Απόψεις και πρακτικές για τη διερεύνηση: Μελέτη των σχέσεών τους σε μη τυπικό εκπαιδευτικό πλαίσιο
Δημοσιευμένα:
Σεπ 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
διερευνητική διδασκαλία Φυσικών Επιστημών απόψεις και πρακτικές μουσειοπαιδαγωγών
Περίληψη
Στο κείμενο που ακολουθεί παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα από την ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώσαμε μελετώντας τις σχετικές με τη διερεύνηση απόψεις και πρακτικές δύο μουσειοπαιδαγωγών, οι οποίοι υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολικές ομάδες στο ΚΔΕΜΤ ΝΟΗΣΙΣ. Η ανάλυση έγινε με τη βοήθεια ενός θεωρητικού μοντέλου, το οποίο αναπαριστά τη δυναμική των σχέσεων που αναδύονται μεταξύ των διδακτικών-μαθησιακών πρακτικών και των σχετικών με αυτές απόψεων των μουσειοπαιδαγωγών. Στόχο αποτελεί ο εντοπισμός κάποιων μοτίβων στις αλληλουχίες απόψεων και πρακτικών, καθώς και η αξιολόγηση των δυνατοτήτων του θεωρητικού μοντέλου να τις εντοπίσει σε μη τυπικά περιβάλλοντα εκπαίδευσης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΣΥΜΠΟΣΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Τσελφές, Β., Ζουπίδης, Α., Τσαλίκη, Χ., Καρνέζου, Μ. & Καριώτογλου, Π. (2024). Θεωρητική προσέγγιση των σχέσεων μεταξύ απόψεων και πρακτικών στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών. Στο Κ. Κώτσης, Γ. Στύλος, Γ. Βακάρου, Λ. Γαβρίλας & Δ. Πανάγου (Επιμ.), Ηλεκτρονικά Πρακτικά 13ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Νέες Τάσεις και Έρευνα στη Διδασκαλία, τη Μάθηση και τις Τεχνολογίες στις Φυσικές Επιστήμες, Ιωάννινα, Ελλάδα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. ISSN: 1791-1281
Allen, L.B., & Crowley, K.J. (2014). Challenging Beliefs, Practices, and Content: How Museum Educators Change, Science Education, 98, 84-105.
Bevan, B., & Xanthoudaki, M. (2008). Professional development for museum educators: Underpinning the underpinnings. J. Mus. Educ., 33, 107–119. https://doi.org/10.1080/10598650.2008.11510592
Bryman, A. (2016). Social Research Methods, 5th ed.; Oxford University Press: Oxford, UK.
Cohen, L. Manion, L., and Morrison, K. (2011). Research Methods in Education, 7th ed.; Abington, Routledge: Oxford, UK. https://doi.org/10.4324/9780203720967
Erickson, F. (2012). Qualitative research methods for science education. In Second International Handbook of Science Education; Fraser, B.J., Tobin, K.G., McRobbie, C., Eds.; Springer: Dordrecht, The Netherlands, pp. 1451–1469.
Karnezou, M., & Kariotoglou, P. (2022). Inquiry in a Science Museum: Science Museum Educators’ Views and Practices. Educ. Sci., 12, 865. https://doi.org/10.3390/educsci12120865
Pattison, S.A., & Dierking, L.D. (2013). Staff-mediated learning in museums: A social interaction perspective. Visit. Stud.,16, 117- 143. https://doi.org/10.1080/10645578.2013.767731