Το νέο πρόγραμμα σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος και δεξιότητες δια βίου μάθησης σε τέσσερα ευρωπαϊκά πλαίσια αναφοράς


Δημοσιευμένα: Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Πρόγραμμα Σπουδών Μελέτης Περιβάλλοντος δεξιότητες δια βίου μάθησης ευρωπαϊκά πλαίσια αναφοράς
Παναγιώτης Πήλιουρας
Βασιλική Ιωακειμίδου
Μαριγώ Πασπαλιάρη
Σοφία Καραγιάννη
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Περίληψη

Σκοπός του άρθρου αποτελεί η διερεύνηση του βαθμού σύγκλισης του νέου Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος με δεξιότητες δια βίου μάθησης όπως αποτυπώνονται σε τέσσερα ευρωπαϊκά πλαίσια αναφοράς, το DigComp, το EntreComp, το LifeComp και το GreenComp. Εντοπίζονται βασικά σημεία των πλαισίων αναφοράς με εστίαση στις δεξιότητες που προωθούν, παρουσιάζεται εν συντομία το Πρόγραμμα Σπουδών και ακολουθεί ανάλυση περιεχομένου εστιάζοντας στα Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα για τον εντοπισμό σημείων σύγκλισης των πλαισίων αναφοράς με τη Μελέτη Περιβάλλοντος. Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος φαίνεται πως ανταποκρίνεται στις σύγχρονες τάσεις καλλιέργειας δεξιοτήτων όπως προσδιορίζονται στα πλαίσια αναφοράς που εκφράζουν την ευρωπαϊκή εκπαιδευτική πολιτική.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bacigalupo, M., Kampylis, P., Punie, Y., Van de Brande, G. (2016). EntreComp: The Entrepreneurship Competence Framework. Luxemburg: Publications Office of the European Union. doi:10.2791/593884
Bianchi, G. Pisiotis, U. & Cabrera, M. (2022). GreenComp - The European sustainability competence framework. Luxemburg: Publications Office of the European Union. doi:10.2760/13286, JRC128040.
Robson, C., & McCartan, K. (2016). Real World Research (4th Edition). USA: John Wiley & Sons.
Kanaki, K., & Kalogiannakis, M. (2023). Sample design challenges: An educational research paradigm, International Journal of Technology Enhanced Learning, 15(3), 266-285. doi: 10.1504/IJTEL.2023.131865
Sala, A., Punie, Y., Garkov, V., & Cabrera Giraldez, M. (2020). LifeComp: The European Framework for Personal, Social and Learning to Learn Key Competence. Luxemburg: Publications Office of the European Union. doi:10.2760/302967, JRC120911
Vuokari, R., Kluzer, S., & Punie, Y. (2022). DigComp 2.2: The Digital Competence Framework for Citizens. Luxemburg: Publications Office of the European Union. doi:10.2760/115376, JRC128415
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής / ΙΕΠ (χ.η.). Γιατί νέα προγράμματα σπουδών; https://iep.edu.gr/el/nea-programmata-spoudon-arxiki-selida
Ιωακειμίδου, Β., Γούπος, Θ., Ιμβριώτη, Δ., Ριζάκη, Α., & Καλογιαννάκης, Μ. (2021). Σχεδιασμός και ανάπτυξη εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο την υποστήριξη του νέου Προγράμματος Σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Πρακτικά 11ου Συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση: Εμπειρίες, Προκλήσεις, Προοπτικές, 26-28 Νοεμβρίου, 2021, 11(6Α), σσ. 99-112. doi: 10.12681/icodl.3594
Καλογιαννάκης, Μ., Γούπος, Θ., Ιμβριώτη, Δ., Ιωακειμίδου, Β., & Ριζάκη, Α. (2021). Οδηγός Εκπαιδευτικού. Στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» του ΙΕΠ με MIS 5035542. ΦΕΚ 3023/8-5-2023 https://www.et.gr/api/DownloadFeksApi/?fek_pdf=20230203023
Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (2018). Σύσταση του Συμβουλίου της 22ας Μαΐου 2018 σχετικά με τις βασικές ικανότητες της δια βίου μάθησης. Ανακτήθηκε στις 8 Ιουνίου, 2023 από https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01)