Διεπιστημονική προσέγγιση διδασκαλίας του φυσικού εκκρεμούς με τη βοήθεια του BBC micro:bit


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
BBC Micro:bit Φυσικές Επιστήμες
Χαρίλαος Τσιχουρίδης
Νικόλαος Μήτρακας
Αντώνιος Καραβασίλης
Διονύσιος Βαβουγυιός
Περίληψη

Στη παρούσα εργασία διερευνάται ο βαθμός ευχρηστίας και αποτελεσματικότητας του μικρο-ελεγκτή Micro:bit κατά την διεπιστημονική προσέγγιση διδασκαλίας και εισαγωγής των μαθητών στην έννοια της ροπής αδράνειας με τη μελέτη του φυσικού εκκρεμούς. Στην έρευνα συμμετείχαν σε 25 μαθητές Γυμνασίου οι οποίοι ομαδοσυνεργατικά κατασκεύασαν φυσικά εκκρεμή και μέσω φύλλων εργασίας συνέλεξαν και επεξεργάστηκαν τα δεδομένα των μετρήσεών τους. Η μέθοδος που ακολουθήθηκε περιελάμβανε τη χρήση pre και post τεστ ερωτηματολογίου καθώς και συζήτηση με focus group. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν την εφικτότητα της χρήσης του μικρο-ελεγκτή, ενισχύοντας τα μαθησιακά αποτελέσματα της διεπιστημονικής προσέγγισης διδασκαλίας αλλά και το κίνητρο για την συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Aydeniz, M. (2017). Eğitim sistemimiz ve 21. yüzyıl hayalimiz: 2045 hedeflerine ilerlerken, Türkiye için STEM odaklı ekonomik bir yol haritası [Our education system and our 21st century dream: A STEM-oriented economic roadmap for Turkey as we move towards 2045 goals]. University of Tennessee, Knoxville.
Bernad, P., Šic, D., Repnik, R. & Osrajnik, D. (2021). Development of Measurement Systems with the BBC Micro:bit. 44th International Convention on Information, Communication and Electronic Technology (MIPRO), Opatija, Croatia, 2021, pp. 853-858. https://doi.org/10.23919/MIPRO52101.2021.9596834.
Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: Challenges and opportunities. NSTA press.
Cheah, W.-H., Mat Jusoh, N., Aung, M. M. T., Ab Ghani, A., & Mohd Amin Rebuan, H. (2023). Mobile Technology in Medicine: Development and Validation of an Adapted System Usability Scale (SUS) Questionnaire and Modified Technology Acceptance Model (TAM) to Evaluate User Experience and Acceptability of a Mobile Application in MRI Safety Screening. Indian Journal of Radiology and Imaging, 33(01), 036–045.
García Martínez, N., García Martínez, S., Andreo Martínez, P. & Almela Ruiz, L. (2018). Ciencia en la cocina. Una propuesta innovadora para enseñar Física y Química en educación secundaria. Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias didácticas 36(3), 179–98.
Llamas, C., González Delgado, M.A., González Rebollo, M.A. & Vegas, J.M. (2016). Improving the physics laboratory experience through sensors on a wireless open source hardware and software platform, ICERI2016 Proceedings, pp. 8120-8126.
Teiermayer, Α. (2019). Improving students’ skills in physics and computer science using BBC Micro:bit. Phys. Educ. 54 065021. https://doi.org/10.1088/1361-6552/ab4561
Tsihouridis, C., & Vavougios, D. (Denis). (2023). Experimental Environments in PER: A Critical and Comparative Evaluation of the International Literature—Trends. In M. F. Taşar & P. R. L. Heron (Eds.), The International Handbook of Physics Education Research: Teaching Physics (p. 0). AIP Publishing LLC.
Tsihouridis, Ch., Vavougios, D., &. Ioannidis, G., S. (2009). Students designing their own experiments on heat transfer phenomena using sensors and ICT: An educational trial to consolidate related scientific concepts. International Journal of Emerging Technologies in Learning, iJET 4, 74-82. https://doi.org/10.3991/ijet.v4i7.1115
Tsihouridis, Ch., Vavougios, D., &. Ioannidis, G., S. (2017). The effect of switching the order of experimental teaching in the study of simple gravity pendulum-A study with junior high-school learners. International Journal of Emerging Technologies in Learning. iJET, 12(3) pp. 128-14. http://doi.org/10.1007/978-3-319-50337-0_47