Διδακτική προσέγγιση της διαφοράς στη διάρκεια της μέρας μεταξύ δύο τόπων κατά την ίδια ημερομηνία στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Δημοσιευμένα:
Σεπ 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Διάρκεια Μέρας Κλίση Άξονα Γης Διδακτικό Πείραμα
Περίληψη
Η παρούσα εργασία περιγράφει μια διδακτική παρέμβαση που πραγματοποιήθηκε σε 12 μαθητές/τριες Στ’ Δημοτικού με στόχο την οικοδόμηση εννοιολογικού πλαισίου για τη διαφορά στη διάρκεια μέρας μεταξύ δύο τόπων, την ίδια ημερομηνία, εξαιτίας της σταθερής κλίσης του νοητού άξονα της Γης. Η παρέμβαση πραγματοποιήθηκε με το εργαλείο του Διδακτικού Πειράματος. Τα διδακτικά πειράματα βιντεοσκοπήθηκαν και αναλύθηκαν με ποιοτικές μεθόδους ανάλυσης περιεχομένου. Από την ανάλυση προέκυψε πως οι μαθητές μπορούν να συσχετίσουν τη διάρκεια της μέρας σε έναν τόπο με την κλίση του νοητού άξονα της Γης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Παρασκευοπούλου, Α., Σταράκης, Ι., Χαλκιά, Κ (2023). Οι ιδέες μαθητών/τριών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αλλαγή της διάρκειας της μέρας. Στο Σκορδούλης Κ., Στεφανίδου Κ., Μανδρίκας Α. & Μπόικος Η. (επιμ.). Ο ρόλος της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες στην κοινωνία του 21ου αιώνα / Πρακτικά 12ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, σελ. 140-147., Εκδόσεις ΕΚΠΑ, Αθήνα 2023, ISBN 978-618-82007-4-6.
Σταράκης, Ι., & Χαλκιά, Κ. (2020). Διδακτική προσέγγιση της φαινόμενης κίνησης του Ήλιου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Πρακτικά 11ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Χαρτογραφώντας τη νέα εικοσαετία έρευνας και διδακτικής πράξης», (σελ.266–281), Ιωάννινα, 6 -8 Νοεμβρίου 2020.
Σταράκης, Ι., & Χαλκιά, Κ. (2015). Διδακτική προσέγγιση του φαινομένου της εναλλαγής των εποχών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο Ψύλλον Δημ., Μολοχίδης Αν., Καλλέρη Μ. (επιμ.). Πρακτικά 9ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση- Διδασκαλία και Μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες και την Τεχνολογία: Έρευνες, Καινοτομίες και Πρακτικές, σελ. 287-295, http://synedrioenephet-2015.web.auth.gr
Χαλκιά, Κ. (2006). Το Ηλιακό Σύστημα μέσα στο Σύμπαν. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
Erickson, F. (1998) Qualitative Research Methods for Science Education. In B, J. Fraser & K. G. Tobin (Eds): International Handbook of Science Education. Dordrecht: Kluwer, 1155- 1173.
Komorek, M., & Duit, R. (2004). The teaching experiment as a powerful method to develop and evaluate teaching and learning sequences in the domain of non‐linear systems. International Journal of Science Education, 26(5), 619-633. https://doi.org/10.1080/09500690310001614717
Radinsky, J. (2010). Camila, the Earth and the Sun, Constructing an Idea as Shared Intellectual Property. Journal of Research in Science Teaching, , 6 (47), 619–642. https://doi.org/10.1002/tea.20354
Trumper, R. (2006). Teaching future teachers basic astronomy concepts- seasonal changes. Journal of Research in Science Teaching (43), 879-906. https://doi.org/10.1080/02635140500485407