Η ερμηνεία αλλαγής κατάστασης από μαθητές ΣΤ τάξης Δημοτικού
Δημοσιευμένα:
Σεπ 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
αλλαγή κατάστασης σωματιδιακό μοντέλο μικρές ομάδες μαθητών
Περίληψη
Μαθητές Στ΄ τάξης δημοτικού σχολείου ερμηνεύουν φαινόμενα αλλαγής κατάστασης, συζητώντας σε μικρές ομάδες, αφού πρώτα έχουν διδαχθεί ένα στοιχειώδες σωματιδιακό μοντέλο. Στην αρχή των συζητήσεων χρησιμοποιούν εναλλακτικές απόψεις, ωστόσο η χρήση σωματιδιακού μοντέλου για την ερμηνεία μιας σειράς φαινομένων, που σχετίζονται με την αλλαγή κατάστασης, βοηθά τους μαθητές να βελτιώσουν σημαντικά τις αντιλήψεις τους. Η μεγαλύτερη δυσκολία παρουσιάστηκε στην συμπύκνωση αερίου. Προτείνουμε συζητήσεις σε ομάδες που βελτιώνουν τις ερμηνείες και ξεπερνούν τις εναλλακτικές.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Νταλαούτη, Π., Τσαπαρλής, Γ. (2016). Η μακροσκοπική περιγραφή φυσικοχημικών φαινομένων και η υπομικροσκοπική ερμηνεία τους. Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα και Πράξη, 59-60.
Νταλαούτη, Π., Τσαπαρλής, Γ. (2017). Δόμηση γνώσης φυσικοχημικών φαινομένων και των υπομικροσκοπικών ερμηνειών τους, με συνεργατική αλληλεπίδραση. Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: Έρευνα και Πράξη, 62-63, 9-30.
Νταλαούτη, Π., Τσαπαρλής, Γ. (2019). Η ερμηνεία του ρόλου του νερού στη διάλυση από μαθητές Στ΄ Τάξης. Στο 11o Πανελλήνιο Συνέδριο – ΕΝΕΦΕΤ, Επαναπροσδιορίζοντας τη Διδασκαλία και Μάθηση των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας στον 21ο αι. Φλώρινα: Π.Τ.Δ.Ε.
Besson, U. (2003). The distinction between heat and work: an approach based on a classical mechanical model. European Journal of Physics, 24, 245–252.
Claxton, G. (1991). Educating the inquiring mind: the challenge for school science. London: Harvester.
Driver, R., Guesne, E., & Tiberghien, A. (1985/93). Μερικά χαρακτηριστικά των ιδεών των παιδιών και οι συνέπειές τους για τη διδασκαλία. In R. Driver, E. Guesne, A. Tiberghien (Eds.), Οι ιδέες των παιδιών στις Φυσικές Επιστήμες (ελλ. Μετ.) Αθήνα, Ε.Ε.Φ., Τροχαλία, 273-285
Gopal, H., Kleinsmidt, J., & Case, J. (2004). An investigation of tertiary students’ understanding of evaporation, condensation and vapor pressure. International Journal of Science Education, 26(13), 1597–1620.
Haidar H. A., & Abraham R.M., (1991). A comparison of Applied and Theoretical Knowledge of Concepts Based on the Particulate Nature of Matter. Journal of Research in Science Teaching, 28, 919-938.
Kirbulut, Z. D., & Beeth, M. E. (2013). Representations of fundamental chemistry concepts in relation to the particulate nature of matter. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 1(2), 96-106.
Özmen, Η., & Kenan, Ο. (2007). Determination of the Turkish primary students' views about the particulate nature of matter. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 8 (1).