Η κατανόηση του χημικού δεσμού από μαθητές Α' Λυκείου: Ανάλυση απαντήσεων σε μεταγνωστικές ερωτήσεις
Δημοσιευμένα:
Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Μεταγνωστική γνώση Κατηγορίες της μεταγνώσης του Flavell Χημεία Α΄ Λυκείου Χημικός δεσμός
Περίληψη
Ένα από τα ζητούμενα της έρευνας ήταν η δυσκολία κατανόησης των δύο ειδών δεσμού που διδάσκονται στην α λυκείου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το σχολικό έτος 2012 -2013 σε τρία επαρχιακά γενικά λύκεια. Ζητήθηκε από 66 μαθητές της α λυκείου να απαντήσουν σε μεταγνωστικές ερωτήσεις που αφορούν τον ιοντικό και τον ομοιοπολικό δεσμό. Οι περισσότεροι μαθητές θεώρησαν τον ομοιοπολικό δεσμό δυσκολότερο. Οι απαντήσεις ταξινομήθηκαν σύμφωνα με τις τέσσερις κατηγορίες της μεταγνώσης του Flavell. Οι περισσότερες απαντήσεις ανήκαν στην κατηγορία μεταγνωστικής γνώσης και ακολούθησαν οι απαντήσεις μεταγνωστικής εμπειρίας, ενώ ελάχιστες ταξινομήθηκαν στις κατηγορίες έργα και στόχοι και στρατηγικές ή ενέργειες.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Λιοδάκης Σ., Γάκης Δ., Θεοδωρόπουλος Δ., Θεοδωρόπουλος Π. και Κάλλης Α. (2012). Χημεία Α΄ Τάξης Γενικού Λυκείου, ΟΕΔΒ, Αθήνα.
Παππά, Ε. Θ, Τσαπαρλής, Γ., & Byers, B. (2020). Διδασκαλία και μάθηση του χημικού δεσμού: Παρανοήσεις και μεταγνωστικές απαντήσεις μαθητών α΄ λυκείου: η επίδραση εμπλουτισμένου διδακτικού υλικού. Πρακτικά 11ου Πανελλήνιου Συνέδριου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, σσ. 320-328. Φλώρινα, 2020.
Πύργας, E., Παππά, E. Θ., & Τσαπαρλής, Γ. (2023). H κατανόηση του χημικού δεσμού από πρωτοετείς φοιτητές χημείας και βιολογίας: Ανάλυση απαντήσεων σε μεταγνωστικές ερωτήσεις. 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση. Ιωάννινα, 2023.
Flavell H. J., (1979), Metacognition and Cognitive Monitoring: A New Area of Cognitive—Developmental Inquiry, American Psychological Association, 34(10), 906-911.
Pappa E. T. & Tsaparlis G. (2011). Evaluation of questions in general chemistry textbooks according to the form of the questions and the Question-Answer Relationship (QAR): the case of intra- and intermolecular chemical bonding. Chemistry Education Research and Practice, 12 (2), 262-270 (plus, Supplementary Information).
Tsaparlis G., Pappa E. T., & Byers, B. (2018). Teaching and learning chemical bonding: Research-based evidence for misconceptions and conceptual difficulties experienced by students in upper secondary schools and the effect of an enriched text. Chemistry Education Research and Practice, 19 (4) 1253-1269 (Plus, Supplementary Files)