Μια διδακτική πρόταση: Εικονικό μουσείο με τη χρήση ψηφιακής αφήγησης για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών


Δημοσιευμένα: Σεπ 17, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
εικονικό μουσείο ψηφιακή αφήγηση φυσικές επιστήμες
Ελένη Κορακάκη
Αικατερίνη Δασκαλάκη
Γεώργιος Χατζησάββας
Περίληψη

Η εργασία αυτή παρουσιάζει μία διδακτική πρόταση που αφορά στη δημιουργία, από μαθητές, εικονικών μουσείων για την περιγραφή πειραματικών διαδικασιών στις Φυσικές Επιστήμες. Κατά την υλοποίηση των εικονικών μουσείων εφαρμόστηκε η μέθοδος της ψηφιακής αφήγησης. Η συγκεκριμένη διδακτική πρόταση δημιουργήθηκε και εφαρμόστηκε στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus ΚΑ2+, με τη συμμετοχή 70 μαθητών, ηλικίας 14 έως 16 ετών, από τέσσερις διαφορετικές χώρες (Ισπανία, Λιθουανία, Ελλάδα και Ιταλία). Στόχος ήταν η κατανόηση του επιστημονικού τρόπου σκέψης με ταυτόχρονη απόκτηση ψηφιακών δεξιοτήτων. Στην πρώτη φάση υλοποίησης της διδακτικής πρότασης, οι μαθητές εκτέλεσαν πειράματα είτε στο σχολικό εργαστήριο είτε στο πεδίο. Στη δεύτερη φάση, δημιουργήθηκαν εικονικά μουσεία όπου παρουσιάστηκαν αυτά τα πειράματα. Από τις απαντήσεις των μαθητών και των εκπαιδευτικών σε ερωτηματολόγια και κλίμακα διαβαθμισμένων κριτηρίων κατέστη φανερό ότι η χρήση της συγκεκριμένης μεθόδου βοήθησε στην κατανόηση σε βάθος της πειραματικής διαδικασίας και των αποτελεσμάτων αυτής.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΑΝΑΡΤΗΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Μαργαρίτη, Α., & Μπράτιτσης, Θ. (2014). Ψηφιακή Αφήγηση ως μέσο διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο: ένα διαδραστικό παραμύθι στο Scratch. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 7(3), 163-179.
Μελιάδου, Ε., Νάκου, Α., Γκούσκος, Δ., & Μεϊμάρης, Μ. (2011, Νοέμβριος). Ψηφιακή αφήγηση, μάθηση και εκπαίδευση, Paper presented at 6th International Conference in Open & Distance Learning, Loutraki, Greece.
Σεραφείμ, Κ., & Φεσάκης, Γ. (2010). Ψηφιακή αφήγηση: Επισκόπηση λογισμικών. Στο Πρακτικά 2ου Πανελλήνιου Εκπαιδευτικού Συνεδρίου: Ψηφιακές και διαδικτυακές εφαρμογές στην εκπαίδευση (σ.1558- 1569). Ημαθία.
Σέρογλου, Φ., Μαρκόπουλος, Ι., Aduriz-Bravo, A., Βουρλιάς, Κ., Γέντζη, Ε., Κουλούντζος, Β., Λέτση, Α., Πανάτσα, Ν., Παπαδόπουλος, Π., Τζαμπάζη, Α., Τσαρσιώτου, Ζ. & Χατζίκου, Στ. (2017). Ανοίγοντας την επιστήμη στην κοινωνία: Η διδασκαλία των φυσικών επιστημών στην επιστημονική, πολιτισμική και ηθική της διάσταση. Σειρά επιστημονικών βιβλίων Επιστήμη – Τεχνολογία – Φιλοσοφία – Διδακτική. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις University Studio Press.
Fischer, G., Giaccardi, E., Eden, H., Sugimoto, M., & Ye, Y. (2005). Beyond binary choices: Integrating individual and social creativity. International Journal of Human-Computer Studies, 63(4-5), 482-512.
Hung, C. M., Hwang, G. J., & Huang, I. (2012). A project-based digital storytelling approach for improving students'
Learning motivation, problem-solving competence and learning achievement. Educational Technology & Society, 15(4), 368–379.
McLellan, H. (2006). Digital Storytelling in Higher Education, Journal of Computing in Higher Education, 19(1),
-79.
University of Houston (2023). Educational Uses of Digital Storytelling (uh.edu),
https://bit.ly/Educational_Uses_of_Digital_Storytelling, τελευταία πρόσβαση 14/06/2023.