Ανάπτυξη διδακτικής παρέμβασης για την εισαγωγή μαθητών στις καταστάσεις διαβροχής και στη μοντελοποίηση
Δημοσιευμένα:
Σεπ 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
διαβροχή μοντελοποίηση εκπαίδευση
Περίληψη
Η εξέλιξη της τεχνολογίας και των εφαρμογών της αναδεικνύει την ανάγκη ανάπτυξης του επιστημονικού εγγραμματισμού ως έναν από τους κύριους στόχους της εκπαίδευσης. Η παρούσα εργασία αποτελεί μία διδακτική πρόταση ένταξης στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σύγχρονων θεμάτων Φυσικής, όπως είναι οι καταστάσεις διαβροχής με την ταυτόχρονη εξοικείωση των μαθητών με στοιχεία επιστημονικής μεθοδολογίας, όπως είναι η οικοδόμηση και χρήση μοντέλων. Περιγράφεται ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη μιας διδακτικής παρέμβασης στην οποία προωθούνται τα μοντέλα ως εργαλεία για ερμηνεία και πρόβλεψη φαινομένων διαβροχής από τους μαθητές.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Αρβανίτου, Ε., Τσαουσίδη, Μ., & Χατζηκρανιώτης, Ε. (2022). Διδασκαλία των μοντέλων διαβροχής σε Science club. Στο Ένωση Ελλήνων Φυσικών (Επιμ. Φιλντίσης Π.), Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου Φυσικής Θεσσαλονίκης, «Ποια Φυσική Θέλουμε να Διδάσκεται;» (σελ. 96-106). Εκδόσεις Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. ISBN: 978-618-5451-57-8
Πέικος, Γ. (2022). Φαινόμενα και έννοιες στην κλίμακα του νάνο: θέματα μάθησης και διδασκαλίας στο Δημοτικό Σχολείο (Διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Τμήμα Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης). ΙΚΕΕ. http://dx.doi.org/10.12681/eadd/51234
Πετρίδου, Ε. (2008). Ανάπτυξη, εφαρμογή και διερεύνηση προσομοιωμένων μοντέλων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών [Διδακτορική διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης]. ΙΚΕΕ. http://dx.doi.org/10.12681/eadd/18857
Πετρίδου, Ε., & Ψύλλος, Δ. (2008). Οι αντιλήψεις των υποψηφίων δασκάλων για τα μοντέλα. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 1(3), 255-268. https://ikee.lib.auth.gr/record/232384
Προγράμματα Σπουδών. (n.d.). Στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ανακτήθηκε από http://iep.edu.gr/el/nea-programmata-spoudon-arxiki-selida. Προσπελάστηκε στις 10/03/2023.
Arvanitou, E., Tsaousidi, M., & Hatzikraniotis, E. (2023, October). Design & Development of teaching materials for Introducing Wetting Models in Science Club. In 11th International Conference of the Balkan Physical Union (p. 254). https://doi.org/10.22323/1.427.0254
Bhushan, B. (2016). Modeling of Contact Angle for a Liquid in Contact with a Rough Surface for Various Wetting Regimes. In E. Greenbaum (Ed), Biomimetics: bioinspired hierarchical-structured surfaces for green science and technology (2nd ed.) (pp. 35-45). Switzerland: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-71676-3_3
Bybee, R. W., Taylor, J. A., Gardner, A., Van Scotter, P., Powell, J. C., Westbrook, A., & Landes, N. (2006). The BSCS 5E instructional model: Origins, effectiveness, and applications. BSCS, 5, 88-98.
Duit, R., Gropengießer, H., Kattmann, U., Komorek, M., Parchmann, I. (2012). The Model of Educational Reconstruction – a Framework for Improving Teaching and Learning Science. In: Jorde, D., Dillon, J. (eds) Science Education Research and Practice in Europe. Cultural Perspectives in Science Education (vol 5) (pp. 13-37). Rotterdam: SensePublishers, https://doi.org/10.1007/978-94-6091-900-8_2.
Gilbert, J. K., & Boutler, C. J. (1998). Learning science through models and modeling. In B. J. Fraser & K. Tobin (Eds.), International handbook of science education (pp. 53–66). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Publishers. https://doi.org/10.1007/978-94-011-4940-2_4
Gilbert, S. W. (1991). Model Building and Definition of Science. Journal of research in science teaching, 28(1), 73-79. https://doi.org/10.1002/tea.3660280107
Gobert, J. D., O’Dwyer, L., Horwitz, P., Buckley, B. C., Levy, S. T., & Wilensky, U. (2011). Examining the relationship between students’ understanding of the nature of models and conceptual learning in biology, physics, and chemistry. International Journal of Science Education, 33(5), 653-684. https://doi.org/10.1080/09500691003720671
Harrison, A. G., & Treagust, D. F. (2000). A typology of school science models. International journal of science education, 22(9), 1011-1026. https://doi.org/10.1080/095006900416884
Kubisch, F., & Heyne, T. (2016). Students’ alternative conceptions about the lotus effect: to confront or to ignore?. Journal of Biological Education, 50(1), 86-100. https://doi.org/10.1080/00219266.2015.1007886
Mandrikas, A., Michailidi, E., & Stavrou, D. (2020). Teaching nanotechnology in primary education. Research in Science & Technological Education, 38(4), 377– 395. https://doi.org/10.1080/02635143.2019.1631783
Mellar, H., and Bliss, J. (1994). Introduction: Modelling and Education. In Mellar, H., Bliss, J., Boohan, R.,Ogborn, J., Tompsett, C. (eds), Learning with Artificial Worlds: Computer Based Modelling in the Curriculum. (London: The Falmer Press), 1-7. ISBN-0-7507-0313-X
Niebert, K., & Gropengiesser, H. (2013). The model of educational reconstruction: A framework for the design of theory-based content specific interventions. The example of climate change. Educational design research–Part B: Illustrative cases, 511-531. https://doi.org/10.1007/978-94-6091-900-8_2
Ogborn, J., & Martins, I. (1996). Metaphorical understandings and scientific ideas. International Journal of Science Education, 18(6), 631-652. https://doi.org/10.1080/0950069960180601.
Oh, P. S., & Oh, S. J. (2010). What teachers of science need to know about models: An overview. International Journal of Science Education, 33(8), 1109-1130. https://doi.org/10.1080/09500693.2010.502191
Smyrnaiou, Z., & Dimitrakopoulou, A. (2007). Inquiry – Based Activities Using a Variety of Pedagogical Tools. http://hdl.handle.net/10797/14540
Schwarz, C.V., & White, B.Y. (2005). Metamodeling knowledge: Developing students’ understanding of scientific modeling. Cognition and Instruction, 23(2), 165–205. https://doi.org/10.1207/s1532690xci2302_1
Schwarz, C. V., Reiser, B. J., Davis, E. A., Kenyon, L., Achér, A., Fortus, D., Shwartz, Y., Hug, B., & Krajcik, J. (2009). Developing a learning progression for scientific modeling: Making scientific modeling accessible and meaningful for learners. Journal of Research in Science Teaching, 46(6), 632–654. https://doi.org/10.1002/tea.20311
Treagust, D. F., Chittleborough, G., & Mamiala, L. T. (2002). Students’ understanding of the role of scientific models in learning science. International Journal of Science Education, 24, 357 – 368. https://doi.org/10.1080/09500690110066485
Van Driel, J. H., & Verloop, N. (1999). Teachers' knowledge of models and modelling in science. International Journal of Science Education, 21(11), 1141-1153. https://doi.org/10.1080/095006999290110