Εφαρμογή της Ανάλυσης Κύκλου Ζωής (ΑΚΖ) των προϊόντων σε μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: Μία προσέγγιση αναφορικά με την εκπαίδευση για την αειφορία


Δημοσιευμένα: Sep 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Ανάλυση Κύκλου Ζωής προϊόντων Εκπαίδευση για την Αειφορία Μαθητές/τριες Δημοτικού
Κυριακή Γρηγορίου
Γεώργιος Μαλανδράκης
Περίληψη

Η παρούσα έρευνα διεξήχθη για να μελετήσει την κατανόηση των μαθητών/τριών της Ε’ τάξης Δημοτικού, για την Ανάλυση του Κύκλου Ζωής (ΑΚΖ) των προϊόντων και πώς αυτή άλλαξε μετά από σχετική διδακτική παρέμβαση με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Για το σκοπό αυτό, αναπτύχθηκε διδακτικό υλικό και δραστηριότητες διάρκειας 6 ωρών και για τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ένα ειδικά αναπτυγμένο εργαλείο καταγραφής των σταδίων και περιεχομένων του κύκλου ζωής μιας μπλούζας, το οποίο επιδόθηκε πριν και μετά την παρέμβαση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, υπήρχαν ενθαρρυντικά στοιχεία και σημεία βελτίωσης της κατανόησης των συμμετεχόντων για τον Κύκλο Ζωής των προϊόντων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Κυριαζή, Ν. (1998). Η κοινωνιολογική Έρευνα: Κριτική επισκόπηση των μεθόδων και των τεχνικών. Αθήνα: Ελληνικές Επιστημονικές Εκδόσεις.
Παπαβασιλείου, Β. (2023). Η πολυπλοκότητα των περιβαλλοντικών προβλημάτων και η αναγκαιότητα καλλιέργειας της συστημικής σκέψης στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση για την Αειφορία, 5(1), 95-107. https://doi.org/10.12681/ees.35765
Dhahri, S., & Omri, A. (2018). Entrepreneurship contribution to the three pillars of sustainable development: What does the evidence really say? World Development, 106, 64-77. Ανακτήθηκε στις 5/5/2023, από: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0305750X18300184
Evans, G. M., Galvin, K. P., & Doroodchi, E. (2008). Introducing quantitative life cycle analysis into the chemical engineering curriculum. Education for chemical engineers, 3(1), e57-e65. Ανακτήθηκε στις 5/5/2023, από: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1749772808000079
Galli, A., Wackernagel, M., Iha, K., & Lazarus, E. (2014). Ecological footprint: Implications for biodiversity. Biological Conservation, 173, 121-132. https://doi.org/10.1016/j.biocon.2013.10.01109
Harvey, J., Meijer, J., Ozer, H., Al-Qadi, I. L., Saboori, A., & Kendall, A. (2016). Pavement life cycle assessment framework (No. FHWA-HIF-16-014). United States. Federal Highway Administration. Ανακτήθηκε στις 5/5/2023, από: https://rosap.ntl.bts.gov/view/dot/38470/dot_38470_DS1.pdf
Rebitzer, G., Ekvall, T., Frischknecht, R., Hunkeler, D., Norris, G., Rydberg, T., ... & Pennington, D. W. (2004). Life cycle assessment: Part 1: Framework, goal and scope definition, inventory analysis, and applications. Environment international, 30(5), 701-720. Ανακτήθηκε στις 5/5/2023, από: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0160412003002459
Viere, T., Amor, B., Berger, N., Fanous, R. D., Arduin, R. H., Keller, R., ... & Sonnemann, G. (2021). Teaching life cycle assessment in higher education. The International Journal of Life Cycle Assessment, 26(3), 511-527. Ανακτήθηκε στις 5/5/2023, από: https://link.springer.com/article/10.1007/s11367-020-01844-3