Η κατανόηση του οικολογικού αποτυπώματος από προπτυχιακούς εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης


Δημοσιευμένα: Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Οικολογικό Αποτύπωμα Εκπαιδευτικό υλικό Προπτυχιακοί εκπαιδευτικοί
Ερμιόνη Μαλεγανέα
Αλέξανδρος Αμπράζης
Νικόλαος Γαλάνης
Πηνελόπη Παπαδοπούλου
Γεώργιος Πανάρας
Γεώργιος Μαλανδράκης
Περίληψη

Σκοπός της έρευνας ήταν να διερευνηθεί η κατανόηση προπτυχιακών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης όσον αναφορά το Οικολογικό Αποτύπωμα (ΟΑ) και πώς αυτή αλλάζει μετά από διδακτική παρέμβαση με τη χρήση ειδικά ανεπτυγμένου εκπαιδευτικού υλικού έντυπου και ηλεκτρονικού. Οι συμμετέχοντες/ουσες στην έρευνα ήταν 110 προπτυχιακοί φοιτητές/τριες Παιδαγωγικών Τμημάτων Δημοτικής και Προσχολικής Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων Δυτικής Μακεδονίας, Δημοκριτείου και Ιωαννίνων. Η διδακτική παρέμβαση έλαβε χώρα το εαρινό εξάμηνο 2022 και το εργαλείο αξιολόγησης ήταν ένα ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου 16 ερωτήσεων. Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ενθαρρυντικά καθώς, μετά τη διδακτική παρέμβαση, υπήρξε βελτίωση της κατανόησης των συμμετεχόντων/ουσών σε θέματα ΟΑ.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Δημητρίου, Α., (2009). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Περιβάλλον, Αειφορία. Θεωρητικές και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις, εκδ. Επίκεντρο
ΙΕΠ (2011). Πρόγραμμα Σπουδών του διδακτικού μαθησιακού πεδίου «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη», Αθήνα.
Λιάμπα, Β. (2014). Ανάπτυξη εργαλείου έρευνας με σκοπό τη διερεύνηση των αντιλήψεων φοιτητών/τριων για το οικολογικό αποτύπωμα. Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Φλώρινα
Μαλεγανέα,Ε., (2023). Διδασκαλία του οικολογικού αποτυπώματος σε μελλοντικούς εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Φλώρινα
Σπυροπούλου - Κατσάνη, Δ., (2000)., Διδακτικές και Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις στις Φυσικές Επιστήμες: Θεωρίες Μάθησης και Αναλυτικά Προγράμματα. Αθήνα: Τυπωθήτω
Φλογαϊτη, Ε. (1998). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
Pires, M. S., Mapar, M., Nicolau, M., Patrizi, N., Malandrakis, G., Pulselli, F. M., Nicolau, P. B., Caeiro, S. Niccolucci, V., Theodossiou, N.,P., Mancini, M., S. & Galli, A (2022). Teaching sustainability within the context of everyday life: Steps toward achieving the Sustainable Development Goals through the EUSTEPs Module
Ryu, H. C. & Brody, S. D. (2006). Examining the impacts of a graduate course on sustainable development using ecological footprint analysis, Intenational Journal of Sustainability in Higher Education, 7 (2), 158-175
Wackernagel et al. (1997). Ecological Footprints of Nations: How Much Nature Do They Use? How Much Nature Do They Have? Commissioned by the Earth Council for the Rio+5 Forum. Distributed by the International Council for Local Environmental Initiatives, Toronto.
WCED (1987). Our common future (The Brundtland Report). World Commission on Environment and Development, Oxford: Oxford University Press