Δίσκος του Νεύτωνα, προγραμματιζόμενος με Scratch και στηριγμένος σε διάταξη physical computing, για τη διδασκαλία και μάθηση θεμάτων οπτικής


Δημοσιευμένα: Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Arduino Scratch Δίσκος του Νεύτωνα
Αριστοτέλης Γκιόλμας
Ζωγραφιά Παπαναγιώτου
Άνθιμος Χαλκίδης
Αρτεμησία Στούμπα
Ηλίας Μπόικος
Βασιλική Ψωμά
Αικατερίνη Μπενίση
Γιάννα Κατσιαμπούρα
Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Αλεξάνδρα - Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου
Περίληψη

Στην παρούσα εφαρμογή και την αντίστοιχη διδακτική παρέμβαση χρησιμοποιούνται το Arduino και το περιβάλλον προγραμματισμού με πλακίδια Scratch, για να μπορέσουν οι μαθητές να “ελέγξουν” και να “προγραμματίσουν” την περιστροφή μικρών δίσκων του Νεύτωνα. Σκοπός είναι να διδαχθούν - με διαδραστικό τρόπο - έννοιες της Οπτικής και να διερευνηθούν από τους μαθητές (κυρίως μεγάλων τάξεων Δημοτικού ή Γυμνασίου), αλλά και από φοιτητές, ζητήματα που αφορούν τα στοιχεία Φυσικής (του φωτός) στον δίσκο του Νεύτωνα (πχ τα χρώματα, το persistence of vision κ.ά). Η εφαρμογή και η αντίστοιχη διδακτική παρέμβαση θα πραγματοποιηθεί σε σχολικές τάξεις, ενώ έχει ανέβει και σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες, ώστε να ληφθούν εκπαιδευτικά ερευνητικά αποτελέσματα, αλλά και να υπάρξει ανατροφοδότηση από μαθητές και εκπαιδευτικούς, ως προς την εφαρμογή της ιδέας και τα μαθησιακά της αποτελέσματα.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Carvalho, P. S., & Hahn, M. (2016). A simple experimental setup for teaching additive colors with Arduino. The Physics Teacher, 54(4), 244-245.
Juviler, J. (2022). What Is GitHub? (And What Is It Used For?). Published: 10-31-2022. Ανακτήθηκε από: https://blog.hubspot.com/website/what-is-github-used-for στις 10/03/2023
Organtini, G. (2018). Arduino as a tool for physics experiments. In: Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1076, No. 1, p. 012026). IOP Publishing.
Papert, S., and Harel, I. (1991). Situating Constructionism. In “Constructionism”, S. Papert, and I. Harel Eds. Ablex Publishing, NJ, pp. 1–11.
Petry, C. A., Pacheco, F. S., Lohmann, D., Correa, G. A., & Moura, P. (2016, June). Project teaching beyond Physics: Integrating Arduino to the laboratory. In 2016 Technologies Applied to Electronics Teaching (TAEE) (pp. 1-6). IEEE.
Przybylla, M., & Romeike, R. (2014). Physical Computing and Its Scope—Towards a Constructionist Computer.
Science Curriculum with Physical Computing. Informatics in Education, 13(2), 241-254.
Saadi, A., Chaouch, Y., & Belaidi, H. (2019). Propeller LED display using Arduino (Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία). Πανεπιστήμιο M’ Hamed Bougara, Boumerdès, Αλγερία. Ανακτήθηκε από: http://193.194.80.101:8080/bitstream/123456789/9763/1/Propeller%20LED%20display%20using%20Arduino.pdf στις 10 Νοεμβρίου 2022.