Εκπαίδευση σε ζητήματα κοινωνικού-επιστημονικού περιεχομένου μέσω των παραστατικών τεχνών
Δημοσιευμένα:
Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Επιστημονικός γραμματισμός διδακτική διερεύνηση παραστατικές τέχνες
Περίληψη
Τα επιστημονικά, κοινωνικά ή άλλα ζητήματα, διακινούνται στην εκπαίδευση αλλά και ευρύτερα, μέσω κάποιων πολιτισμικών συστημάτων συμβολικών αναφορών (φυσικές γλώσσες, καλλιτεχνικές παραγωγές κ.λπ.). Το νόημά τους προκύπτει από το εκάστοτε πλαίσιο/ τα συμφραζόμενα των συστημάτων, καθώς και από τις πρακτικές των «μορφών ζωής» που τα χρησιμοποιούν. Στην εργασία εξετάζουμε μια περίπτωση απόδοσης νοήματος σε επιστημονικά και τεχνολογικά ζητήματα που προβλέπεται ότι θα διατρέχουν τις κοινωνίες του εγγύς μέλλοντος, μέσα από επαγγελματικές καλλιτεχνικές δημιουργίες και προτείνουμε πιθανούς τρόπους κριτικής διάχυσης αυτών των νοημάτων μέσα από τυπικές και μη μορφές εκπαίδευσης στις επιστήμες και τις τεχνολογίες.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Παρούση, Α. & Τσελφές, Β. (2023). Εκπαιδευτική Διαχείριση της Θεατρικής Δημιουργίας για Ζητήματα Κοινωνικού-Επιστημονικού Περιεχομένου. Παρουσιάστηκε στην ημερίδα: Η Σεισμολογία στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία: Διεπιστημονική προσέγγιση με καινοτόμες μεθόδους θεατρικής αγωγής και ψηφιακών τεχνολογιών. https://www.elidek.gr/wp-content/uploads/2023/05/Abstracts-Volume-ver1.pdf
Τσελφές, Β. (2023). Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Εκπαιδευτική Πολιτική. Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών θεμάτων, 22, υπό δημοσίευση. https://doi.org/10.13140/RG.2.2.12783.05280
Τσελφές, Β. & Παρούση, Α. (2020). H προσέγγιση του «εαυτού» μέσα σε μελλοντικές «μορφές ζωής», όπως τις προβλέπουν τεχνολογικές-επιστημονικές θεωρήσεις. Στο Κ. Πλακίτση, Ε. Σταμούλης, Ε. Κολοκούρη & Α.-Χ. Κορνελάκη (Επμ.), 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο, Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Χαρτογραφώντας τη νέα εικοσαετία έρευνας και διδακτικής πράξης – Πρακτικά, 15-29, ΠΤΝ, ΠΙ.
Bianchi, G., Pisiotis, U. and Cabrera Giraldez, M. (2022). GreenComp The European sustainability competence framework, Punie, Y. and Bacigalupo, M. editor(s), EUR 30955 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg, ISBN 978-92-76-46485-3. https://doi.org/10.2760/13286, JRC128040.
Bybee, W. R. (1995). Achieving scientific literacy. The Science Teacher, 62(7), 28.
Bybee, W. R. (1997). Achieving Scientific Literacy: From Purposes to Practices. Heinemann.
Feinstein, N. W. & Waddington, D. I. (2020). Individual truth judgments or purposeful, collective sensemaking? Rethinking science education’s response to the post-truth era. Educational Psychologist, 55(3), 155-166. https://doi.org/10.1080/00461520.2020.1780130
Fensham. P. J. (2014). Scepticism and trust: two counterpoint essentials in science education for complex socioscientific issues. Cultural Studies of Science Education, 9, 649–661. https://doi.org/10.1007/s11422-013-9560-1
Feynman, R. (1969). What is Science? The Physics Teacher, 7(6), 313-320.
Holdsworth, S. & Thomas, I. (2016). A sustainability education academic development framework (SEAD), Environmental Education Research, 22:8, 1073-1097. https://doi.org/10.1080/13504622.2015.1029876
Holland, D., Fox, G., & Daro, V. (2008). Social Movements and Collective Identity. Anthropological Quarterly 81(1), 95-126. https://doi.org/10.1353/anq.2008.0001.
Mainzer, K. (1994). Thinking in complexity. The complex dynamics of matter, mind, and mankind. Berlin, Heidelberg, New York: Springer.
Pickering, A. (1995). The Mangle of Practice. Chicago: The University Chicago Press.
Pickering, A. (2013). Being in an environment: a performative perspective. Natures Sciences Sociétés, 21, 77-83. https://doi.org/10.1051/nss/2013067
Rennie L. J. (2020). Communicating Certainty and Uncertainty in Science in Out-of-School Contexts, in: D. Corrigan, C. Buntting, A. Fitzgerald & A. Jones (Eds.), Values in Science Education. The Shifting Sands, Springer, 7-30.
Richardson, K., et. al. (2023). Earth beyond six of nine planetary boundaries.Sciemce Advances, 9, eadh2458. https://doi.org/10.1126/sciadv.adh2458
Roberts, A. D., & Bybee, W. R. (2014). Scientific literacy, science literacy, and science education. In N. G. Lederman & S. K. Abell (Eds.), Handbook of research on science education, Vol. II, Routledge, 559–572.
Rockstrom, J., et. al. (2009). A Safe Operating Space for Humanity., Nature, 461(7263), 472-475.
Sagan, Carl (1995). The Demon-Haunted World: Science As a Candle in the Dark. Ballantine Books.
Schatzberg, E. (2024). Τεχνολογία. Κριτική Ιστορία μιας Έννοιας. Μετάφραση, Θωμάς Τσαναλάκης, Επιμέλεια, Τέλης Τύμπας, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
Schwartz, R. S., Lederman, J. S. & Enderle, P. J. (2023). Scientific Inquiry Literacy: The Missing Link on the Continuum from Science Literacy to Scientific Literacy, in: Lederman G. N., Zeidler, L. D., Lederman, S. J. (Eds.), Handbook of Research on Science Education, Volume III, Routledge, 1191-1246. https://doi.org/10.4324/9780367855758-28.
Wittgenstein, L. (1953). Philosophical Investigations: The German Text, with a Revised English Translation. Blackwell.
Wittgenstein, L. (1969). On Certainty. Harper and Row.