού δεσμού από πρωτοετείς φοιτητές: Ανάλυση απαντήσεων σε μεταγνωστικές ερωτήσεις
Ευάγγελος Πύργας, Ελένη Παππά, Γεώργιος Τσαπαρλής
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για έννοιες της Βιολογίας και τη φύση της επιστήμης: Μια βιβλιογραφική ανασκόπηση
Δήμητρα Αποστολάκη, Χαρίλαος Τσιχουρίδης
Βιβλιογραφική επισκόπηση των εναλλακτικών αντιλήψεων των μαθητών στη γνωστική περιοχή της εξέλιξης των αστέρων
Μαρία Ιωαννίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης
Σύνθεση και εγκυροποίηση ερωτηματολογίου θεμάτων αστρονομίας για μαθητές Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εμμανουηλία Τσιριγώτη, Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης
Προϋπάρχουσα κατανόηση μαθητών/τριών Δημοτικού για τις φυσικές καταστροφές που προκαλούνται από την κλιματική αλλαγή
Δημήτριος Μαυρένης, Γεώργιος Μαλανδράκης
Διερεύνηση γνώσεων των μαθητών Λυκείου σε σχέση με τα ιστορικά στοιχεία της Φυσικής
Ιωάννης Καρδαράς, Γεωργία Τόλη, Βαΐτσα Τσακστάρα, Μαρία Καλλέρη
Λογοτεχνία και Φυσικές Επιστήμες: Η Μαρί Κιουρί μέσα από την ψηφιακή αφήγηση
Σοφία Καραγιάννη, Μαίρη Πασπαλιάρη, Βασιλική Ιωακειμίδου, Παναγιώτης Πήλιουρας
Οι διδακτικοί προσανατολισμοί των εκπαιδευτικών και οι διδακτικές πρακτικές που αξιοποιούν κατά τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό σχολείο
Κωνσταντίνος Καράμπελας, Μιχαήλ Σκουμιός
Διερεύνηση παραγόντων που επηρεάζουν τη δήλωση ετοιμότητας εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη χρήση εκπαιδευτικής ρομποτικής
Λεωνίδας Γαβρίλας, Μαριάννα - Σωτηρία Παπανικολάου, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Διδασκαλία της στρατηγικής ελέγχου μεταβλητών με αξιοποίηση της παιδαγωγικής πράκτορα επαυξημένης πραγματικότητας «Νεφέλη»
Άγγελος Σοφιανίδης, Αναστάσιος Ζουπίδης, Σιλβέστρα Σακελλαρίου, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Διδασκαλία εννοιών Φυσικών Επιστημών και καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων κατά την προετοιμασία μαθητών Δευτεροβάθμιας σε διαγωνισμό STEM
Άννα Κουμαρά , Χαρίτων Πολάτογλου
Διεπιστημονική προσέγγιση διδασκαλίας του φυσικού εκκρεμούς με τη βοήθεια του BBC micro:bit
Χαρίλαος Τσιχουρίδης, Νικόλαος Μήτρακας, Αντώνιος Καραβασίλης, Διονύσιος Βαβουγυιός
Από την περιστροφική στην ευθύγραμμη παλινδρομική κίνηση: Ρομποτικές κατασκευές Lego Mindstorms EV3
Γεώργιος Κρητικός, Αντώνιος Ματσίγκος
Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση σεμιναρίου εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση STEM
Ιωάννα Σταύρου, Ηλίας Μπόικος, Βασίλης Μιχαλόπουλος, Αχιλλέας Μανδρίκας, Κυριάκος Κυριακού, Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Η οπτική φοιτητών/-τριων ΠΤΔΕ για σύγχρονα κοινωνικο-επιστημονικά ζητήματα κλιματικής αλλαγής
Αθανασία Κοκολάκη, Νίκος Καπελώνης, Δημήτρης Σταύρου
«Εσύ θα κάνεις το μπόλι;» Η εμπιστοσύνη των υποψήφιων δασκάλων στην επιστήμη και τους επιστήμονες
Ασημάκης Ταλαμάγκας, Αποστολία Γαλάνη, Ευαγγελία Μαυρικάκη
Εκπαίδευση σε ζητήματα κοινωνικού-επιστημονικού περιεχομένου μέσω των παραστατικών τεχνών
Βασίλης Τσελφές, Αντιγόνη Παρούση
Ανάπτυξη ψηφιακού παιχνιδιού για τη διαπραγμάτευση κοινωνικο-επιστημονικών ζητημάτων κλιματικής αλλαγής με μαθητές Δημοτικού
Ιωάννα Μανούρα, Αθανασία Κοκολάκη, Δημήτρης Σταύρου, Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Πέρα από τα πρωτοσέλιδα: Η κλιματική αλλαγή στα μέσα ενημέρωσης
Ειρήνη Χατζαρά, Αποστολία Γαλάνη
Αξιοποίηση των αισθητήρων των smartphones σε πειράματα Φυσικής: Το παράδειγμα της κεντρομόλου επιτάχυνσης
Παρασκευή Χριστονάση, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Διδασκαλία της ανάλυσης-σύνθεσης του φωτός με δραστηριότητες που αξιοποιούν το εικονογραφημένο λεξικό Φυσικής για το σχολείο - ΕΛεΦυΣ
Χρυσούλα Καραγιάννη, Ιωάννης Λεύκος, Μαρία Μητσιάκη, Δημήτριος Ψύλλος
Διδασκαλία στοιχείων νανοκλίμακας μέσω ψηφιακών τεχνολογιών: Πειραματική έρευνα σε παιδιά πρώιμης ηλικίας
Πανδώρα Δορούκα, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Ανάπτυξη – εφαρμογή – αξιολόγηση ψηφιακών σεναρίων για τη νανοτεχνολογία στην προσχολική εκπαίδευση
Μαρία Μανωλούδη, Ιωάννης Λεύκος
Η πλατφόρμα micro:bit ως εργαλείο ανάπτυξης έργου στις Φυσικές Επιστήμες. Προτάσεις για διδακτική αξιοποίηση
Ευφρανσία Τζαγκαράκη, Σταμάτιος Παπαδάκης, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Sol(ar) system: Η επαυξημένη πραγματικότητα στη διδασκαλία εννοιών αστρονομίας στο μάθημα της Γεωγραφίας
Αναστασία Γεωργίου, Αθηνά Καρατζά, Γεώργιος Ε. Μπαμπασίδης, Αποστολία Γαλάνη
Στατιστική, γεωγραφία και ΤΠΕ. Μπορούν να πορευτούν μαζί; Απόψεις μαθητών/τριών Β/θμιας εκπαίδευσης
Ουρανία Ρίζου, Αικατερίνη Κλωνάρη, Νικόλαος Αποστολέλλης, Χαράλαμπος - Γεράσιμος Ρίζος
Απόψεις εκπαιδευτικών Α/θμιας για την αξιοποίηση ψηφιακού διδακτικού υλικού κλιματικής αλλαγής βάσει αρχών μικτής μάθησης
Ελένη Μποτζάκη, Δημήτρης Σταύρου
Φως και χρώματα - Σενάριο διδασκαλίας με την αξιοποίηση των ΤΠΕ
Ουρανία Γκικοπούλου, Βασίλειος Αξιομάκαρος
Ανάπτυξη και εφαρμογή ψηφιακών περιβαλλόντων μη τυπικής μάθησης για την εκπαίδευση μαθητών/τριων στις Φυσικές Επιστήμες
Μαρία Κενδριστάκη, Δημήτρης Σταύρου
Ιστορικά επιστημονικά όργανα στη μη-τυπική εκπαίδευση και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην αξιοποίησή τους
Μαρία Παναγοπούλου, Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Καλλιέργεια της υπολογιστικής σκέψης και της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης μέσω της ρομποτικής στην πρώτη σχολική ηλικία
Καλλιόπη Κανάκη, Στέργιος Χατζάκης, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Η μετασχηματίζουσα μάθηση ως βασικό διδακτικό πλαίσιο του φυτικού κόσμου
Αλέξανδρος Αμπράζης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Πρόταση για αξιοποίηση των εικονικών πειραμάτων στο εκπαιδευτικό εργαστήριο Φυσικής
Αθανάσιος Βελέντζας, Άλκηστη Δημακοπούλου, Ιωάννης Θεοδώνης
Διδακτική μαθησιακή ακολουθία για εισαγωγική διδασκαλία στο εργαστήριο Φυσικής Λυκείου
Αλέξανδρος Κατέρης, Σεραφείμ Τσούκος, Παναγιώτης Λάζος, Παύλος Τζαμαλής, Αθανάσιος Βελέντζας
Αξιολόγηση των μαθητών του Λυκείου στη Φυσική με εργαστηριακή αναφορά. Μια περίπτωση εφαρμογής
Σεραφείμ Τσούκος, Παναγιώτης Λάζος, Αλέξανδρος Κατέρης, Παύλος Τζαμαλής, Αθανάσιος Βελέντζας
Δεξιότητες επεξεργασίας και ερμηνείας πειραματικών δεδομένων Φυσικής από προπτυχιακούς φοιτητές
Στυλιανός Καστρινάκης, Δημήτρης Χαλκίδης
Διδακτικός σχεδιασμός για τον καιρό & πιλοτική εφαρμογή σύμφωνα με τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στη Γ’ τάξη του Δημοτικού
Ελευθερία Τσιούρη, Αναστασία Γκουλγκούτη, Σπυρίδων Πανταζής
Διδακτικός σχεδιασμός για το Φως & πιλοτική εφαρμογή σύμφωνα με τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στη Γ' τάξη του Δημοτικού
Ελευθερία Τσιούρη, Αναστασία Γκουλγκούτη, Χαρίλαος Τσιχουρίδης
Διδακτικός σχεδιασμός για τον ήχο & πιλοτική εφαρμογή σύμφωνα με τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στη Γ’ τάξη του Δημοτικού
Ελευθερία Τσιούρη, Χαρίλαος Τσιχουρίδης
Κεραυνός και αστραπή: Μια διδακτική πρόταση φυσικών φαινομένων στο Νηπιαγωγείο βάσει του νέου ΑΠΣ
Σοφία Χατζηγεωργιάδου, Φωτεινή Ρατκίδου, Σουλτάνα Τόζιου
Το νέο πρόγραμμα σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος και δεξιότητες δια βίου μάθησης σε τέσσερα ευρωπαϊκά πλαίσια αναφοράς
Παναγιώτης Πήλιουρας, Βασιλική Ιωακειμίδου, Μαριγώ Πασπαλιάρη, Σοφία Καραγιάννη, Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Αναπαραστάσεις του ηλιακού συστήματος στα σύγχρονα σχολικά εγχειρίδια και στο «Φωτόδεντρο» της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Νάζλα Σάγιες, Ιωάννης Σταράκης, Κρυσταλλία Χαλκιά
Η ενότητα «Ενέργεια» στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα της Τεχνολογίας Α’ Γυμνασίου
Νίκη Σισσαμπέρη, Βασίλης Σταυρόπουλος
Aethonas Adventure: Ψηφιακό παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας (AR) για τον αειφορικό μεσογειακό τρόπο ζωής
Χαριστούλα Χατζηνικόλα, Δημήτριος Μαρκουζής, Βασίλειος Παπαβασιλείου
Εφαρμογή της Ανάλυσης Κύκλου Ζωής (ΑΚΖ) των προϊόντων σε μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: Μία προσέγγιση αναφορικά με την εκπαίδευση για την αειφορία
Κυριακή Γρηγορίου, Γεώργιος Μαλανδράκης
Διαχείριση απορριμμάτων: Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση ενός ψηφιακού σεναρίου διακλάδωσης (branching scenario) για μαθητές/τριες Δημοτικού σχολείου
Κυριακή Ευθυμίου, Γεώργιος Μαλανδράκης
Εναλλακτικές ιδέες προπτυχιακών φοιτητών/τριων Δημοτικής Εκπαίδευσης για το υδατικό αποτύπωμα
Στέργιος Γκίτσας, Γεώργιος Μαλανδράκης, Νικόλαος Θεοδοσίου, Νικόλαος Λαμπρινός
Κατανόηση άμεσου και έμμεσου υδατικού αποτυπώματος και συναισθήματα σχετικά με τη χρήση νερού
Ευμορφία Γαρυφαλλογιάννη, Γεώργιος Μαλανδράκης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Η κατανόηση του οικολογικού αποτυπώματος από προπτυχιακούς εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Ερμιόνη Μαλεγανέα, Αλέξανδρος Αμπράζης, Νικόλαος Γαλάνης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Γεώργιος Πανάρας, Γεώργιος Μαλανδράκης
Διδασκαλία και κατανόηση του οικολογικού αποτυπώματος από μαθητές/ τριες Γυμνασίου
Θεοδώρα Μελέτη, Νικόλαος Γαλάνης, Αλέξανδρος Αμπράζης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Γεώργιος Πανάρας, Γεώργιος Μαλανδράκης
Η διδασκαλία για το οικολογικό αποτύπωμα σε μαθητές/τριες Γυμνασίου ως μέσου για την προώθηση αειφορικών τρόπων διαβίωσης
Νικόλαος Γαλάνης, Γεώργιος Μαλανδράκης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Φανή Σέρογλου
Καλλιέργεια της περιβαλλοντικής ελπίδας σε μαθητές Δημοτικού σχολείου μέσω ενός εκπαιδευτικού περιβαλλοντικού προγράμματος για την κλιματική αλλαγή
Ραφαέλλα Μαλλούππα, Στέλλα Πέτρου, Κωνσταντίνος Κορφιάτης
Επιχειρηματολογία μελλοντικών εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας για το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Νικόλαος Ζαρκάδης, Γεώργιος Παπαγεωργίου
Μετασχηματίζοντας ένα εργαστήριο για τον μαγνητισμό σε συμπεριληπτικό παιχνίδι εναλλακτικής πραγματικότητας: Η περίπτωση του Μαγκνίτο
Χρήστος Σκραπαρλής, Νάγια Στυλιανίδου, Άγγελος Σοφιανίδης
Επισκόπηση και ανάλυση σύγχρονων δημοσιευμένων εφαρμογών για τη διδασκαλία της Φυσικής υπό το πρίσμα του καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση
Αντιγόνη Πετροπούλου, Νάγια Στυλιανίδου, Άγγελος Σοφιανίδης
Διερευνητικά συμπεριληπτικά επαυξημένα παιχνίδια εναλλακτικής πραγματικότητας (IB-ARGI): Η προσέγγιση και οι αντιλήψεις φοιτητών/φοιτητριών
Άγγελος Σοφιανίδης, Χρήστος Σκραπαρλής, Νάγια Στυλιανίδου
Αξιολογώντας μαθητές/μαθήτριες με μεταναστευτική/προσφυγική βιογραφία στις Φυσικές Επιστήμες με χρήση της προσέγγισης Augmented Assessment
Θεόκλεια Γκατζιανίδου, Ευαγγελία Παρισοπούλου, Παναγιώτης Γιαννακουδάκης
Διδακτική προσέγγιση εννοιών ηλεκτρισμού με χρήση IV Escape room σε μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (Δ.Α.Φ. Επιπέδου 1)
Χαρίλαος Τσιχουρίδης, Αντώνιος Καραβασίλης, Νικόλαος Μήτρακας, Διονύσιος Βαβουγυιός
Απόψεις δασκάλων για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία στις Φυσικές Επιστήμες και την Εκπαίδευση για την Αειφορία
Λαμπρινή Παπαδοπούλου, Αθανάσιος Μόγιας
ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Γεφυρώνοντας το χάσμα ανάμεσα στην έρευνα και την εκπαίδευση: Το πρόγραμμα μNET και η δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα
Λεωνίδας Ξηρός, Στέργιος Κυανίδης, Αντώνιος Λέισος
Διδακτική προσέγγιση του 1ου και 3ου Νόμου του Νεύτωνα με τη χρήση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας
Βασιλική Αγγέλη, Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Κωνσταντίνος Κώτσης
Διδακτικός σχεδιασμός για τη χώρα μου & πιλοτική εφαρμογή σύμφωνα με τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στη Γ’ τάξη του Δημοτικού
Ελευθερία Τσιούρη, Αναστασία Γκουλγκούτη, Σπυρίδων Πανταζής
Δίσκος του Νεύτωνα, προγραμματιζόμενος με Scratch και στηριγμένος σε διάταξη physical computing, για τη διδασκαλία και μάθηση θεμάτων οπτικής
Αριστοτέλης Γκιόλμας, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Άνθιμος Χαλκίδης, Αρτεμησία Στούμπα, Ηλίας Μπόικος, Βασιλική Ψωμά, Αικατερίνη Μπενίση, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Αλεξάνδρα - Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου
Εκπαίδευση STEM και επιστημονικές πρακτικές: Η περίπτωση του προγράμματος «Διάχυση STEM»
Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Βασίλης Μιχαλόπουλος, Ηλίας Μπόικος, Αχιλλέας Μανδρίκας, Άνθιμος Χαλκίδης, Μαρία Χατζάκη, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Αυτο-αποτελεσματικότητα Νηπιαγωγών και Δασκάλων στη διδασκαλία ζητημάτων επιστημών της θάλασσας
Αντώνης Καντής, Αθανάσιος Μόγιας
Μελέτη των διαδικασιών ανακύκλωσης με ένα σοβαρό παιχνίδι και ανάπτυξη κριτικής σκέψης
Δημήτριος Μαράκος, Χαρίτων Πολάτογλου
Ενίσχυση της κατανόησης μαθητών προσχολικής ηλικίας για τη ρύπανση των υδάτων μέσω εκπαιδευτικής παρέμβασης
Μαριάννα - Σωτηρία Παπανικολάου, Λεωνίδας Γαβρίλας, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Παράγοντες αποδοχής της πυρηνικής ενέργειας από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Έλλη Γκαλτέμη, Αντωνία Ραφαηλία Βαβουλιώτη, Αναστασία Γκουλγκούτη, Γεώργιος Στύλος, Κωνσταντίνος Κώτσης
Εκπαιδευτική αξιοποίηση καινοτόμων πράσινων υλικών στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Η περίπτωση των ιοντικών υγρών
Γεώργιος Μητελούδης, Ευστράτιος Καπότης, Θεόδωρος Καρακασίδης
Μια διδακτική πρόταση: Εικονικό μουσείο με τη χρήση ψηφιακής αφήγησης για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
Ελένη Κορακάκη, Αικατερίνη Δασκαλάκη, Γεώργιος Χατζησάββας
Ανάλυση των δεξιοτήτων που προωθούνται μέσα από τα προγράμματα STEM/εκπαιδευτικής ρομποτικής του αποθετηρίου εργαστηρίου δεξιοτήτων 21+
Βασιλική Γκένογλου, Ιωάννης Λεύκος
Ανάπτυξη STEAM διδακτικών υλικών για την ευαισθητοποίηση των μαθητών για την κλιματική αλλαγή και τη βιωσιμότητα: Το πρόγραμμα SMILE
Χαρά Μπιτσάκη, Francisco José Castillo-Hernández, Lucy Avraamidou
Επικοινωνία της κλιματικής αλλαγής & ο ρόλος των επιστημόνων: Το πρόγραμμα STAGE
Αθανασία Κοκολάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Ελένη Μποτζάκη, Μαρία Κενδριστάκη, Καλλιόπη Ζάρμπα, Κατερίνα Τσιφετάκη, Δημήτρης Σταύρου
STEM Digitalis: Ανάπτυξη ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων για STEM εκπαίδευση μελλοντικών εκπαιδευτικών
Νικόλαος Καπελώνης, Ελένη Μποτζάκη, Χαρά Μπιτσάκη, Ιωάννης Μεταξάς, Αλκίνοος-Ιωάννης Ζουρμπάκης, Κωνσταντίνος Χαλκιαδάκης, Αθανασία Κοκολάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Δημήτρης Σταύρου
Digital STEM Labs: STEM δραστηριότητες σε ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης
Ελένη Μποτζάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Νικόλαος Καπελώνης, Μαρία Κενδριστάκη, Αθανασία Κοκολάκη, Δημήτρης Σταύρου
Οι αντιλήψεις πρωτοετών φοιτητών Φυσικής για την ποιότητα των πειραματικών μετρήσεων
Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Γεώργιος Στύλος, Δημήτρης Πανάγου, Κωνσταντίνος Κώτσης
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Όμιλοι STEM: 3D Εκτύπωση και εκπαιδευτική ρομποτική. Η περίπτωση του 1ου ΕΠΑΛ Σαλαμίνας
Χρυσοβαλάντης Κεφαλής, Πέτρος Πούτος, Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Αθανάσιος Δρίγκας
Οι απόψεις των μαθητών για τη φύση της ηλιακής ακτινοβολίας και τη μέτρησή της. Διερεύνηση αυτών μέσω μιας διάταξης physical computing
Αριστοτέλης Γκιόλμας, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Αλεξάνδρα - Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου, Αρτεμησία Στούμπα, Αικατερίνη Μπενίση, Άνθιμος Χαλκίδης, Ηλίας Μπόικος, Βασιλική Ψωμά, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Διδάσκοντας μαζί με τον Παστέρ
Αναστασία Γκιγκούδη, Αθηνά Γράμμου, Δέσποινα Λαζάρου, Σουλτάνα Λευκοπούλου, Ελισσάβετ Συμεωνίδου
Ανάπτυξη και εφαρμογή νοηματοδοτούμενης σχολικής επίσκεψης στην έκθεση “Connected”
Χρήστος Τουλάκης, Μαρία Καρνέζου, Ελεάννα Μπάλλα, Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης
Τα νοητικά μοντέλα των μαθητών για τη δύναμη ως λανθάνουσες μεταβλητές: Διερεύνηση της συνεκτικής γνώσης
Αναστασία Σαμαρά-Χρυσοστομίδου, Δημήτριος Σταμοβλάσης
Ανάπτυξη ψηφιακών STEM δραστηριοτήτων για την εκπαίδευση μαθητών Δημοτικού στην κλιματική αλλαγή
Μαρία Χριστοφοράκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Δημήτρης Σταύρου
Ανάπτυξη διδακτικού υλικού για την αξιοποίηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας για τη μετακίνηση: Η περίπτωση του υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου
Κατερίνα Τσιφετάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Δημήτρης Σταύρου
Ανάπτυξη διδακτικού υλικού για τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες που συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή
Κάλλια Ζάρμπα, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Δημήτρης Σταύρου
Μαθαίνοντας και διδάσκοντας για την κλιματική αλλαγή – EDU4Clima
Ειρήνη Δερμιτζάκη, Νικόλαος Καλυβίτης, Αθηνά Γκινούδη, Μαρία Κανακίδου
Εξελιγμένη μορφή του μοντέλου της NetLοgo για τη φωτιά στο δάσος: Μία διδακτική προσέγγιση σε μαθητές Δημοτικού
Αικατερίνη Μπενίση, Αριστοτέλης Γκιολμάς, Αρτεμησία Στούμπα, Άνθιμος Χαλκίδης, Ηλίας Μπόικος, Βασιλική Ψωμά, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Αλεξάνδρα - Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
Εργαστήριο φυσικής με STEM προσανατολισμό και χρήση φορητών ψηφιακών συσκευών (STEM - IB - mLabs)
Μανόλης Κουσλόγλου, Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Διδακτική αξιοποίηση ιστορικών επιστημονικών οργάνων: Η περίπτωση του μηχανικού πλανητάριου του Μαράσλειου διδασκαλείου
Ελένη Αυγέρη, Μαρία - Άννα Λαζαρή, Σταματία Ρεπούση, Παναγιώτης Λάζος, Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Εργαστήριο στην ανάπτυξη επιχειρηματολογίας πάνω στο κοινωνικοεπιστημονικό ζήτημα του διαστημικού εποικισμού
Βασίλειος Καθάρειος, Αποστολία Γαλάνη, Γεώργιος Μπαμπασίδης, Ευαγγελία Μαυρικάκη
Από τον μακρόκοσμο στον μικρόκοσμο - Από τα πειράματα ηλεκτρισμού στη δομή της ύλης
Αναστασία Γκιγκούδη, Αγαθονίκη Μαμζερίδου
Πειράματα Φυσικής με χρήση του λογισμικού Arduino Science Journal
Αριστοτέλης Γκιόλμας, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Αλεξάνδρα - Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου, Αρτεμησία Στούμπα, Αικατερίνη Μπενίση, Άνθιμος Χαλκίδης, Ηλίας Μπόικος, Βασιλική Ψωμά, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα διερευνητικής μάθησης για τη δημόσια υγεία
Δημήτρης Χαλκίδης, Γεωργία Ιατράκη, Παύλος Γκαϊντατζής, Αναστάσιος Μικρόπουλος