Εξοικείωση εκπαιδευτικών με διερευνητικές πρακτικές μέσα από ένα πρόγραμμα επαγγελματικής ανάπτυξης


Δημοσιευμένα: Sep 12, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
διερεύνηση επαγγελματική ανάπτυξη διδακτικές πρακτικές
Χριστίνα Τσαλίκη
Πέτρος Καριώτογλου
Περίληψη

Στην εργασία μελετώνται στοιχεία διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών (ΦΕ) διερευνητικού τύπου όπως αυτά αναπτύχθηκαν σε ένα πρόγραμμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης (ΕΑ) εκπαιδευτικών. Το πρόγραμμα διήρκησε ένα χρόνο και σε αυτό συμμετείχαν τέσσερις εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότερα, οι πρακτικές τους μελετήθηκαν με μη συμμετοχική παρατήρηση τόσο κατά τη διάρκεια του προγράμματος όσο και ένα χρόνο μετά από τη λήξη του. Τα  αποτελέσματα δείχνουν πως οι εκπαιδευτικοί ενσωμάτωσαν στοιχεία καθοδηγούμενης διερεύνησης στις πρακτικές τους, τα οποία παρέμεναν και μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος. Παράλληλα, εμφανείς ήταν οι δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν στην υιοθέτηση περισσότερο ανοιχτών διερευνητικών πρακτικών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΣΥΜΠΟΣΙΑ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Τσαλίκη, Χ. (2022). Μελέτη ικανότητας διδακτικού σχεδιασμού εκπαιδευτικών στις Φυσικές Επιστήμες, σε μικτά μαθησιακά περιβάλλοντα. Αδημοσίευτη Διδακτορική Διατριβή. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών-Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.
Alake-Tuenter, E., Biemans, H. J., Tobi, H., Wals, A. E., Oosterheert, I., & Mulder, M. (2012). Inquiry-based science education competencies of primary school teachers: A literature study and critical review of the American National Science Education Standards. International Journal of Science Education, 34(17), 2609-2640.
Aldahmash, A. H., Alshamrani, S. M., Alshaya, F. S., & Alsarrani, N. A. (2019). Research Trends in In-service Science Teacher Professional Development from 2012 to 2016. International Journal of Instruction, 12(2), 163-178.
Bevins, S., Price, G., & Booth, J. (2019). The I files, the truth is out there: science teachers’ constructs of inquiry. International journal of science education, 41(4), 533-545.
Borko, H., Jacobs, J., & Koellner, K. (2010). Contemporary approaches to teacher professional development. In P. L. Peterson, E. Baker, & B. McGaw (Eds.), Third international encyclopedia of education, 7, 548–556. Amsterdam, The Netherlands: Elsevier.
Capps, D. K., Crawford, B. A., & Constas, M. A. (2012). A review of empirical literature on inquiry professional development: Alignment with best practices and a critique of the findings. Journal of Science Teacher Education, 23(3), 291-318.
Donaldson, G. (2010). Teaching Scotland's Future: Report of a review of teacher education in Scotland, ScotGov, Edinburgh.
Furman Shaharabani, Y. F. & Tal, T. (2017). Teachers’ practice a decade after an extensive professional development program in science education. Research in Science Education, 47(5), 1031-1053.
Luft, J. A., & Hewson, P.W. (2014). Research on teacher professional development programs in science. In N. G. Lederman & S. K. Abell (Eds.), Handbook of research on science education (Vol. 2, pp. 889–909). NY: Routledge.
Pringle, R. M., Mesa, J., & Hayes, L. (2017). Professional development for middle school science teachers: Does an educative curriculum make a difference?. Journal of Science Teacher Education, 28(1), 57-72.
Psillos D., Kariotoglou P. (2016) Theoretical Issues Related to Designing and Developing Teaching-Learning Sequences. In: Psillos D., Kariotoglou P. (eds) Iterative Design of Teaching-Learning Sequences. Springer, Dordrecht.
Tsaliki, C., Papadopoulou, P., Malandrakis, G. & Kariotoglou, P. (2022). Evaluating Inquiry Practices: Can a Professional Development Program Reform Science Teachers’ Practices?, Journal of Science Teacher Education, 33(8), 815-836.
Tsaliki, C., Papadopoulou, P., Malandrakis, G., & Kariotoglou, P. (2024). A Long-Term Study on the Effect of a Professional Development Program on Science Teachers’ Inquiry. Education Sciences, 14(6), 621.
Vorholzer, A., von Aufschnaiter, C. & Boone, W.J. (2018). Fostering Upper Secondary Students’ Ability to Engage in Practices of Scientific Investigation: a Comparative Analysis of an Explicit and an Implicit Instructional Approach. Research in Science Education 50, 333–359 (2020).