Ενίσχυση της κατανόησης μαθητών προσχολικής ηλικίας για τη ρύπανση των υδάτων μέσω εκπαιδευτικής παρέμβασης


Δημοσιευμένα: Σεπ 17, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
ρύπανση υδάτων προσχολική εκπαίδευση περιβαλλοντική εκπαίδευση
Μαριάννα - Σωτηρία Παπανικολάου
Λεωνίδας Γαβρίλας
Κωνσταντίνος Θ. Κώτσης
Περίληψη

Η παρούσα ερευνητική μελέτη εξετάζει κατά πόσο μαθητές προσχολικής ηλικίας είναι σε θέση να κατανοήσουν έννοιες σχετικά με την ρύπανση των υδάτων έπειτα από μια δίμηνη διδακτική παρέμβαση με δραστηριότητες που σχετίζονταν με τα σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω ημιδομημένων ατομικών συνεντεύξεων που παραχωρήθηκαν από 18 μαθητές προσχολικής ηλικίας πριν και μετά την διδακτική παρέμβαση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, διαπιστώνουμε ότι είναι εφικτή η εφαρμογή ενός κατάλληλα σχεδιασμένου προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης ακόμη και σε μαθητές προσχολικής ηλικίας ώστε πέρα από την κατάκτηση της γνώσης σε περιβαλλοντικά προβλήματα όπως είναι η ρύπανση των υδάτων, να διαμορφώσουν φιλική στάση απέναντι στο περιβάλλον δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο τους αυριανούς υπεύθυνους πολίτες μιας αειφόρου κοινωνίας.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Djoehaeni, H., Agustin, M., & Gustina, A. D. (2017). Environmental Education in Kindergarten. In Proceedings of the 1st International Conference on Educational Sciences (ICES 2017) Volume 1 (pp. 173-177). SciTePress. https://www.scitepress.org/PublishedPapers/2017/70378/70378.pdf
Gavrilas, L., Papanikolaou, M.-S., & Kotsis, K. T. (2024). The views of preschool educators on the development of environmental awareness through distance education. Interdisciplinary Journal of Environmental and Science Education, 20(3), e2411. https://doi.org/10.29333/ijese/14656
Hadzigeorgiou, Y., Prevezanou, B., Kabouropoulou, M., & Konsolas, M. (2011). Teaching About the Importance of Trees. A Study with Young Children. Environmental Education Research, 17(4), 519-536. https://doi.org/10.1080/13504622.2010.549938
Papanikolaou, M.-S., Plakitsi, K., & Gavrilas, L. (2020). Development of environmental consciousness among preschool students through distance learning. In K. Plakitsi (Eds.), Proceedings of the 11th Panhellenic Conference, Physical Sciences in Preschool Education: Mapping the New Twenty Years of Research and Teaching Practice (pp. 1059-1082). Ioannina, Greece.
Papanikolaou, M.-S., Plakitsi, K., Gavrilas, L. & Kotsis, K. T. (2021). Investigating Preschool Students' Ideas for Science Concepts on Understanding Modern Environmental Problems. In I. Boikos, K. Stefanidou, K. Tsalapati & K. Skordoulis (Eds.), Proceedings of the 12th Panhellenic Conference on the teaching of natural sciences and new technologies in education:"The Role of Science Education in 21st Century Society". Athens, Greece. http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.2.33312.15369
Sirivianou N., Papadimitriou E. (2018). Cultivating Environmental Consciousness during Early Childhood – Kindergarten Teachers’ Views on the Role of Social Values. International Journal of Environmental & Science Education, 13(3), 343-356. http://www.ijese.net/makale/2044.html
Tsekos, C. A., Christoforidou, E. I., & Tsekos, E. A. (2012). Planning an Environmental Education Project for Kindergarten under the Theme of “the Forest”. Review of European Studies, 4(2), 111-117. https://doi.org/10.5539/res.v4n2p111