Προσέγγιση των STEM μέσω της διερευνητικής μάθησης: Καλλιέργεια δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων μέσω της διεξαγωγής project


Δημοσιευμένα: Σεπ 17, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Διερευνητική μάθηση STEM μάθηση μέσω project επίλυση προβλημάτων
Ελίνα Καραγιαννίδου
Περίληψη

Η παρούσα εργασία μελετά τον βαθμό στον οποίο η επαφή των μαθητών με μαθήματα ανοιχτής διερεύνησης, συμβάλλει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων που συμβάλλουν στην επιτυχή επίλυση προβλημάτων. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 19 μαθήτριες/ες Β’, Γ’ και Δ’ δημοτικού, με θεωρητικό υπόβαθρο στα STEM και διαβαθμισμένου επιπέδου εμπειρία σε μαθήματα ανοιχτής διερεύνησης και τη δημιουργία πρότζεκτ. Μέσα από ημιδομημένο μάθημα που πραγματοποιήθηκε, παρατηρήθηκε η στάση και η ικανότητα τους να συνεργάζονται, να εφαρμόζουν τις πρότερες γνώσεις για την δημιουργία προϊόντων και την επίλυση προβλημάτων καθώς και ο βαθμός στον οποίο ήταν ικανοί να καινοτομήσουν.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Λήψεις
Αναφορές
Bybee, R.W., Taylor, J.A, Gardner, A., Van Scotter, P., Powell, J.C., Westbrook, A. & Landes, A. (2006). The BSCS 5E
Instructional Model: Origins and Effectiveness. A Report Prepared for the Office of Science Education
National Institutes of Health. BSCS, Colorado Springs.
De Jong, T. (2006). Technological advances in inquiry learning. Science, 312, 532-533.
Dorier, J.L., & Maaß, K. (2012). The PRIMAS Project: Promoting Inquiry- Based Learning (IBL) in Mathematics and
Science Education Across Europe PRIMAS Context. Analysis for the Implementation of IBL: International
Synthesis Report PRIMAS-Promoting Inquiry-Based Learning in Mathematics. Vol. 1.
Kennedy, T., & Odell, M. (2014). Science Education International ,25(3), 246–258.
Pedaste, M., De Vries, B., Burget, M., Bardone, E., Brikker, M., Jaakkola, T., Veermans, K., Siiman, L., Mäeots, M., & Lind, M. (2015). Ark of inquiry: Responsible research and innovation through computer-187 based inquiry learning. In: Kojiri, T., Supnithi, T.
Tytler, R., Marginson, S., & Freeman, B. (2014). Widening and deepening the STEM effect. In The Age of STEM (pp. 23-43).
Williams, P. J. (2011). STEM education: Proceed with caution. Design and Technology Education, 16(1), 26–35.