Εισάγοντας την έννοια της βαρύτητας κατά τον Einstein στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Σύγκριση επιδόσεων ανάλογα με το φύλο των μαθητών


Δημοσιευμένα: Σεπ 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Βαρύτητα κατά τον Einstein Δημοτικό Φύλο μαθητών
Γεωργία Βακάρου
Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Περίληψη

Η πιο πρόσφατη θεωρία που περιγράφει την έννοια της βαρύτητας είναι η Γενική Θεωρία της Σχετικότητας που διατυπώθηκε από τον Albert Einstein. Η διδασκαλία αυτής της θεωρίας αγνοείται από τη σχολική πραγματικότητα. Η παρούσα έρευνα εξετάζει, μέσω ενός γραπτού ερωτηματολογίου, τις επιδόσεις 83 μαθητών/τριων της ΣΤ τάξης του Δημοτικού, πριν και μετά από μία διδακτική παρέμβαση που αφορά στην έννοια της βαρύτητας όπως αυτή διατυπώνεται στη Σύγχρονη Φυσική. Επιπλέον, γίνεται ανάλυση των αποτελεσμάτων ανάλογα με το φύλο των μαθητών. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν εννοιολογική κατανόηση και μη στατιστικά σημαντική διαφορά ανάλογα με το φύλο των μαθητών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κασσέτας, Α.Ι. (2004). Το μήλο και του κουάρκ: Διδακτική της Φυσικής. Αθήνα: Σαββάλας
Baldy, Ε. (2007). A New Educational Perspective for Teaching Gravity. International Journal of Science Education, 29(14), 1767-1788. https://doi.org/10.1080/09500690601083367
Cherepashchuk, A.M. & Chernin, A.D. (2008). Modern cosmology: Facts and ideas. Moscow University Physics Bulletin, 63(5), 299–314. https://doi.org/10.3103/S0027134908050019
Choudhary, R., Foppoli, A., Kaur, T., Blair, D., Zadnik, M. & Meagher, R. (2018). Can a short intervention focused on gravitational waves and quantum physics improve students’ understanding and attitude?. Physics Education, 53, 065020. https://doi.org/10.1088/1361-6552/aae26a
Dua, Y.S., Blair, D.G., Kaur, T. & Choudhary, R.K. (2020). Can Einstein’s Theory of General Relativity be taught to Indonesian high school students?. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia – Indonesian Journal of Science Education, 9(1), 50 – 58. https://doi.org/10.15294/jpii.v9i1.22468
Ehlers, J. (2007). General Relativity Theory. In: Stamatescu, IO., Seiler, E. (eds) Approaches to Fundamental Physics. Lecture Notes in Physics, 721. Berlin, Heidelberg: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-540-71117-9_5
Foppoli, A., Choudhary, R., Blair, D., Kaur, T., Moschilla, J. & Zadnik, M. (2019). Public and teacher response to Einsteinian physics in schools. Physics Education, 54, 015001. https://doi.org/10.1088/1361-6552/aae4a4
Gönen, S. (2008). A Study on Student Teachers’ Misconceptions and Scientifically Acceptable Conceptions About Mass and Gravity. Journal of Science Education and Technology, 17, 70–81. https://doi.org/10.1007/s10956-007-9083-1
Greca, I.M. & Freire, O. (2014). Meeting the Challenge: Quantum Physics in Introductory Physics Courses. In M.R. Matthews (Eds.), International Handbook of Research in History, Philosophy and Science Teaching (pp. 183 – 209). Dordrecht: Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-007-7654-8_7
Günther, H. & Müller, V. (2020). The Special Theory of Relativity: Einstein’s World in New Axiomatics. Singapore: Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-13-7783-9
Kamphorst, F., Vollebregt, M.J., Savelsbergh, E.R. & van Joolingen, W. R. (2023). An Educational Reconstruction of Special Relativity Theory for Secondary Education. Science & Education, 32, 57–100. https://doi.org/10.1007/s11191-021-00283-2
Kaur, T., Blair, D., Choudhary, R. K., Dua, Y. S., Foppoli, A., Treagust, D. & Zadnik, M. (2020). Gender response to Einsteinian physics interventions in school. Physics Education, 55(3), 035029. https://doi.org/10.1088/1361-6552/ab764d
Kaur, T., Blair, D., Moschilla, J., Stannard, W. & Zadnik, M. (2017). Teaching Einsteinian physics at schools: part 1, models and analogies for relativity. Physics Education, 52(6) 065012. https://doi.org/10.1088/1361-6552/aa83e4
Kavanagh, C. & Sneider, C.I. (2006). Learning about Gravity II. Trajectories and Orbits: A Guide for Teachers and Curriculum Developers. Astronomy Education Review, 5(2), 53-102. https://doi.org/10.3847/AER2006019
Kersting, M., Toellner, R., Blair, D. & Burman, R. (2020). Gravity and warped time—clarifying conceptual confusions in general relativity. Physics Education, 55(1) 015023. https://doi.org/10.1088/1361-6552/ab56d7
Nik Daud, N. S., Abd Karim, M. M., Wan Hassan, S. W. N., & Rahman, N. A. (2015). Misconception and Difficulties in Introductory Physics Among High School and University Students: An Overview in Mechanics. EDUCATUM Journal of Science, Mathematics and Technology, 2(1), 34–47. Retrieved from https://ejournal.upsi.edu.my/index.php/EJSMT/article/view/26
Olsen, R.V. (2002) Introducing quantum mechanics in the upper secondary school: A study in Norway. International Journal of Science Education, 24(6), 565–574. https://doi.org/10.1080/09500690110073982
Pablico, J.R. (2010). Misconceptions on force and gravity among high school students, Master's Theses, LSU. 2462.
Postiglione, A. & Angelis, I.D. (2021). Students’ understanding of gravity using the rubber sheet analogy: an Italian experience. Physics Education, 56, 025020, (pp11). https://doi.org/10.1088/1361-6552/abd1c4
Syuhendri, S. (2019, April). Student teachers’ misconceptions about gravity. Journal of Physics: Conference Series, 1185(1), p. 012047. IOP Publishing. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1185/1/012047
Velentzas, A. & Halkia, K. (2013). The Use of Thought Experiments in Teaching Physics to Upper Secondary-Level Students: Two examples from the theory of relativity. International Journal of Science Education, 35(18), 3026-3049. https://doi.org/10.1080/09500693.2012.682182
Williamson, K.E. & Willoughby, S.D. (2012). Student Understanding of Gravity in Introductory College Astronomy. Astronomy Education Review, 11(1), 1-26. https://doi.org/10.3847/AER2011025