Οι απόψεις των μαθητών για τη φύση της ηλιακής ακτινοβολίας και τη μέτρησή της. Διερεύνηση αυτών μέσω μιας διάταξης physical computing


Δημοσιευμένα: Σεπ 17, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Arduino ηλιακή ακτινοβολία πυρανόμετρο φυσικός προγραμματισμός
Αριστοτέλης Γκιόλμας
Ζωγραφιά Παπαναγιώτου
Αλεξάνδρα - Τριανταφυλλιά Παπαναγιώτου
Αρτεμησία Στούμπα
Αικατερίνη Μπενίση
Άνθιμος Χαλκίδης
Ηλίας Μπόικος
Βασιλική Ψωμά
Γιάννα Κατσιαμπούρα
Κωνσταντίνος Σκορδούλης
Περίληψη

Στο παρόν άρθρο παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μίας εκπαιδευτικής εμπειρικής έρευνας σχετικά με τις απόψεις των μαθητών της Δ΄ Δημοτικού για την ηλιακή ακτινοβολία, την φύση της και τον τρόπο μέτρησής της. Αποτυπώνονται τα αποτελέσματα ερωτηματολογίων και φύλλων εργασίας που συμπληρώθηκαν από μαθητές μετά από την διδακτική παρέμβαση με σκοπό την εξοικείωση με την ηλιακή ακτινοβολία και τις ιδιότητές της στην μέτρηση με μία συσκευή φυσικού προγραμματισμού. Επιμέρους στόχο αποτέλεσε η μελέτη της ηλιακής ακτινοβολίας και περιγραφής του τρόπου πρόσπτωσής της. Η κατανόηση της ηλιακής ακτινοβολίας, αποτέλεσε βασικό στοιχείο για την περιγραφή του φαινομένου του θερμοκηπίου και των επιδράσεών του. Η προσέγγιση που αξιοποιήθηκε ήταν βιωματική, με τους μαθητές να μετρούν σε ομάδες την ηλιακή ακτινοβολία στο πλαίσιο του σχολείου τους σε διαφορετικές ώρες και σημεία. Για την μέτρηση χρησιμοποιήθηκε η διάταξη με βάση το Arduino Uno και περιφερειακά εξαρτήματα, που δημιούργησαν ένα πυρανόμετρο.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Δημητρέντσης, Π., Μητσιώνη Μ., Πίπης, Χ. & Χατζημπεκιάρης, Θ. (2017). Μέτρηση της λευκαύγειας α (albedo) και του συντελεστή εκπομπής e (emissivity) σωμάτων με χρήση ιδιοκατασκευασμένων ηλεκτρονικών οργάνων. Can Sat Greece.
Μανδρίκας, Α., Ταμπάκης, Κ., Τσιλίδης, Μ., Χαλκίδης, Α., Ψωμιάδης, Π., Χαλκιά, Κ. & Σκορδούλης, Κ. (2006). Οι αντιλήψεις των μαθητών για το όζον ως παράγοντας σχεδιασμού εκπαιδευτικού λογισμικού για την περιβαλλοντική εκπαίδευση. Στο Θ. Δ. Λέκκας (Επιμ.) Πρακτικά του 2ου Συνέδριο σχολικών προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, σελ 442-451. Αθήνα.
Μυλωνάκου-Κεκέ, Η. (2015). Όταν τα Παιδιά μιλούν με το σχέδιο για τον εαυτό τους, την οικογένειά και τον κόσμο τους. Εκδόσεις Ιδιωτική.
Παπαναγιώτου Z., Γκιόλμας, Α., Στούμπα, A., Σκορδούλης, K., Παπαναγιώτου, A.-T., Θεανώ, Λ. (2022). Διατάξεις με Arduino ως μέσο μέτρησης της θερμοκρασίας και της ηλιακής ακτινοβολίας. Στο: Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Scientix για την εκπαίδευση STEM, σελ 50-57, τόμος Β΄. Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Αθήνα.
Παπαναγιώτου, Z., Παπαναγιώτου, A-T., Γκιόλμας, A., Στούμπα, A., Χαλκίδης, A., Κατσιαμπούρα, Γ., Σκορδούλης, Κ. (2023). Πυρανόμετρο κατασκευασμένο με τεχνικές Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και η «διάχυσή» του σε κοινότητα χρηστών Φυσικού Προγραμματισμού. Στο: 4ο Συνέδριο «Ηλεκτρονική Μάθηση Ανοικτοί Πόροι», σελ 112-113. Μαράσλειος Ακαδημία, Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Francis, C., Boyes, E., Qualter, A., & Stanisstreet M. (1993). Ideas of Elementary Students About Reducing the «Greenhouse Effect». Science Education, 77, 375-392.
Ibeh, F., Sombo, T., Chinedu, E., Azi, O., Ogonna, A., Ekpe, E., & Akande, I. (2022). Correlating between global solar radiation and greenhouse gases over Nigeria. Journal of Physics, 2214, 12-30. IOP Publishing.
Koulaidis, V., & Christidou, V. (1999). Models of students’ thinking concerning the greenhouse effect and teaching implications, Science Education, 83, 559-576.
Pandey, K., & Katiyar, K. (2013). Solar radiation Models and measurement. Journal of Energy, 11.
Trenberth, E., & Fasullo, T. (2009). Global warming due to increasing absorbed solar radiation. Geophysical Research Letters, 36, No.7.