Οι απόψεις των μαθητών για τη φύση της ηλιακής ακτινοβολίας και τη μέτρησή της. Διερεύνηση αυτών μέσω μιας διάταξης physical computing
Περίληψη
Στο παρόν άρθρο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μίας εκπαιδευτικής εμπειρικής έρευνας σχετικά με τις απόψεις των μαθητών της Δ΄ Δημοτικού για την ηλιακή ακτινοβολία, την φύση της και τον τρόπο μέτρησής της. Αποτυπώνονται τα αποτελέσματα ερωτηματολογίων και φύλλων εργασίας που συμπληρώθηκαν από μαθητές μετά από την διδακτική παρέμβαση με σκοπό την εξοικείωση με την ηλιακή ακτινοβολία και τις ιδιότητές της στην μέτρηση με μία συσκευή φυσικού προγραμματισμού. Επιμέρους στόχο αποτέλεσε η μελέτη της ηλιακής ακτινοβολίας και περιγραφής του τρόπου πρόσπτωσής της. Η κατανόηση της ηλιακής ακτινοβολίας, αποτέλεσε βασικό στοιχείο για την περιγραφή του φαινομένου του θερμοκηπίου και των επιδράσεών του. Η προσέγγιση που αξιοποιήθηκε ήταν βιωματική, με τους μαθητές να μετρούν σε ομάδες την ηλιακή ακτινοβολία στο πλαίσιο του σχολείου τους σε διαφορετικές ώρες και σημεία. Για την μέτρηση χρησιμοποιήθηκε η διάταξη με βάση το Arduino Uno και περιφερειακά εξαρτήματα, που δημιούργησαν ένα πυρανόμετρο.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ