Επισκόπηση και ανάλυση σύγχρονων δημοσιευμένων εφαρμογών για τη διδασκαλία της Φυσικής υπό το πρίσμα του καθολικού σχεδιασμού για τη μάθηση


Δημοσιευμένα: Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Διδασκαλία της Φυσικής Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αντιγόνη Πετροπούλου
Νάγια Στυλιανίδου
Άγγελος Σοφιανίδης
Περίληψη

Η παρούσα εργασία επιδιώκει να διερευνήσει κατά πόσο βέλτιστες πρακτικές στη διδασκαλία της Φυσικής που έχουν δημοσιευθεί ως άρθρα εφαρμογών σε έγκριτο διεθνές επιστημονικό περιοδικό με έμφαση στη δημοσίευση καλών πρακτικών, ανταποκρίνονται στο γενικότερο αίτημα και την ανάγκη για ένταξη πιο συμπεριληπτικών πρακτικών στη διδασκαλία και τη μάθηση. Για το σκοπό αυτό αναλύθηκαν 19 δημοσιευμένα άρθρα στο επιστημονικό περιοδικό Physics Teacher που αφορούν διδακτικούς σχεδιασμούς και προτάσεις για την διδασκαλία της Φυσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, υπό το πρίσμα του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση (ΚΣΜ). Η ανάλυση των άρθρων έγινε με χρήση των Κατευθυντήριων Οδηγιών του ΚΣΜ και τα αποτελέσματα της ανάλυσης έγιναν αντικείμενο στατιστικής επεξεργασίας. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν ισχυρά και αδύναμα σημεία των πρακτικών αυτών, που με τη σειρά τους φανερώνουν την ανάγκη για διαμόρφωση πιο συμπεριληπτικών πρακτικών στη διδασκαλία και τη μάθηση της Φυσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς και την ανάγκη να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην χρήση συμπεριληπτικών πλαισίων σχεδιασμού, όπως του ΚΣΜ, για το σχεδιασμό  περιβαλλόντων μάθησης χωρίς αποκλεισμούς στις Φυσικές Επιστήμες.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
CAST (2018). Universal Design for Learning Guidelines version 2.2. Retrieved from http://udlguidelines.cast.org
Evagorou, M., & Dillon, J. (2020). Introduction: Socio-scientific issues as promoting responsible citizenship and the relevance of science. Science teacher education for responsible citizenship: Towards a pedagogy for relevance through socioscientific issues, 1-11. https://doi.org/10.1007/978-3-030-40229-7_1
Evagorou, M., Erduran, S., & Mäntylä, T. (2015). The role of visual representations in scientific practices: from conceptual understanding and knowledge generation to ‘seeing’how science works. International Journal of STEM Education, 2(1), 1-13. https://doi.org/10.1186/s40594-015-0024-x
Kirch, S.A., Bargerhuff, M.E., Turner, H. & Wheatly, M. (2010). Inclusive science education: Classroom teacher and science educator experiences in class workshops. Inclusive Science Education, 105 (4), 175-196. https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.2005.tb18157.x
Koponen, I. T. (2007). Models and modelling in physics education: A critical re-analysis ofphilosophical underpinnings and suggestions for revisions. Science & Education, 16, 751–773. https://doi.org/10.1007/s11191-006-9000-7
Lieber, J., Butera, G., Hanson, M., Palmer, S., Horn, E., Czaja, C., Diamond, K., Goodman-Jansen, G., Daniels, J., Gupta, S., & Odom, S. (2008). Factors that influence the implementation of a new preschool curriculum: Implications for professional development. Early Education and Development, 20 (3), 456-481. https://doi.org/10.1080/10409280802506166
Lin, T. C., Hsu, Y. S., Lin, S. S., Changlai, M. L., Yang, K. Y., & Lai, T. L. (2012). A review of empirical evidence on scaffolding for science education. International Journal of Science and Mathematics Education, 10, 437-455. https://doi.org/10.1007/s10763-011-9322-z
Mavrou, K., & Symeonidou, S. (2014). Employing the principles of universal design for learning to deconstruct the greek-cypriot new national curriculum. International Journal of Inclusive Education, 18(9), 918-933. https://doi.org/10.1080/13603116.2013.859308
Meyer, A., Rose, D.H., Gordon, D.T. (2014). Universal Design for Learning: Theory and Practice, CAST Professional Publishing: Wakefield: MA, USA.
Park, T. K. (1994). Toward a theory of user‐based relevance: A call for a new paradigm of inquiry. Journal of the American society for information science, 45(3), 135-141. https://doi.org/10.1002/(SICI)1097-4571(199404)45:3<135::AID-ASI3>3.0.CO;2-1
Rao, K. & Tanners, A. (2011). Curb cuts in cyberspace: Universal instructional design for online courses. Journal of Postsecondary Education and Disability, 24 (3), 211–229.
Sofianidis, A., Stylianidou, N., Meletiou-Mavrotheris, M., Vryonides, M., Chalatsis, X., Xylouri, O., & Giannakoudakis, P. (2022). Building a Bridge for Inclusive Assessment of Newly-Arrived Migrants' Knowledge in Science and Mathematics: The Augmented Assessment Approach. In Handbook of Research on Policies and Practices for Assessing Inclusive Teaching and Learning (pp. 256-282). IGI Global DOI: 10.4018/978-1-7998-8579-5.ch012
Symeonidou, S., & Mavrou, K. (2013). Deconstructing the Greek-Cypriot new national curriculum: to what extent are disabled children considered in the ‘humane and democratic school’of Cyprus?. Disability & Society, 29(2), 303-316. https://doi.org/10.1080/09687599.2013.796879
Uchinokura, S. (2020). Primary and lower secondary students’ perceptions of representational practices in science learning: focus on drawing and writing. International Journal of Science Education, 42(18), 3003-3025. https://doi.org/10.1080/09500693.2020.1849854
Yeo, J., Wong, W. L., Tan, D. K., Ong, Y. S., & Delserieys Pedregosa, A. (2020). Using visual representations to realise the concept of “heat”. Learning: Research and Practice, 6(1), 34-50. https://doi.org/10.1080/23735082.2020.1750674
Yeo, J., & Nielsen, W. (2020). Multimodal science teaching and learning. Learning: Research and Practice, 6(1), 1-4. https://doi.org/10.1080/23735082.2020.1752043