Ανάπτυξη STEAM διδακτικών υλικών για την ευαισθητοποίηση των μαθητών για την κλιματική αλλαγή και τη βιωσιμότητα: Το πρόγραμμα SMILE


Δημοσιευμένα: Σεπ 17, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
STEAM εκπαίδευση κλιματική αλλαγή βιώσιμη κινητικότητα
Χαρά Μπιτσάκη
Francisco José Castillo-Hernández
Lucy Avraamidou
Περίληψη

Το παρόν πρόγραμμα αποτελεί μια συνεργασία ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και εκπαιδευτικών οργανισμών στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+. Σκοπός του προγράμματος είναι η ενίσχυση της ευαισθητοποίησης αναφορικά με την Κλιματική Αλλαγή (ΚΑ) και τη βιώσιμη κινητικότητα μέσω της εφαρμογής «πράσινων» δραστηριοτήτων για την εκπαίδευση της ΚΑ. Συγκεκριμένα, θα διερευνηθούν οι στρατηγικές μέσω των οποίων ενισχύεται η εμπλοκή των μαθητών/τριών σε δραστηριότητες αναφορικά με την κλιματική αλλαγή και τη βιώσιμη κινητικότητα μέσω της STEAM προσέγγισης. Τα αποτελέσματα της διερεύνησης αυτής οδήγησαν σε διδακτικό υλικό μικτής μάθησης, το οποίο θα ενσωματωθεί σε ανοικτή διαδικτυακή πλατφόρμα και θα αξιοποιηθεί για την εκπαίδευση εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών. Τέλος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της εφαρμογής σε εκπαιδευτικούς.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Bianchi, G., Pisiotis, U. and Cabrera, M. (2022), GreenComp, the European Sustainability Competence Framework, European Commission, Luxenbourg, EU.
Cantell, H., Tolppanen, S., Aarnio-Linnanvuori, E., & Lehtonen, A. (2019). Bicycle model on climate change education: presenting and evaluating a model. Environmental Education Research, 25(5), 717–731. https://doi.org/10.1080/13504622.2019.1570487
Carroll Steward, K., Gosselin, D., Chandler, M., & Forbes, C. T. (2023). Student Outcomes of Teaching About Socio-scientific Issues in Secondary Science Classrooms: Applications of EzGCM. Journal of Science Education and Technology, 33(2), 195–207. https://doi.org/10.1007/s10956-023-10068-7
Cross, I. D., & Congreve, A. (2020). Teaching (super) wicked problems: authentic learning about climate change. Journal of Geography in Higher Education, 45(4), 491–516. https://doi.org/10.1080/03098265.2020.1849066
Design-Based Research Collective (2003). Design-based research: An emerging paradigm for educational inquiry. Educational researcher, 32(1), 5-8. https://doi.org/10.3102/0013189x032001005
EEA. (2020). Understanding sustainability challenges. European Environment Agency. https://www.eea.europa.eu/publications/soer-2020/chapter-16_soer2020-understanding-sustainability-challenges/view
Esther González-González, Rubén Cordera, Borja Alonso & Soledad Nogués (2022) Planning for sustainable urban mobility: Demand estimation of on-street vertical walking facilities, International Journal of Sustainable Transportation, 16:4, 326-339, DOI: 10.1080/15568318.2021.1872122
Gordon Waitt & Theresa Harada (2023) Towards a relational spatial mobility justice of disability as territory, Mobilities, 18:1, 115-131, DOI: 10.1080/17450101.2022.2099753
Harada, T., Birtchnell, T., & Du, B. (2023). The rush of the rush hour: mobility justice for seniors on public transport in Sydney, Australia. Social & Cultural Geography, 24(2), 212-231.
Höhle, J. V., & Bengtsson, S. L. (2023). A didactic toolkit for climate change educators: lessons from constructive journalism for emotionally sensitive and democratic content design. Environmental Education Research, 29(11), 1659–1677. https://doi.org/10.1080/13504622.2023.2182746
Lehtonen, A., Salonen, A. O., & Cantell, H. (2019). Climate change education: A new approach for a world of wicked problems. In Sustainability, human well-being, and the future of education (pp. 339-374). Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-78580-6_11
Littrell, M. K., Tayne, K., Okochi, C., Leckey, E., Gold, A. U., & Lynds, S. (2020). Student perspectives on climate change through place-based filmmaking. Environmental Education Research, 26(4), 594–610. https://doi.org/10.1080/13504622.2020.1736516
Majid, N., Marston, S., Reed Johnson, J. A., & Happle, A. (2023). Reconceptualising Preservice Teachers’ Subject Knowledge in Climate Change and Sustainability Education: A Framework for Initial Teacher Education from England, UK. Sustainability, 15(16), 12237. https://doi.org/10.3390/su151612237
Monroe, M. C., Plate, R. R., Oxarart, A., Bowers, A., & Chaves, W. A. (2017). Identifying effective climate change education strategies: a systematic review of the research. Environmental Education Research, 25(6), 791–812. https://doi.org/10.1080/13504622.2017.1360842
Poltimäe, H., Rehema, M., Raun, J., & Poom, A. (2022). In search of sustainable and inclusive mobility solutions for rural areas. European transport research review, 14(1), 13.
Pörtner, H. O., Roberts, D. C., Adams, H., Adler, C., Aldunce, P., Ali, E., ... & Ibrahim, Z. Z. (2022). Climate change 2022: Impacts, adaptation and vulnerability (p. 3056). Geneva, Switzerland: IPCC.
Poltimäe, H., Rehema, M., Raun, J., & Poom, A. (2022). In search of sustainable and inclusive mobility solutions for rural areas. European transport research review, 14(1), 13.
Rousell, D., & Cutter-Mackenzie-Knowles, A. (2020). A systematic review of climate change education: giving children and young people a ‘voice’ and a ‘hand’ in redressing climate change. Children’s Geographies, 18(2), 191–208. https://doi.org/10.1080/14733285.2019.1614532
Sipone, S., Abella, V., Rojo, M. et al. Sustainable mobility learning: Technological acceptance model for gamified experience with ClassCraft in primary school. Educ Inf Technol (2023). https://doi.org/10.1007/s10639-023-11851-0
Sipone, S., Abella, V., Rojo, M. et al. Sustainable mobility learning: Technological acceptance model for gamified experience with ClassCraft in primary school. Educ Inf Technol (2023). https://doi.org/10.1007/s10639-023-11851-0
Poltimäe, H., Rehema, M., Raun, J., & Poom, A. (2022). In search of sustainable and inclusive mobility solutions for rural areas. European transport research review, 14(1), 13.
Vecchio, G., & Martens, K. (2021). Accessibility and the Capabilities Approach: a review of the literature and proposal for conceptual advancements. Transport Reviews, 41(6), 833-854.
Wiek, A., Withycombe, L., & Redman, C. L. (2011). Key competencies in sustainability: a reference framework for academic program development. Sustainability Science, 6(2), 203–218. https://doi.org/10.1007/s11625-011-0132-6
Zangori, L., Peel, A., Kinslow, A., Friedrichsen, P., & Sadler, T. D. (2017). Student development of model‐based reasoning about carbon cycling and climate change in a socio‐scientific issues unit. Journal of Research in Science Teaching, 54(10), 1249–1273. Portico. https://doi.org/10.1002/tea.21404