Επίσκεψη σε χώρο τεχνοεπιστήμης: Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας από φοιτητές/τριες Παιδαγωγικού τμήματος


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτικό υλικό επαυξημένη πραγματικότητα υδροηλεκτρικό εργοστάσιο
Γιώργος Πέικος
Περίληψη

Φοιτητές/τριες Παιδαγωγικού Τμήματος, ανέπτυξαν εκπαιδευτικά υλικά με στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητάς, τα οποία θα εφαρμόζονταν κατά τη διάρκεια επίσκεψης σε υδροηλεκτρικό εργοστάσιο. Στόχος της εργασίας είναι η ανάλυση των εκπαιδευτικών υλικών, ως προς τη διάσταση της γνώσης για τα μεγάλης κλίμακας Συστήματα Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας, στην οποία εστιάζουν και ως προς τα είδη των επαυξήσεων. Τα δεδομένα (N=12 εργασίες) αναλύθηκαν ακολουθώντας την παραγωγική κωδικοποίηση. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι κυριαρχούν δύο από τις τέσσερις διαστάσεις: η τεχνολογική και επιστημονική. Για την πρώτη, αξιοποιήθηκαν κυρίως 3D μοντέλα και εικόνες και για τη δεύτερη, βίντεο και ηχητικές καταγραφές.


 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Καριώτογλου, Π., Σπύρτου, Ά., Πνευματικός, Δ., & Ζουπίδης, Α. (2012). Σύγχρονες τάσεις στα Προγράμματα Σπουδών Φυσικών Επιστημών: οι περιπτώσεις της διερεύνησης και των επισκέψεων σε χώρους επιστήμης και τεχνολογίας στο Πρόγραμμα “Materials Science”. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 5, 153–164.
Καρνέζου, Μ., Ζουπίδης, Α., & Καριώτογλου, Π. (2024). Μη τυπική εκπαίδευση σε χώρους τεχνο-επιστημών: χαρακτηριστικά, προτάσεις και εφαρμογές. Για Την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, 25(70).
Χαλκιά, Κ. (2012). Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες: Θεωρητικά ζητήματα, προβλήματα, προτάσεις. Εκδόσεις Πατάκη.
Azuma, R., Baillot, Y., Behringer, R., Feiner, S., Julier, S., & MacIntyre, B. (2001). Recent advances in augmented reality. IEEE Computer Graphics and Applications, 21(6), 34–47. https://doi.org/10.1109/38.963459
Eshach, H. (2007). Bridging In-school and Out-of-school Learning: Formal, Non-Formal, and Informal Education. Journal of Science Education and Technology, 16(2), 171–190. https://doi.org/10.1007/s10956-006-9027-1
Goff, E. E., Mulvey, K. L., Irvin, M. J., & Hartstone-Rose, A. (2018). Applications of Augmented Reality in Informal Science Learning Sites: a Review. Journal of Science Education and Technology, 27(5), 433–447. https://doi.org/10.1007/s10956-018-9734-4
Gopalan, V., Bakar, J. A. A., & Zulkifli, A. N. (2023). Systematic literature review on critical success factors in implementing augmented reality for science learning environment (2006–2021). Education and Information Technologies, 28(9), 11117–11144. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11613-y
Karnezou, M., Pnevmatikos, D., Avgitidou, S., & Kariotoglou, P. (2021). The structure of teachers’ beliefs when they plan to visit a museum with their class. Teaching and Teacher Education, 99, 103254. https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103254
Kennedy, A. A. U., Thacker, I., Nye, B. D., Sinatra, G. M., Swartout, W., & Lindsey, E. (2021). Promoting interest, positive emotions, and knowledge using augmented reality in a museum setting. International Journal of Science Education, Part B, 11(3), 242–258. https://doi.org/10.1080/21548455.2021.1946619
Lytridis, C., & Tsinakos, A. (2018). Evaluation of the ARTutor augmented reality educational platform in tertiary education. Smart Learning Environments, 5, 6. https://doi.org/10.1186/s40561-018-0058-x
Mayring, P. (2014). Qualitative content analysis: theoretical foundation, basic procedures and software solution. http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0168-ssoar-395173
National Research Council, (NRC). (1996). National Science Education Standards. National Academy Press.
Pedaste, M., Mitt, G., & Jürivete, T. (2020). What Is the Effect of Using Mobile Augmented Reality in K12 Inquiry-Based Learning? Education Sciences, 10(4), 94. https://doi.org/10.3390/educsci10040094
Peikos, G., & Sofianidis, A. (2024). What Is the Future of Augmented Reality in Science Teaching and Learning? An Exploratory Study on Primary and Pre-School Teacher Students’ Views. Education Sciences, 14(5), 480. https://doi.org/10.3390/educsci14050480
Sissamperi, N., & Koliopoulos, D. (2015). A didactical approach of large-scale electricity generation systems at the elementary school level. Educational Journal of the University, 2(2), 14-24. https://doi.org/10.26220/une.2234
Sissamperi, N., & Koliopoulos, D. (2021). How students of primary school understand large scale energy systems: The case of thermal power plant. Journal of Technology and Science Education, 11(1), 129–145. https://doi.org/10.3926/jotse.1137
Yoon, S. A., & Wang, J. (2014). Making the Invisible Visible in Science Museums Through Augmented Reality Devices. TechTrends, 58(1), 49–55. https://doi.org/10.1007/s11528-013-0720-7