Ανάπτυξη – εφαρμογή – αξιολόγηση ψηφιακών σεναρίων για τη νανοτεχνολογία στην προσχολική εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
προσχολική εκπαίδευση διερευνητική μάθηση ψηφιακά σενάρια
Μαρία Μανωλούδη
Ιωάννης Λεύκος
Περίληψη

Η μελέτη αυτή είχε ως στόχο την διερεύνηση της αλλαγής απόψεων και τον βαθμό κατανόησης παιδιών προσχολικής ηλικίας σε ζητήματα των εννοιών, φαινομένων, εργαλείων και εφαρμογών της Νανοτεχνολογίας, μέσω της συμμετοχής τους σε διδακτική παρέμβαση με χρήση ψηφιακών σεναρίων στην πλατφόρμα Go-Lab. Επιπλέον, εξετάστηκε αν η χρήση ψηφιακών σεναρίων είναι εφικτή στο πλαίσιο του νηπιαγωγείου και πως ανταποκρίνονται οι μαθητές στη διερευνητική προσέγγιση. Για την επίτευξη των στόχων αυτών σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε διδακτική παρέμβαση αναφορικά με το φαινόμενο της προσκολλητικής ικανότητας της σαύρας Gecko και τις 3 Μεγάλες Ιδέες της Νανοτεχνολογίας. Χρησιμοποιώντας μεθόδους ποιοτικής έρευνας, συλλέξαμε δεδομένα από συνεντεύξεις και ιχνογραφήματα μαθητών. Τα ευρήματά μας υποστηρίζουν τον ισχυρισμό ότι οι μαθητές βελτίωσαν την κατανόησή τους, ενώ ανέδειξαν και ορισμένες προσεγγίσεις ως πιο κατάλληλες για μαθητές αυτής της ηλικίας, όπως η χρήση οπτικών πληροφοριών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Καρατέγου, Α. (2021). Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού για την εισαγωγή της νανοτεχνολογίας στη πρωτοσχολική και προσχολική εκπαίδευση. Μεταπτυχιακή Εργασία. Φλώρινα: Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Διαθέσιμο στο: https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2406
Πέικος, Γ. (2016). Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας για τη διδασκαλία περιεχομένου της νανοεπιστήμης – νανοτεχνολογίας στο δημοτικό σχολείο. Μεταπτυχιακή Εργασία Φλώρινα: Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Διαθέσιμο στο: https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/448
Blonder, R., &Yonai, E. (2020). Exposing school students to nanoscience: A review of published programs. 21st century nanoscience–a handbook: Public policy, education, and global trends, ch.9.
Lin, S. Y., Wu, M. T., Cho, Y. I., & Chen, H. H. (2015). The effectiveness of a popular science promotion program on nanotechnology for elementary school students in I-Lan City. Research in Science & Technological Education, 33(1), 22-37.
Pedaste, M., Mäeots, M., Leijen, Ä., & Sarapuu, T. (2012). Improving Students' Inquiry Skills through Reflection and Self-Regulation Scaffolds. Technology, Instruction, Cognition and Learning, 9, 81-95.
Pedaste, M., Mäeots, M., Siiman, L. A., De Jong, T., Van Riesen, S. A., Kamp, E. T., ... & Tsourlidaki, E. (2015). Phases of inquiry-based learning: Definitions and the inquiry cycle. Educational research review, 14, 47-61.
Spyrtou, A., Manou, L., & Peikos, G. (2021). Educational significance of nanoscience–nanotechnology: Primary school teachers’ and students’ voices after a training program. Education Sciences, 11(11), 724.
Yawson, R. M. (2012). An epistemological framework for nanoscience and nanotechnology literacy. International Journal of Technology and Design Education, 22, 297-310.