Εφαρμογή και αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας σε μαθητές/τριες Δημοτικού σχολείου: Η περίπτωση του μεγέθους των αντικειμένων και των οργάνων παρατήρησης


Δημοσιευμένα: Σεπ 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Νανοεπιστήμη-Νανοτεχνολογία Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία Δημοτικό Σχολείο
Αναστασία Οικονόμου
Γιώργος Πέικος
Άννα Σπύρτου
Περίληψη

Η παρούσα εργασία αφορά την εφαρμογή και αξιολόγηση μίας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) για το περιεχόμενο της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας, εστιάζοντας στην έννοια: Μέγεθος των αντικειμένων και στα Όργανα παρατήρησης. Συμμετέχοντες/συμμετέχουσες ήταν 22 μαθητές/μαθήτριες Στ’ Δημοτικού Σχολείου. Εργαλείο συλλογής δεδομένων ήταν το γραπτό ερωτηματολόγιο και η συνέντευξη, πριν και μετά την εφαρμογή της ΔΜΑ. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι μετά την εφαρμογή της ΔΜΑ, μεγάλο μέρος των μαθητών/μαθητριών ανέφερε ως το μικρότερο αντικείμενο που νομίζει ότι υπάρχει, ένα αντικείμενο του νανόκοσμου. Επίσης, ταξινόμησε σωστά αντικείμενα στον μακρόκοσμο, στον μικρόκοσμο και στον νανόκοσμο, με βάση το αντίστοιχο όργανο παρατήρησης και σειροθέτησε σωστά τα αντικείμενα από το μεγαλύτερο προς το μικρότερο.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Πέικος, Γ. (2022). Φαινόμενα και έννοιες στην κλίμακα του νάνο: Θέματα μάθησης και διδασκαλίας στο Δημοτικό Σχολείο [Διδακτορική διατριβή, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας].
Blonder, R., & Sakhnini, S. (2016). What Are the Basic Concepts of Nanoscale Science and Technology (NST) that Should Be Included in NST Educational Programs? In Kurt Winkelmann & B. Bhushan (Eds.), Global Perspectives of Nanoscience and Engineering Education (pp. 117–127). Springer
Chi, M. (2008). Three types of conceptual change: Belief revision, mental model transformation, and categorical shift. In S. Vosniadou (Eds.), International handbook of research on conceptual change (pp. 61–82). Routledge
Laherto, A. (2010). An Analysis of the Educational Significance of Nanoscience and Nanotechnology in Scientific and Technological Literacy. Science Education International, 21(3), 160–175
Mandrikas, A., Michailidi, E., & Stavrou, D. (2020). Teaching nanotechnology in primary education. Research in Science & Technological Education, 38(4), 377-395. https://doi.org/10.1080/02635143.2019.1631783
Peikos, G., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., & Papadopoulou, P. (2022). A teaching learning sequence on nanoscience and nanotechnology content at primary school level: evaluation of students’ learning. International Journal of Science Education. https://doi.org/10.1080/09500693.2022.2105976
Peikos, G., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., & Papadopoulou, P. (2023). Nanoscale science and technology education: primary school students’ preconceptions of the lotus effect and the concept of size. Research in Science & Technological Education, 41(1), 89-106. https://doi.org/10.1080/02635143.2020.1841149
Siegler, R., & Alibali, M. (2020). The children’s thinking. Pearson.