Αξιολογώντας τις δεξιότητες διερεύνησης μαθητών Γυμνασίου με την εμπλοκή τους σε διερευνητικά φύλλα εργασίας


Δημοσιευμένα: Σεπ 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
φάσεις διερεύνησης ηλεκτρικά κυκλώματα απλό εκκρεμές
Ελένη Πετρίδου
Αναστάσιος Μολοχίδης
Ευριπίδης Χατζηκρανιώτης
Περίληψη

Στην εργασία παρουσιάζεται η ανάπτυξη μιας διερευνητικής διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας βασισμένης στο συνεχές της διερεύνησης. Οι μαθητές εμπλέκονται σε πειραματικές δραστηριότητες με διαδικτυακές προσομοιώσεις ολοένα μικρότερης καθοδήγησης. Στόχος της εργασίας είναι η αξιολόγηση της ικανότητας των μαθητών να εφαρμόζουν τις φάσεις της διερεύνησης σε γνωστικό αντικείμενο διαφορετικό από αυτό στο οποίο τις έχουν διδαχθεί. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι δεξιότητες διερεύνησης μπορούν να διδαχθούν, αν και κάποιοι μαθητές δυσκολεύονται να εφαρμόσουν όλες τις φάσεις της διερεύνησης δίχως καθοδήγηση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Abd-El-Khalick, F., BouJaoude, S., Duschl, R., Lederman, N.G., Mamlok-Naaman, R., Hofstein, A., Niaz, M., Treagust, D., Tuan, H. (2004). Inquiry in Science Education: International Perspectives. Science Education. 88 (3), 397–419. https://doi.org/10.1002/sce.10118.
Banchi, H., & Bell, R. (2008). The many levels of inquiry. Science and Children, 46 (2), 26-29. ISSN-0036-8148.
Blanchard, M. R., Southerland, S. A., Osborne, J. W., Sampson, V., Annetta, L. A., & Granger, E. M. (2010). Is inquiry possible in light of accountability?: A quantitative comparison of the relative effectiveness of guided inquiry and verification laboratory instruction. Science Education, 94 (4), 577–616. https://doi.org/10.1002/sce.20390.
de Jong, T., & van Joolingen, W. R. (1998). Scientific discovery learning with computer simulations of conceptual domains. Review of Educational Research, 68 (2), 179–202. https://doi:10.2307/1170753.
Eick, C., Meadows, L., & Balkcom, R. (2005). Breaking into inquiry: Scaffolding supports beginning efforts to implement inquiry in the classroom. The Science Teacher, 72 (7), 49–53.
Hackling M. W. (1998). Working Scientifically: Implementing and Assessing Open Investigation Work in Science; Department of Education and Training: Western Australia, ISBN 0-7307-4146-X.
Keselman, A. (2003). Supporting inquiry learning by promoting normative understanding of multivariable causality. Journal of Research in Science Teaching, 40 (9), 898–921. https://doi.org/10.1002/tea.10115.
Pedaste, M., Mäeots, M., Siiman, L. A., de Jong, T., van Riesen, S. A., Kamp, E. T., Manoli C.C., Zacharias C.Z. & Tsourlidaki, E. (2015). Phases of inquiry-based learning: Definitions and the inquiry cycle. Educational research review, 14, 47-61. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2015.02.003.
Psillos D., Molohidis A., Kallery M. and Hatzikraniotis E. (2016). The Iterative Evolution of a Teaching Learning Sequence on the Thermal Conductivity of Materials στο Psillos D., Kariotoglou P (Επιμ.): Iterative Design of Teaching – Learning Sequences: Introducing the Science of Materials in European Schools, Springer, ISBN: 978-94-007-7807-5.