Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση πειραματικών δραστηριοτήτων για τη διάδοση της θερμότητας με αγωγή στα μέταλλα στο Δημοτικό σχολείο
Δημοσιευμένα:
Sep 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Δημοτικό σχολείο Διάδοση θερμότητας με αγωγή Μονοπάτια μάθησης
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση πειραματικών δραστηριοτήτων για τη διάδοση της θερμότητας με αγωγή στα μέταλλα για μαθητές Ε’ τάξης Δημοτικού. Απώτερος στόχος ήταν η καταγραφή των μονοπατιών μάθησης των μαθητών σε αυτή τη θεματική περιοχή. Οι δραστηριότητες εφαρμόστηκαν με τη μέθοδο του διδακτικού πειράματος σε 12 μαθητές. Για την ανάλυση των δεδομένων αξιοποιήθηκαν ποιοτικές μέθοδοι ανάλυσης περιεχομένου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το σύνολο των μαθητών μετακινήθηκε από την αρχική άποψη ότι η θερμότητα έχει υλική υπόσταση, και έτεινε να δίνει εξηγήσεις πιο κοντά προς την επιστημονικά αποδεκτή άποψη.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Åhman, N., & Jeppsson, F. (2020). Teachers' and pupils' scientific dialogue in learning about invisible thermal phenomena. International Journal of Science Education, 42(18), 3116-3133. https://doi.org/10.1080/09500693.2020.1852334
Bryant, A. & Charmaz, K. (Eds.) (2007). The SAGE Handbook of Grounded Theory. Sage.
Erickson, G., & Tiberghien, A. (1985). Heat and temperature. In R. Driver, E. Guesne & A. Tiberghien (Eds.), Children's ideas in science (pp. 52-83). Open University Press.
Erickson, F. (2012). Qualitative Research Methods for Science Education. In B. J. Fraser, K. G. Tobin, C. McRobbie (Eds.), Second International Handbook of Science Education (pp. 1451-1469). Springer: Kluwer. https://doi.org/10.1007/978-1-4020-9041-7
Haglund, J., Jeppsson, F., & Andersson, J. (2014). Primary school children's ideas of mixing and of heat as expressed in a classroom setting. Journal of Baltic Science Education, 13(5). https://doi.org/10.33225/jbse/14.13.726
Haglund, J. Jeppson, F., Schönborn, K. (2016). Taking on the Heat—a Narrative Account of How Infrared Cameras Invite Instant Inquiry. Research in Science Education, 46, 685-713. https://doi.org/10.1007/s11165-015-9476-8
Kesidou, S., & Duit, R. (1993). Students' conceptions of the second law of thermodynamics: An interpretive study. Journal of Research in Science Teaching, 30(1), 85-106. https://doi.org/10.1002/tea.3660300107
Komorek, M., & Duit, R. (2004). The teaching experiment as a powerful method to develop and evaluate teaching and learning sequences in the domain of non‐linear systems. International Journal of Science Education, 26(5), 619-633. https://doi.org/10.1080/09500690310001614717
Lautrey, J., & Mazens, K. (2004). Is children's naive knowledge consistent? A comparison of the concepts of sound and heat. Learning and Instruction, 14(4), 399-423. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2004.06.011
Romer, R. H. (2001). Heat is not a noun. American Journal of Physics, 69(2), 107-109. https://doi.org/10.1119/1.1341254
Yeo, J., Wong, W., Tan, D., Ong, Y., & Pedregosa A. (2020). Using visual representations to realize the concept of “heat”. Learning: Research and Practice, 6(1), 34-50. https://doi.org/10.1080/23735082.2020.1750674