Ανάπτυξη ταυτότητας διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών από μελλοντικούς εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε κέντρο επιστήμης
Δημοσιευμένα:
Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
ταυτότητα διδασκαλίας φυσικών επιστημών χώροι άτυπης μάθησης μελλοντικοί εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Περίληψη
Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η αξιοποίηση ενός κέντρου επιστήμης ως περιβάλλοντος για την προετοιμασία μελλοντικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης υπό το πρίσμα της ανάπτυξης ταυτότητας διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών. Οι 15 φοιτητές/τριες ΠΤΔΕ που συμμετείχαν στην έρευνα ανέπτυξαν διερευνητικές δραστηριότητες τις οποίες εφάρμοσαν στα πλαίσια οργανωμένων σχολικών επισκέψεων σε έναν εργαστηριακό χώρο άτυπης μάθησης. Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν αποκαλύπτουν τις δυνατότητες που προσφέρουν αντίστοιχοι χώροι για την οικοδόμηση ταυτότητας διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών καθώς και τις πτυχές της αναδυόμενης ταυτότητας διδασκαλίας ΦΕ που ενισχύονται.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Adams, J. D. (2020). Designing frameworks for authentic equity in science teaching and learning: Informal learning environments and teacher education for STEM. Asia-Pacific Science Education, 6(2), 456-479. https://doi.org/10.1163/23641177-BJA10016
Adams, J. D., & Gupta, P. (2017). Informal science institutions and learning to teach: An examination of identity, agency, and affordances. Journal of Research in Science Teaching, 54(1), 121-138. https://doi.org/10.1002/tea.21270
Avraamidou, L. (2014). Developing a reform-minded science teaching identity: The role of informal science environments. Journal of Science Teacher Education, 25, 823– 843. https://doi.org/10.1007/s10972-014-9395-y
Avraamidou, L. (2019). Stories we live, identities we build: How are elementary teachers’ science identities shaped by their lived experiences?. Cultural Studies of Science Education, 14(1), 33-59. https://doi.org/10.1007/s11422-017-9855-8
Carrier, S. J., Whitehead, A. N., Walkowiak, T. A., Luginbuhl, S. C., & Thomson, M. M. (2017). The development of elementary teacher identities as teachers of science. International Journal of Science Education, 39(13), 1733-1754. https://doi.org/10.1080/09500693.2017.1351648
Chen, J. L., & Mensah, F. M. (2018). Teaching contexts that influence elementary preservice teachers’ teacher and science teacher identity development. Journal of Science Teacher Education, 29(5), 420-439. https://doi.org/10.1080/1046560X.2018.1469187
Galanti, T. M., & Holincheck, N. (2022). Beyond content and curriculum in elementary classrooms: conceptualizing the cultivation of integrated STEM teacher identity. International Journal of STEM Education, 9(1), 1-10. https://doi.org/10.1186/s40594-022-00358-8
Gunning, A. M., & Mensah, F. M. (2011). Preservice elementary teachers’ development of self-efficacy and confidence to teach science: A case study. Journal of Science Teacher Education, 22, 171–185. https://doi.org/10.1007/s10972-010-9198-8
Nasir, N. I. S., & Cooks, J. (2009). Becoming a hurdler: How learning settings afford identities. Anthropology & Education Quarterly, 40(1), 41-61. https://doi.org/10.1111/j.1548-1492.2009.01027.x
Ntow, F. D., & Adler, J. (2019). Identity resources and mathematics teaching identity: An exploratory study. ZDM-Mathematics Education, 51, 419-432. https://doi.org/10.1007/s11858-019-01025-z