Εφαρμογές νανοτεχνολογίας για μαθητές Λυκείου


Δημοσιευμένα: Sep 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Νανοεπιστήμη – Νανοτεχνολογία (NET) Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ)
Ελένη Ντεβετούδη
Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Περίληψη

Ο αναδυόμενος κλάδος της νανοτεχνολογίας και των νανοεπιστημών ασχολείται με τη μελέτη της ύλης στη νανοκλίμακα και στη δημιουργία νανοδομών. H νανοτεχνολογία και οι νανοεπιστήμες (NΕΤ) έχουν εφαρμογές σε πολλούς τομείς και αναμένεται να συμβάλλουν καθοριστικά στη λειτουργικότητα της κοινωνίας και της καθημερινότητας για αυτό και η εκπαιδευτική τους αξία είναι μεγάλη. Στην παρούσα εργασία αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ) σε 13 μαθητές Α και Β Λυκείου βασισμένη στις Μεγάλες Ιδέες της ΝΕΤ, ώστε να εντοπιστούν οι αντιλήψεις των μαθητών σε θέματα ΝΕΤ και να αποτιμηθεί το υλικό ως προς την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και τα κίνητρα των μαθητών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κουσλόγλου, Μ., Πετρίδου, Ε., Μολοχίδης, Α., Χατζηκρανιώτης, Ε. (2023) Ανάπτυξη δεξιοτήτων 21ου αιώνα σε μαθητές Γυμνασίου, μέσα από εφαρμογή διερευνητικών εργαστηρίων Φυσικής με ασύρματους αισθητήρες και κινητά τηλέφωνα/tablets (IB-mLab). 13ο Συνέδριο ΕΤΠΕ, Καβάλα, 29/9 – 1/10/2023
Bhushan, B. (2016). Biomimetics. https://doi.org/10.1007/978-3-319-28284-8
Duran, L. B., & Duran, E. (2004). The 5E instructional model: A learning cycle approach for inquiry-based science teaching. Science Education Review, 3(2), 49-58.
Duit, R., Gropengießer, H., Kattmann, U., Komorek, M., & Parchmann, I. (2012). The model of educational reconstruction–A framework for improving teaching and learning science. In Science education research and practice in Europe (pp. 13-37). Brill. https://brill.com/view/book/edcoll/9789460919008/BP000003.xml
Glynn, S. M., Brickman, P., Armstrong, N., & Taasoobshirazi, G. (2011). Science motivation questionnaire II: Validation with science majors and nonscience majors. Journal of Research in Science Teaching, 48(10), 1159–1176. https://doi.org/10.1002/tea.20442
Hingant, B., & Albe, V. (2010). Nanosciences and nanotechnologies learning and teaching in secondary education: A review of literature. Studies in Science Education, 46 (2), 121-152. https://doi.org/10.1080/03057267.2010.504543
Hwang, G. J., Lai, C. L., Liang, J. C., Chu, H. C., & Tsai, C. C. (2018). A long-term experiment to investigate the relationships between high school students’ perceptions of mobile learning and peer interaction and higher-order thinking tendencies. Educational Technology Research and Development, 66, 75-93. https://doi.org/10.1007/s11423-017-9540-3
Jones, M. G., Blonder, R., Gardner, G. E., Albe, V., Falvo, M., & Chevrier, J. (2013). Nanotechnology and Nanoscale Science: Educational challenges. International Journal of Science Education. https://doi.org/10.1080/09500693.2013.771828
Kariotoglou, P., Psillos, D., & Tselfes, V. (2003). Modelling the Evolution of Teaching—Learning Sequences: from Discovery to Constructivism. Science education research in the knowledge-based society, 259-268. https://doi.org/10.1007/978-94-017-0165-5_28
Laherto, A. (2010). An analysis of the educational significance of nanoscience and nanotechnology in scientific and technological literacy. Science Education International, 21(3), 160-175.
Lin, S. F., Lin, H. shyang, & Wu, Y. ying. (2013). Validation and Exploration of Instruments for Assessing Public Knowledge of and Attitudes toward Nanotechnology. Journal of Science Education and Technology, 22(4), 548–559. https://doi.org/10.1007/s10956-012- 9413-9
Lin, S. F., Chen, J. Y., Shih, K. Y., Wang, K. H., & Chang, H. P. (2015). Science teachers’ perceptions of nanotechnology teaching and professional development: A survey study in Taiwan. Nanotechnology Reviews, 4(1), 71–80. https://doi.org/10.1515/ntrev-2014-0019
Méheut, M., & Psillos, D. (2004). Teaching–learning sequences: aims and tools for science education research. International Journal of Science Education, 26(5), 515-535. https://doi.org/10.1080/09500690310001614762
Peikos, G., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., & Papadopoulou, P. (2020). Nanoscale science and technology education: primary school student’s preconceptions of the lotus effect and the concept of size. Research in Science & Technological Education,1-18. https://doi.org/10.1080/02635143.2020.1841149
Psillos, D., & Méheut, M. (2001). Teaching-learning sequences as a means for linking research to development. In Proceedings of the third international conference on science education research in the knowledge based society (Vol. 1, p. 226). Thessaloniki: Aristotle University of Thessaloniki, Dept of Primary Education.
Salta, K., & Koulougliotis, D. (2014). Assessing motivation to learn chemistry: adaptation and validation of Science Motivation Questionnaire II with Greek secondary school students. Chemistry Education Research and Practice, 15(2), 168–183.
Stevens, S. Y., Sutherland, L. M., & Krajcik, J. S. (2009). The big ideas of nanoscale science and engineering. NSTA press.