Εργαστήριο φυσικής με STEM προσανατολισμό και χρήση φορητών ψηφιακών συσκευών (STEM - IB - mLabs)


Δημοσιευμένα: Sep 17, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Διερευνητική μάθηση φορητές ψηφιακές συσκευές MBL
Μανόλης Κουσλόγλου
Ελένη Πετρίδου
Αναστάσιος Μολοχίδης
Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Περίληψη

Η διερευνητική μάθηση (inquiry-based learning) αποτελεί τον πυρήνα των Νέων Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών των Φυσικών Επιστημών, καθώς βοηθά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων 21ου αιώνα, όπως η συνεργασία, η επικοινωνία, η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη και η επίλυση προβλήματος, αλλά και των δεξιοτήτων διερεύνησης. Η αξιοποίηση των ψηφιακών φορητών συσκευών συνδράμουν αποφασιστικά στην ανάπτυξη αυτών των δεξιοτήτων. Στο παρόν εργαστήριο γίνεται μια προσπάθεια εκπαιδευτικοί Β’θμιας Εκπ/σης να επιμορφωθούν βιωματικά στη διδασκαλία με την εφαρμογή της διερευνητικής μεθόδου σε εργαστήρια Φυσικής με STEM προσανατολισμό και αξιοποίηση ψηφιακών φορητών συσκευών (STEM-IB-mLabs). Το θέμα της διερεύνησης είναι οι παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η Τριβή.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Crompton, H. (2015). A Historical Overview of M-Learning, Handb. Mob. Learn., 10204, https://doi.org/10.4324/9780203118764.ch1.
Crompton, H., Burke, D., & Gregory, K. H. (2017). The use of mobile learning in PK-12 education: A systematic review. Comput. Educ., 110, 51–63), https://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.03.013.
Haik, Y., Sivalogabathan, S., Shahin T. (2011). Engineering Design Process - second edition (Clengage Learning: Boston-USA), ISBN 978-1-305-25328-5.
Leelamma S. and Indira U. D., “My Pocket Technology: Introducing a Mobile Assisted Inquiry Learning Environment (MAILE) to Promote Inquiries among Secondary Students,” J. Educ. Learn., vol. 6, no. 3, p. 107, 2017, https://doi.org/10.5539/jel.v6n3p107.
Linn, M. C. & Songer, N.B. (1988). Curriculum Reformulation: Incorporating technology into science instruction. Paper presented at the American Educ. Research Association Meeting, New Orleans, LA.
Liu, C., Zowghi, D., Kearney, M., & Bano, M. (2021). Inquiry-based mobile learning in secondary school science education: A systematic review. Journal of Computer Assisted Learning, 37(1), 1–23. https://doi.org/10.1111/jcal.12505.
NGSS Lead States. (2013). Next generation science standards: For states, by states. Washington, DC: The National Academies Press. Retrieved from https://nap.nationalacademies.org/read/18290/chapter/15#439
Pedaste, M., Mäeots, M., Siiman, L. A., de Jong, T., van Riesen, S. A., Kamp, E. T., Manoli C.C., Zacharias C.Z. & Tsourlidaki, E. (2015). Phases of inquiry-based learning: Definitions and the inquiry cycle. Educational research review, 14, 47-61, https://doi.org/10.1016/j.edurev.2015.02.003.
Prasongsap, B., Khaokhajorn, W., & Srisawasdi, N. (2020). Mobile learning in informal science education: A systematic review from 2010 to 2019. ICCE 2020 - 28th International Conference on Computers in Education, Proceedings, 2, 425–431.
Rockland, R., Bloom, D. S., Carpinelli, J., Burr-Alexander, L., Hirsch, L. S., & Kimmel, H. (2010). Advancing the. Journal of Technology Studies, 36(1), 53-64.
Sokoloff, D., Thornton, R. (2004). Interactive Lecture Demonstrations: Active Learning in Introductory Physics. Wiley. ISBN: 978-0-471-48774-6.
SPARKvue (4.7.1.8). (2014). [Mobile app]. PASCO. https://www.pasco.com/products/software/sparkvue.
Tantu, O. (2017). Evaluating mobile apps for STEM Education with in-service teachers. [M.S. - Master of Science]. Middle East Technical University, https://open.metu.edu.tr/handle/11511/26447.
Tijani, B., Madu, N., Falade, T., & Dele-Ajayi, O. (2021). Teacher Training during Covid-19: A Case Study of the Virtual STEM Project in Africa. April, 226–234, https://doi.org/10.1109/educon46332.2021.9453920.
Yeung, W. K., & Sun, D. (2019). A study of inquiry-based STEM learning supported by mobile technologies. In C. K. Looi et al. (Eds.), Proceedings of the 23rd Global Chinese Conference on Computers in Education (GCCCE2019) (pp. 179-183). Wuhan: Central China Normal University.