Τόμ. 13 (2024): 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση: ΠΡΑΚΤΙΚΑ

Δημοσιευμένα: 2024-09-12

Επιμέλεια έκδοσης: Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης, Γεώργιος Στύλος, Γεωργία Βακάρου, Λεωνίδας Γαβρίλας και Δημήτρης Πανάγου

Trends in Research on STEM-Education-Related Areas Research in Europe (2005 – 2019)

Jarkko Lampiselkä, Arja Kaasinen, Päivi Kinnunen, Lauri Malmi

Θεωρητική προσέγγιση των σχέσεων μεταξύ απόψεων και πρακτικών στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών

Βασίλης Τσελφές, Αναστάσιος Ζουπίδης, Χριστίνα Τσαλίκη, Μαρία Καρνέζου, Πέτρος Καριώτογλου

Το νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικής Λυκείου

Γεώργιος Τόμπρας, Αλέξανδρος Κατέρης, Γεώργιος Πολυζώης, Γεώργιος Θ. Καλκάνης

Το νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικής του Γυμνασίου

Έκτορας Νισταζάκης, Ευστράτιος Καπότης, Γεωργία Ρουμπέα, Αθηνά Γκινούδη, Κωνσταντίνος Κεραμίδας, Ανάργυρος Δρόλαπας, Νικόλαος Διαμαντής, Γεώργιος Θ. Καλκάνης

Το νέο πρόγραμμα σπουδών Φυσικών Δημοτικού

Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης, Ουρανία Γκικοπούλου, Ματθαίος Πατρινόπουλος, Κωνσταντίνος Μιτζήθρας, Εμμανουήλ Αποστολάκης, Γεώργιος Θ. Καλκάνης

Το νέο πρόγραμμα σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος

Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Δέσποινα Ιμβριώτη, Βασιλική Ιωακειμίδου, Γεώργιος Θ. Καλκάνης

Αστρονομία στη σχολική εκπαίδευση: Μια απουσία που μετράει

Γεώργιος Μπαμπασίδης, Αποστολία Γαλάνη, Νίκος Λαμπρινός, Ισαάκ Παρχαρίδης

Ένα ανατρεπτικό κείμενο για την κατανόηση της έννοιας της μαύρης τρύπας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Νικόλαος Βλαχοστέργιος, Αναστάσιος Ζουπίδης, Δημήτριος Πνευματικός

Διδακτική προσέγγιση για τους συγκλίνοντες φακούς στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Αγγελική Κοτταρά, Μαρία – Χρυσούλα Δημητράκου, Ιωάννης Σταράκης

Εξέλιξη ιδεών φοιτητών για τις εξαρτώμενες από το μέγεθος οπτικές ιδιότητες των νανοσωματιδίων

Ιωάννης Μεταξάς, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Ιωάννης Παυλίδης, Δημήτρης Σταύρου

Εφαρμογές νανοτεχνολογίας για μαθητές Λυκείου

Ελένη Ντεβετούδη, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης

Διερεύνηση γνώσεων των μαθητών Λυκείου σε σχέση με τα ιστορικά στοιχεία της Φυσικής

Ιωάννης Καρδαράς, Γεωργία Τόλη, Βαΐτσα Τσακστάρα, Μαρία Καλλέρη

Λογοτεχνία και Φυσικές Επιστήμες: Η Μαρί Κιουρί μέσα από την ψηφιακή αφήγηση

Σοφία Καραγιάννη, Μαίρη Πασπαλιάρη, Βασιλική Ιωακειμίδου, Παναγιώτης Πήλιουρας

Διδασκαλία της στρατηγικής ελέγχου μεταβλητών με αξιοποίηση της παιδαγωγικής πράκτορα επαυξημένης πραγματικότητας «Νεφέλη»

Άγγελος Σοφιανίδης, Αναστάσιος Ζουπίδης, Σιλβέστρα Σακελλαρίου, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης

Διεπιστημονική προσέγγιση διδασκαλίας του φυσικού εκκρεμούς με τη βοήθεια του BBC micro:bit

Χαρίλαος Τσιχουρίδης, Νικόλαος Μήτρακας, Αντώνιος Καραβασίλης, Διονύσιος Βαβουγυιός

Σχεδιασμός, υλοποίηση και αξιολόγηση σεμιναρίου εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση STEM

Ιωάννα Σταύρου, Ηλίας Μπόικος, Βασίλης Μιχαλόπουλος, Αχιλλέας Μανδρίκας, Κυριάκος Κυριακού, Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Κωνσταντίνος Σκορδούλης

Sol(ar) system: Η επαυξημένη πραγματικότητα στη διδασκαλία εννοιών αστρονομίας στο μάθημα της Γεωγραφίας

Αναστασία Γεωργίου, Αθηνά Καρατζά, Γεώργιος Ε. Μπαμπασίδης, Αποστολία Γαλάνη

Στατιστική, γεωγραφία και ΤΠΕ. Μπορούν να πορευτούν μαζί; Απόψεις μαθητών/τριών Β/θμιας εκπαίδευσης

Ουρανία Ρίζου, Αικατερίνη Κλωνάρη, Νικόλαος Αποστολέλλης, Χαράλαμπος - Γεράσιμος Ρίζος

Φως και χρώματα - Σενάριο διδασκαλίας με την αξιοποίηση των ΤΠΕ

Ουρανία Γκικοπούλου, Βασίλειος Αξιομάκαρος

Πρόταση για αξιοποίηση των εικονικών πειραμάτων στο εκπαιδευτικό εργαστήριο Φυσικής

Αθανάσιος Βελέντζας, Άλκηστη Δημακοπούλου, Ιωάννης Θεοδώνης

Διδακτική μαθησιακή ακολουθία για εισαγωγική διδασκαλία στο εργαστήριο Φυσικής Λυκείου

Αλέξανδρος Κατέρης, Σεραφείμ Τσούκος, Παναγιώτης Λάζος, Παύλος Τζαμαλής, Αθανάσιος Βελέντζας

Αξιολόγηση των μαθητών του Λυκείου στη Φυσική με εργαστηριακή αναφορά. Μια περίπτωση εφαρμογής

Σεραφείμ Τσούκος, Παναγιώτης Λάζος, Αλέξανδρος Κατέρης, Παύλος Τζαμαλής, Αθανάσιος Βελέντζας

Το νέο πρόγραμμα σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος και δεξιότητες δια βίου μάθησης σε τέσσερα ευρωπαϊκά πλαίσια αναφοράς

Παναγιώτης Πήλιουρας, Βασιλική Ιωακειμίδου, Μαριγώ Πασπαλιάρη, Σοφία Καραγιάννη, Μιχαήλ Καλογιαννάκης

Aethonas Adventure: Ψηφιακό παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας (AR) για τον αειφορικό μεσογειακό τρόπο ζωής

Χαριστούλα Χατζηνικόλα, Δημήτριος Μαρκουζής, Βασίλειος Παπαβασιλείου

Εναλλακτικές ιδέες προπτυχιακών φοιτητών/τριων Δημοτικής Εκπαίδευσης για το υδατικό αποτύπωμα

Στέργιος Γκίτσας, Γεώργιος Μαλανδράκης, Νικόλαος Θεοδοσίου, Νικόλαος Λαμπρινός

Κατανόηση άμεσου και έμμεσου υδατικού αποτυπώματος και συναισθήματα σχετικά με τη χρήση νερού

Ευμορφία Γαρυφαλλογιάννη, Γεώργιος Μαλανδράκης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου

Η κατανόηση του οικολογικού αποτυπώματος από προπτυχιακούς εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Ερμιόνη Μαλεγανέα, Αλέξανδρος Αμπράζης, Νικόλαος Γαλάνης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Γεώργιος Πανάρας, Γεώργιος Μαλανδράκης

Διδασκαλία και κατανόηση του οικολογικού αποτυπώματος από μαθητές/ τριες Γυμνασίου

Θεοδώρα Μελέτη, Νικόλαος Γαλάνης, Αλέξανδρος Αμπράζης, Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Γεώργιος Πανάρας, Γεώργιος Μαλανδράκης

Διδακτική προσέγγιση εννοιών ηλεκτρισμού με χρήση IV Escape room σε μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (Δ.Α.Φ. Επιπέδου 1)

Χαρίλαος Τσιχουρίδης, Αντώνιος Καραβασίλης, Νικόλαος Μήτρακας, Διονύσιος Βαβουγυιός

Στάση φοιτητών/τριων Φυσικής απέναντι στη Χημεία

Γεώργιος Αμπατζίδης, Χρυσή Κ. Καραπαναγιώτη

Δίσκος του Νεύτωνα, προγραμματιζόμενος με Scratch και στηριγμένος σε διάταξη physical computing, για τη διδασκαλία και μάθηση θεμάτων οπτικής

Αριστοτέλης Γκιόλμας, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Άνθιμος Χαλκίδης, Αρτεμησία Στούμπα, Ηλίας Μπόικος, Βασιλική Ψωμά, Αικατερίνη Μπενίση, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Αλεξάνδρα - Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου

Εκπαίδευση STEM και επιστημονικές πρακτικές: Η περίπτωση του προγράμματος «Διάχυση STEM»

Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Βασίλης Μιχαλόπουλος, Ηλίας Μπόικος, Αχιλλέας Μανδρίκας, Άνθιμος Χαλκίδης, Μαρία Χατζάκη, Κωνσταντίνος Σκορδούλης

Βιοσυσσώρευση: Μια πειραματική προσέγγιση

Ελένη Μιχαλάτου, Άννα Φωτιάδου

Ενίσχυση της κατανόησης μαθητών προσχολικής ηλικίας για τη ρύπανση των υδάτων μέσω εκπαιδευτικής παρέμβασης

Μαριάννα - Σωτηρία Παπανικολάου, Λεωνίδας Γαβρίλας, Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης

Παράγοντες αποδοχής της πυρηνικής ενέργειας από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

Έλλη Γκαλτέμη, Αντωνία Ραφαηλία Βαβουλιώτη, Αναστασία Γκουλγκούτη, Γεώργιος Στύλος, Κωνσταντίνος Κώτσης

Επικοινωνία της κλιματικής αλλαγής & ο ρόλος των επιστημόνων: Το πρόγραμμα STAGE

Αθανασία Κοκολάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Ελένη Μποτζάκη, Μαρία Κενδριστάκη, Καλλιόπη Ζάρμπα, Κατερίνα Τσιφετάκη, Δημήτρης Σταύρου

STEM Digitalis: Ανάπτυξη ψηφιακών μαθησιακών αντικειμένων για STEM εκπαίδευση μελλοντικών εκπαιδευτικών

Νικόλαος Καπελώνης, Ελένη Μποτζάκη, Χαρά Μπιτσάκη, Ιωάννης Μεταξάς, Αλκίνοος-Ιωάννης Ζουρμπάκης, Κωνσταντίνος Χαλκιαδάκης, Αθανασία Κοκολάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Δημήτρης Σταύρου

Digital STEM Labs: STEM δραστηριότητες σε ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης

Ελένη Μποτζάκη, Αιμιλία Μιχαηλίδη, Νικόλαος Καπελώνης, Μαρία Κενδριστάκη, Αθανασία Κοκολάκη, Δημήτρης Σταύρου

Οι αντιλήψεις πρωτοετών φοιτητών Φυσικής για την ποιότητα των πειραματικών μετρήσεων

Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Γεώργιος Στύλος, Δημήτρης Πανάγου, Κωνσταντίνος Κώτσης

Όμιλοι STEM: 3D Εκτύπωση και εκπαιδευτική ρομποτική. Η περίπτωση του 1ου ΕΠΑΛ Σαλαμίνας

Χρυσοβαλάντης Κεφαλής, Πέτρος Πούτος, Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Αθανάσιος Δρίγκας

Οι απόψεις των μαθητών για τη φύση της ηλιακής ακτινοβολίας και τη μέτρησή της. Διερεύνηση αυτών μέσω μιας διάταξης physical computing

Αριστοτέλης Γκιόλμας, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Αλεξάνδρα - Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου, Αρτεμησία Στούμπα, Αικατερίνη Μπενίση, Άνθιμος Χαλκίδης, Ηλίας Μπόικος, Βασιλική Ψωμά, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Κωνσταντίνος Σκορδούλης

Διδάσκοντας μαζί με τον Παστέρ

Αναστασία Γκιγκούδη, Αθηνά Γράμμου, Δέσποινα Λαζάρου, Σουλτάνα Λευκοπούλου, Ελισσάβετ Συμεωνίδου

Ανάπτυξη και εφαρμογή νοηματοδοτούμενης σχολικής επίσκεψης στην έκθεση “Connected”

Χρήστος Τουλάκης, Μαρία Καρνέζου, Ελεάννα Μπάλλα, Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης

Μαθαίνοντας και διδάσκοντας για την κλιματική αλλαγή – EDU4Clima

Ειρήνη Δερμιτζάκη, Νικόλαος Καλυβίτης, Αθηνά Γκινούδη, Μαρία Κανακίδου

Εξελιγμένη μορφή του μοντέλου της NetLοgo για τη φωτιά στο δάσος: Μία διδακτική προσέγγιση σε μαθητές Δημοτικού

Αικατερίνη Μπενίση, Αριστοτέλης Γκιολμάς, Αρτεμησία Στούμπα, Άνθιμος Χαλκίδης, Ηλίας Μπόικος, Βασιλική Ψωμά, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Αλεξάνδρα - Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου

Εργαστήριο φυσικής με STEM προσανατολισμό και χρήση φορητών ψηφιακών συσκευών (STEM - IB - mLabs)

Μανόλης Κουσλόγλου, Ελένη Πετρίδου, Αναστάσιος Μολοχίδης, Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης

Διδακτική αξιοποίηση ιστορικών επιστημονικών οργάνων: Η περίπτωση του μηχανικού πλανητάριου του Μαράσλειου διδασκαλείου

Ελένη Αυγέρη, Μαρία - Άννα Λαζαρή, Σταματία Ρεπούση, Παναγιώτης Λάζος, Κωνσταντίνα Στεφανίδου, Κωνσταντίνος Σκορδούλης

Εργαστήριο στην ανάπτυξη επιχειρηματολογίας πάνω στο κοινωνικοεπιστημονικό ζήτημα του διαστημικού εποικισμού

Βασίλειος Καθάρειος, Αποστολία Γαλάνη, Γεώργιος Μπαμπασίδης, Ευαγγελία Μαυρικάκη

Πειράματα Φυσικής με χρήση του λογισμικού Arduino Science Journal

Αριστοτέλης Γκιόλμας, Ζωγραφιά Παπαναγιώτου, Αλεξάνδρα - Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου, Αρτεμησία Στούμπα, Αικατερίνη Μπενίση, Άνθιμος Χαλκίδης, Ηλίας Μπόικος, Βασιλική Ψωμά, Γιάννα Κατσιαμπούρα, Κωνσταντίνος Σκορδούλης

Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα διερευνητικής μάθησης για τη δημόσια υγεία

Δημήτρης Χαλκίδης, Γεωργία Ιατράκη, Παύλος Γκαϊντατζής, Αναστάσιος Μικρόπουλος