Μια διδακτική πρόταση: Εικονικό μουσείο με τη χρήση ψηφιακής αφήγησης για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών
Περίληψη
Η εργασία αυτή παρουσιάζει μία διδακτική πρόταση που αφορά στη δημιουργία, από μαθητές, εικονικών μουσείων για την περιγραφή πειραματικών διαδικασιών στις Φυσικές Επιστήμες. Κατά την υλοποίηση των εικονικών μουσείων εφαρμόστηκε η μέθοδος της ψηφιακής αφήγησης. Η συγκεκριμένη διδακτική πρόταση δημιουργήθηκε και εφαρμόστηκε στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus ΚΑ2+, με τη συμμετοχή 70 μαθητών, ηλικίας 14 έως 16 ετών, από τέσσερις διαφορετικές χώρες (Ισπανία, Λιθουανία, Ελλάδα και Ιταλία). Στόχος ήταν η κατανόηση του επιστημονικού τρόπου σκέψης με ταυτόχρονη απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων. Στην πρώτη φάση υλοποίησης της διδακτικής πρότασης, οι μαθητές εκτέλεσαν πειράματα είτε στο σχολικό εργαστήριο είτε στο πεδίο. Στη δεύτερη φάση, δημιουργήθηκαν εικονικά μουσεία όπου παρουσιάστηκαν αυτά τα πειράματα. Από τις απαντήσεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών σε ερωτηματολόγια και κλίμακα διαβαθμισμένων κριτηρίων κατέστη φανερό ότι η χρήση της συγκεκριμένης μεθόδου βοήθησε στην κατανόηση σε βάθος της πειραματικής διαδικασίας και των αποτελεσμάτων αυτής.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ