Διδασκαλία στοιχείων νανοκλίμακας μέσω ψηφιακών τεχνολογιών: Πειραματική έρευνα σε παιδιά πρώιμης ηλικίας


Δημοσιευμένα: Sep 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
φορητή μάθηση νανοτεχνολογία πρώιμη παιδική ηλικία
Πανδώρα Δορούκα
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Περίληψη

Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στη σύγκριση του αντίκτυπου και της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας που αξιοποιεί υπολογιστές και έξυπνες φορητές συσκευές σε σχέση με την εναλλακτική βιωματική διδασκαλία σε μικρά παιδιά στον διεπιστημονικό τομέα της Νανοεπιστήμης και Νανοτεχνολογίας (ΝΕΤ). Χρησιμοποιώντας εφαρμογές λογισμικού με τη μορφή ψηφιακών παιχνιδιών, το πλαίσιο αυτής της έρευνας είναι η έκθεση ομάδων μικρών παιδιών σε στοιχεία εννοιών της ΝΕΤ και η εξέταση των μαθησιακών αποτελεσμάτων. Η έρευνα τριών σταδίων είχε ως στόχο να μετρήσει την αποτελεσματικότητα δύο διαφορετικών ψηφιακών τεχνολογιών (υπολογιστές και tablets) στην κατανόηση στοιχείων εννοιών της ΝΕΤ από τα παιδιά. Εκατόν πενήντα παιδιά Β’ τάξης χωρίστηκαν σε δύο πειραματικές ομάδες και μια ομάδα ελέγχου. Το ΤΕστ Αξιολόγησης Στοιχειωδών Γνώσεων ΝΑΝΟτεχνολογίας (TENANO) αξιολόγησε τις γνώσεις των παιδιών σχετικά με στοιχεία της έννοιας του μεγέθους. Τα ευρήματα έδειξαν ότι οι δύο πειραματικές ομάδες υπερέβησαν σημαντικά την ομάδα ελέγχου μετά το τεστ, με κυρίαρχη την ομάδα των ταμπλετών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Blonder, R., & Sakhnini, S. (2012). Teaching two basic nanotechnology concepts in secondary school by using a variety of teaching methods. Chemistry Education Research and Practice, 13(4), 500-516. https://doi.org/10.1039/C2RP20026K
Blonder, R., & Yonai, E. (2020). Exposing school students to nanoscience: A review of published programs. In K. D. Sattler (Ed.), 21st Century Nanoscience – A Handbook: Public Policy, Education, and Global Trends (Vol. 10). Boca Raton: Taylor & Francis (CRC Press). https://doi.org/10.1201/9780429351631
Chmiliar, L. (2017). Improving learning outcomes: the iPad and preschool children with disabilities. Frontiers in Psychology, pp. 8, 660. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2017.00660
Delgado, C., Stevens, S.Y., Shin, N. & Krajcik, J. (2015). A middle school instructional unit for size and scale contextualized in nanotechnology, Nanotechnology Reviews, 4(1), 51–69. https://doi.org/10.1515/ntrev-2014-0023
Dorouka P. & Kalogiannakis M., (2024). Τeaching nanotechnology concepts through the use of digital technology to early-primary school children, 15th Conference Of The European Science Education Research Association (ESERA) "Connecting Science Education With Cultural Heritage", Cappadocia, Turkey, 28/8-1/9/2023 (forthcoming).
Dorouka, P. (2022). The influence of Digital Technology on young Children's “Nano-Literacy”: Pilot intervention in Greek early primary school-age children. Science Education: Research and Praxis, 85, 20–32. https://www.lib.uoi.gr/serp/
Dorouka, P., & Kalogiannakis, M. (2023). Teaching Nanotechnology Concepts in Early-Primary Education: An Experimental Study Using Digital Games, International Journal of Science Education. https://doi.org/10.1080/09500693.2023.2286299
Dorouka, P., Papadakis, St., & Kalogiannakis, M. (2020a). Tablets & apps for promoting Robotics, Mathematics, STEM Education and Literacy in Early Childhood Education, International Journal of Mobile Learning and Organisation (IJMLO), 14(2), 255-274. https://doi.10.1504/IJMLO.2020.10026334.
Dorouka, P., Papadakis, St., & Kalogiannakis, M. (2020b). The influence of digital technology on young children's "nano-literacy". In K. Plakitsi, E. Kolokouri & A.-C. Kornelaki (Eds.), ISCAR (International Society of Cultural-historical Activity Research) Regional Conference 'Crisis in contexts', e-proceedings, 308-320, University of Ioannina, 19-24 March 2019.
Dorouka, P., Papadakis, St., & Kalogiannakis, M. (2021a). Nanotechnology and Mobile Learning: Perspectives and Opportunities in Young Children's Education, Int. J. Technology Enhanced Learning, 13(3), 237-252. https://doi.10.1504/IJTEL.2021.115975
Dorouka, P., Papadakis, St., & Kalogiannakis, M. (2021b). The contribution of the health crisis to young children's nano-literacy through STEAM education, Hellenic Journal of STEM Education, 2(1), 1-7. https://doi.org/10.51724/hjstemed.v2i1.18
Goodwin, K. (2012). Use of Tablet Technology in the Classroom. Education and Communities, 1–96.
Herodotou, C. (2018) Young children and tablets: A systematic review of effects on learning and development. Journal of Computer Assisted Learning. 34(1), 1–9. https://doi.10.1111/jcal.12220
Kucirkova, N., Messer, D., Sheehy, K., & Fernández Panadero, C. (2014). Children’s engagement with educational iPad apps: Insights from a Spanish classroom. Computers and Education, 71, 175–184. https://doi.10.1016/j.compedu.2013.10.003
Lin, S. Y., Wu, M. T., Cho, Y. I., & Chen, H. H. (2015). The effectiveness of a popular science promotion program on nanotechnology for elementary school students in I-Lan City. Research in Science and Technological Education, 33(1), 22–37. https://doi.10.1080/02635143.2014.971733
Magana, A. J., Brophy, S. P., & Bryan, L. A. (2012). An Integrated Knowledge Framework to Characterize and Scaffold Size and Scale Cognition (FS2C). International Journal of Science Education, 34(14), 2181–2203. https://doi.10.1080/09500693.2012.715316
Mandrikas, A., Michailidi, E., & Stavrou, D. (2020). Teaching nanotechnology in primary education. Research in Science & Technological Education, 38(4), 377–395. https://doi.org/10.1080/02635143.2019.1631783
Mandrikas, A., Michailidi, E., & Stavrou, D. (2019). Teaching nanotechnology in primary education. Research in Science and Technological Education, 00(00), 1–19. https://doi.10.1080/02635143.2019.1631783
Papadakis, S., Kalogiannakis, M., & Zaranis, N. (2016) Comparing tablets and PCs in teaching mathematics: An attempt to improve mathematics competence in early childhood education, Preschool and Primary Education, 4(2), 241–253. https://doi.10.12681/ppej.8779
Peikos, G., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., & Papadopoulou, P. (2022). A teaching learning sequence on nanoscience and nanotechnology content at primary school level: evaluation of students’ learning, International Journal of Science Education, 44(12), 1932-1957. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2105976
Petousi, V., & Sifaki, E. (2020). Contextualizing harm in the framework of research misconduct. Findings from discourse analysis of scientific publications, International Journal of Sustainable Development, 23(3/4), 149-174, https://dx.doi.org/10.1504/IJSD.2020.10037655
Stavrou, D., Michailidi, E., & Sgouros, G. (2018). Development and dissemination of a teaching learning sequence on nanoscience and nanotechnology in a context of communities of learners. Chemistry Education Research and Practice, 19(4), 1065-1080. https://doi.org/10.1039/C8RP00088C
Stevens, S. Y., Sutherland, L. M., & Krajcik, J. S. (2009). The big ideas of nanoscale science and engineering. Guidebook for Secondary Teachers. Arlington-VA: NSTA Press.
Voo, L. H., & Lajium, D. A. (2022). Scoping Review: Appropriate Big Ideas of Nano Science and Nanotechnology to Teach in Chemistry for Secondary School. Malaysian Journal of Social Sciences and Humanities (MJSSH), 7(12), e002016-e002016. https://doi.org/10.47405/mjssh.v7i12.2016
Xie, C., & Pallant, A. (2011). The Molecular Workbench Software: An Innovative Dynamic Modeling Tool for Nanoscience Education. Springer Netherlands EBooks, 121–139. https://doi.org/10.1007/978-94-007-0449-7_6
Zhou, S. (2022). Effect of Mobile Learning on the Optimisation of Preschool Education Teaching Mode under the Epidemic, Wireless Communications and Mobile Computing, 2022. https://doi.org/10.1155/2022/2194373