Ανάπτυξη και εφαρμογή νοηματοδοτούμενης σχολικής επίσκεψης στην έκθεση “Connected”
Δημοσιευμένα:
Σεπ 17, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Δραστηριότητες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την επίσκεψη σε μουσείο Νοηματοδοτούμενη μουσειακή εμπειρία
Περίληψη
Η παρούσα εργασία αναφέρεται στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή νοηματοδοτούμενων δραστηριοτήτων, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την επίσκεψη σχολικής τάξης, στην περιοδική έκθεση με τίτλο «Connected» του «ΝΟΗΣΙΣ». Στόχος, η σύνδεση των εκθεμάτων με τα βιώματα και τις εμπειρίες των μαθητών για θέματα καθημερινότητας και πώς αυτά επηρεάστηκαν στην εποχή του διαδικτύου. Τα αποτελέσματα κρίνονται θετικά, αναδεικνύοντας τη σημασία εμπλοκής μαθητών με νοηματοδοτούμενες δραστηριότητες, κατά τη διάρκεια όλων των φάσεων μιας επίσκεψης σε Μουσείο.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Ζουπίδης, Α., Καρνέζου, Μ. (2017). Μια σχολική επίσκεψη σε ένα τεχνοεπιστημονικό μουσείο ως εργαλείο εννοιολογικής αλλαγής, στο Δ. Σταύρου, Α. Μιχαηλίδη & Α. Κοκολάκη (επιμ.), Πρακτικά 10ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, σελ. 652-659. http://synedrio2017.enephet.gr/images/Praktika-10ou-Synedriou_Teliko.pdf
Καριώτογλου, Π., Ζουπίδης, Α., Καρνέζου, Μ., Τσαλίκη, Χ., & Τσελφές, Β. (2020). Διερεύνηση και συσχέτιση απόψεων και πρακτικών εκπαιδευτικών που διδάσκουν φυσικές επιστήμες σε τυπικά και μη μαθησιακά περιβάλλοντα: ερευνητική πρόταση. Στο Κ. Πλακίτση, Ε. Σταμούλης, Ε. Κολοκούρη, & Α.Χ. Κορνελάκη (Επιμ.), Ηλεκτρονικά Πρακτικά του 11ου Πανελλήνιου Συνέδριου, σελ. 551-565. Ιωάννινα, Ελλάδα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. http://sece.gr/9thconference/wp-content/uploads/2022/03/Ηλεκτρονικός-τόμος-v3.pdf
Anderson, D., Kisiel, J., & Storksdieck, M. (2006). Understanding teachers’ perspectives on fieldtrips. Curator: The Museum Journal, 49(3), 365-386. https://doi.org/10.1111/j.2151-6952.2006.tb00229.x
Bamberger, Y., & Tal, Ζ.Τ. (2008). Multiple outcomes of class visits to natural history museums: The students’ view. Journal of Science Education and Technology, 17, 274-284. https://doi.org/10.1007/S10956-008-9097-3
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. Worth Publishers. ISBN: 978-0716728504
Bell, P., Lewenstein, B., Shouse, A. W., & Feder, M. A. (Eds.). (2009). Learning science in informal environments: People, places, and pursuits. Washington, D.C: National Academies Press. https://doi.org/10.17226/12190
DeWitt, J., & Storksdieck, M. (2008). A short review of school visits: Key findings from the past and implications for the future. Visitor Studies, 11(2), 181-197. https://doi.org/10.1080/10645570802355562
Griffin, J. (2004). Research on students and museums: Looking more closely at the students in school groups. Science Education, 88(Suppl. 1), 59-70. https://doi.org/10.1002/sce.20018
Griffin, J., & Symington, D. (1997). Moving from task-oriented to learning oriented strategies on school excursions to museums. Science Education, 81(6), 763-779. https://doi.org/10.1002/(SICI)1098-237X(199711)81:6<763::AID-SCE11>3.0.CO;2-O
Gutwill, J. P., & Allen, S. (2012). Deepening students’ scientific inquiry skills during a science museum field trip. The Journal of the Learning Sciences, 21(1), 130-181. https://doi.org/10.1080/10508406.2011.555938
Institute of Museum and Library Services (2009). Museums, libraries, and 21st century skills. Washington, DC. Ανακτήθηκε 1/6/2024 από: https://www.imls.gov/sites/default/files/publications/documents/21stcenturyskills.pdf
Karnezou, M., Kariotoglou, P. (2004). Teachers’ Practices when visiting a Technology Museum with their classes. Themes in Education, 5(1), 101-114.
Lazakidou, G., & Retalis, S. (2010). Using computer supported collaborative learning strategies for helping students acquire self-regulated problem-solving skills in mathematics. Computers & Education, 54(1), 3-13. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2009.02.020
Morentin, M., & Guisasola, J. (2014). The role of science museum field trips in primary teacher preparation. Internat. Journal of Science and Mathematics Education, 13, 965-990. https://doi.org/10.1007/s10763-014-9522-4
Partnership for 21st century skills (2007). Partnership for 21st century skills core content integration. Ανακτήθηκε 1/6/2024 από: https://www.marietta.edu/sites/default/files/documents/21st_century_skills_standards_book_2.pdf
Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. and McKeachie, W.J. (1991). A Manual for the Use of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire, Tech. Rep. No. 91-B-004, Univ. of Michigan, Ann Arbor, MI.
Rennie, L. J., & Johnston, D. J. (2004). The nature of learning and its implications for research on learning from museums. Science Education, 88(Suppl.1), 4-16. https://doi.org/10.1002/sce.20017
Swetmon, B. (1998) Communication Skills for the 21st Century: How to Understand and Be Understood, Skill Speak Press. ISBN: 978-0966207002
Tal, R., Bamberger, Y., & Morag, O. (2005). Guided school visits to natural history museums in Israel: Teachers’ role. Science Education, 89(6), 920-935. https://doi.org/10.1002/sce.20070
Wiemker, M., Elumir, E., & Clare, A. (2015). Escape room games. Game based learning, 55, 55-75.
Zeng, L., Proctor, R. W., & Salvendy, G. (2011). Can traditional divergent thinking tests be trusted in measuring and predicting real-world creativity?. Creativity Research Journal, 23(1), 24-37. https://doi.org/10.1080/10400419.2011.545713