Διδασκαλία της ανάλυσης-σύνθεσης του φωτός με δραστηριότητες που αξιοποιούν το εικονογραφημένο λεξικό Φυσικής για το σχολείο - ΕΛεΦυΣ


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
ΕΛεΦυΣ ανάλυση φωτός σύνθεση φωτός
Χρυσούλα Καραγιάννη
Ιωάννης Λεύκος
Μαρία Μητσιάκη
Δημήτριος Ψύλλος
Περίληψη

Το Εικονογραφημένο Λεξικό Φυσικής για το Σχολείο (ΕΛεΦυΣ) αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο με το οποίο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να σχεδιάσουν καινοτόμες διδακτικές παρεμβάσεις με στόχο την κατανόηση σύνθετων και αφηρημένων επιστημονικών εννοιών μέσα από την ενίσχυση του επιστημονικού και του γλωσσικού γραμματισμού. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα μια διδακτικής παρέμβασης σε μαθητές ΣΤ’ Δημοτικού η οποία εστιάζεται στα φαινόμενα της ανάλυσης - σύνθεσης του φωτός. Η διδακτική παρέμβαση εντάσσει λειτουργικά το ΕΛεΦυΣ στη μαθησιακή διαδικασία με δραστηριότητες που συμβάλλουν στη βαθύτερη κατανόηση της επιστημονικής ορολογίας συνδυάζοντας την ανάπτυξη της γνώσης περιεχομένου με την καλλιέργεια γλωσσικών δεξιοτήτων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Driver, R., Guesne, E., & Tiberghien, A. (1985). Children's ideas in science. Milton Keynes: Open University Press.
Glass, R., & Oliveira, A. W. (2014). Science language accommodation in elementary school read-alouds. International Journal of Science Education, 36(4), 577-609.
Κουτσογιάννης, Δ., Παυλίδου, Μ., & Χαλισιάνη, Ι. (2011). Μελέτη για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: γενικό πλαίσιο και ιδιαιτερότητες. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.
Λεύκος, Ι. & Μητσιάκη, Μ. (2020). elefys.gr – Διαδικτυακό Ανοικτό Εκπαιδευτικό Υλικό για μια συνδυαστική προσέγγιση διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών και Γλώσσας. Στο Σοφός, Α., Κώστας, Α., Φούζας, Γ., & Παράσχου, Β. (επιμ.) Πρακτικά του 1ου Διεθνούς Συνεδρίου «Από τον 20ο στον 21ο αιώνα μέσα σε 15 ημέρες: Η απότομη μετάβαση της εκπαιδευτικής μας πραγματικότητας σε ψηφιακά περιβάλλοντα. Στάσεις-Αντιλήψεις- Σενάρια- Προοπτικές- Προτάσεις, 3-5 Ιουλίου 2020», 1, σσ. 693-700, Ελληνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Λεύκος, Ι. & Μητσιάκη, Μ. (2018). ΕΛεΦυΣ – Πιλοτική διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στο Δημητριάδης, Β. Δαγδιλέλης, Θρ. Τσιάτσος, Ι. Μαγνήσαλης, Δ. Τζήμας (επιμ.), Πρακτικά Εργασιών 11ου Πανελλήνιου και Διεθνούς Συνεδρίου «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση», ΑΠΘ – ΠΑΜΑΚ, Θεσσαλονίκη, 19-21 Οκτωβρίου 2018, ISBN: 978-618-83186-2-5
Λεύκος, Ι. & Μητσιάκη, Μ. (2017). Ένα ψηφιακό λεξικό Φυσικής για το Σχολείο. Στο Κουτρουμάνης, Γ., Γαλάνη, Λ. (επιμ.) Πρακτικά του 5ου Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο «Ένταξη και χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική διαδικασία, 05-08 Οκτωβρίου 2017», 1, σσ. 878-884.
Mitsiaki, M. & Lefkos, I. (2018). ELeFyS: A Greek Illustrated Science Dictionary for School. Lexicography In Global Contexts. pp. 373-385.