Συμπόσιο A (Σύνοψη): Η εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή μέσα από την οπτική ευρωπαϊκών προγραμμάτων


Δημοσιευμένα: Σεπ 12, 2024
Δημήτρης Σταύρου
Περίληψη

Η ραγδαία ένταση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής κατά τις τελευταίες δεκαετίες έχει σημαντικές επιπτώσεις τόσο στο φυσικό περιβάλλον όσο και στην κοινωνία, οι οποίες αναμένεται να ενταθούν (Pörtner, 2022). Για να είναι οι πολίτες σε θέση να δεχτούν και να υιοθετήσουν τις απαραίτητες αλλαγές στον τρόπο ζωής τους προκειμένου να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του φαινομένου και να προστατεύσουν τον πλανήτη, πρέπει να είναι κατάλληλα εξοπλισμένοι με επιστημονικές γνώσεις σχετικά με τα αίτια, τις συνέπειες και τα μέτρα αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής καθώς και με δεξιότητες όπως η εξερεύνηση πολλαπλών προοπτικών, η αξιολόγηση πληροφοριών και επιχειρημάτων, η λήψη αποφάσεων και η ανάληψη δράσης για το κλίμα (Otto et al., 2020). Ως εκ τούτου διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα που σχετίζονται με τη STEM Εκπαίδευση έχουν εστιάσει στην αναζήτηση αποτελεσματικών πρακτικών για την υποστήριξη της οικοδόμησης γνώσεων και την καλλιέργεια δεξιοτήτων και πρακτικών των μαθητών/τριών σχετικών με την κλιματική αλλαγή αλλά και την κατάλληλη προετοιμασία μελλοντικών και εν ενεργεία εκπαιδευτικών για την διδακτική διαπραγμάτευση του εν λόγω αντικειμένου. Οι εργασίες που περιλαμβάνονται στο συμπόσιο καλύπτουν διαφορετικές διαστάσεις της εκπαίδευσης για την κλιματική αλλαγή μέσα από την οπτική διαφορετικών ευρωπαϊκών Erasmus+ προγραμμάτων. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΣΥΜΠΟΣΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Otto, I. M., Donges, J. F., Cremades, R., Bhowmik, A., Hewitt, R. J., Lucht, W., ... & Schellnhuber, H. J. (2020). Social tipping dynamics for stabilizing Earth’s climate by 2050. Proceedings of the National Academy of Sciences, 117(5), 2354-2365.
Pörtner, H. O., Roberts, D. C., Adams, H., Adler, C., Aldunce, P., Ali, E., ... & Ibrahim, Z. Z. (2022). Climate change 2022: Impacts, adaptation and vulnerability. Geneva, Switzerland: IPCC.