Διδακτικός σχεδιασμός για τον καιρό & πιλοτική εφαρμογή σύμφωνα με τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στη Γ’ τάξη του Δημοτικού


Δημοσιευμένα: Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
διδακτικός σχεδιασμός καιρός νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών μελέτης περιβάλλοντος
Ελευθερία Τσιούρη
Αναστασία Γκουλγκούτη
Σπυρίδων Πανταζής
Περίληψη

Σε αυτήν την εργασία παρουσιάζεται ο διδακτικός σχεδιασμός και η πιλοτική εφαρμογή της θεματικής ενότητας του Νέου Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών της Μελέτης Περιβάλλοντος «Ο καιρός και οι εποχές στη χώρα που ζω», έτσι όπως εφαρμόστηκε στους 24 μαθητές της Γ΄ Τάξη του 1ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων. Η μεθοδολογία και ο σχεδιασμός βασίστηκαν στις νέες αρχές του νέου προγράμματος σπουδών και φαίνεται ότι είναι αναγκαία η μεταστροφή της εκπαιδευτικής πράξης με σύγχρονες μεθόδους και πρακτικές για να γίνει ελκυστική στους τωρινούς και μελλοντικούς μαθητές.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. (2022). Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Μελέτη Περιβάλλοντος στις Α,Β,Γ,Δ τάξεις του Δημοτικού σχολείου. Αθήνα. Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://iep.edu.gr/el/nea-ps-provoli
Καλογιαννάκης, Μ., Γούπος, Θ., Ιμβριώτη, Δ., Ιωακειμίδου, Β., Ριζάκη, Α. (2021). Οδηγός εκπαιδευτικού Μελέτη Περιβάλλοντος Δημοτικού. Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Αθήνα.
Κόμης, Β. (2004). Εισαγωγή στις εκπαιδευτικές εφαρμογές των ΤΠΕ, Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
Ράπτης, Α. & Ράπτη, Α. (2013). Μάθηση και διδασκαλία στην εποχή της πληροφορίας. Τόμος Α΄ και Β΄. Αθήνα: Παρασκήνιο.
ΥΠ.Ε.Π.Θ. / Π.Ι. (2003) Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών Μελέτης Περιβάλλοντος. Αθήνα. Διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.pi-schools.gr/programs/depps/
Bögeholz, S. (2006). Nature experience and its importance for environmental knowledge, values and action: recent German empirical contributions. Environmental Education Research, 12(1), 65-84.
Clausen, S. W. (2018). Exploring the pedagogical content knowledge of Danish geography teachers: Teaching weather formation and climate change. International Research in Geographical and Environmental Education, 27(3), 267-280.
Gardner, C. (1990). The Effects of CAI and Hands-On Activities on Elementary Students' Attitudes and Weather Knowledge. ERIC ED326444 https://eric.ed.gov/?id=ED326444
Kotsis K.T., Gikopoulou O., Patrinopoulos M., Kapotis E., and Kalkanis G., (2023), Designing the New Science Curricula for Primary Education in Greece, Challenges and Concerns in 21st Century Education, Edited by Soulis S.G., Liakopoulou M. & Galani A., Cambridge Scholars Publishing, Chapter 9, 101-116.
Osborne, J., & Dillon, J. (2008). Science education in Europe: Critical reflections (Vol. 13). London: The Nuffield Foundation.
Papadakis, S. (2020). Evaluating a Teaching Intervention for Teaching STEM and Programming Concepts Through the Creation of a Weather-Forecast App for Smart Mobile Devices. In Handbook of Research on Tools for Teaching Computational Thinking in P-12 Education (pp. 31-53). IGI Global.
Ratcliffe, M. (1997). Pupil decision‐making about socio‐scientific issues within the science curriculum. International Journal of Science Education, 19(2), 167-182.
Uhlenwinkel, A., Béneker, T., Bladh, G., Tani, S., & Lambert, D. (2017). GeoCapabilities and curriculum leadership: Balancing the priorities of aim-based and knowledge-led curriculum thinking in schools. International Research in Geographical and Environmental Education, 26(4), 327-341.
Simpson, R. D., & Oliver, J. S. (1990). A summary of major influences on attitude toward and achievement in science among adolescent students. Science education.
Stevenson, R. B. (2007). Schooling and environmental education: Contradictions in purpose and practice. Environmental education research, 13(2), 139-153.