Διδακτική προσέγγιση εννοιών ηλεκτρισμού με χρήση IV Escape room σε μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (Δ.Α.Φ. Επιπέδου 1)


Δημοσιευμένα: Σεπ 16, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Διαταραχή αυτιστικού φάσματος φυσικές επιστήμες διδακτικό εργαλείο
Χαρίλαος Τσιχουρίδης
Αντώνιος Καραβασίλης
Νικόλαος Μήτρακας
Διονύσιος Βαβουγυιός
Περίληψη

Η εργασία διερευνά την αποτελεσματικότητα μιας ψηφιακής εκπαιδευτικής εφαρμογής δωματίου απόδρασης (iv escape room) σε  μαθητές Δημοτικού που εμπίπτουν στο φάσμα του αυτισμού (ΔΑΦ) υψηλής λειτουργικότητας ως προς την διδασκαλία εννοιών ηλεκτρισμού. Η ψηφιακή εφαρμογή χρησιμοποιήθηκε από 10 μαθητές Δημοτικού Ε’ και ΣΤ’ τάξης, με πιστοποιημένη Διαταραχή Αυτιστικού φάσματος. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίων αλλά και από την ψηφιακή εφαρμογή και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η χρήση της συγκεκριμένης ψηφιακής εφαρμογής συμβάλλει θετικά στην ουσιαστικότερη κατανόηση εννοιών ηλεκτρισμού αλλά στον έλεγχο του γνωστικού επιπέδου των μαθητών από πλευράς εκπαιδευτικών.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Καραβασίλης, Α., & Τσιχουρίδης, Χ. (2022). Παιδιά με διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος αλληλεπιδρούν με Serious Games και τα ταξινομούν. Συνέδρια της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, 0405-0418.
Χαλκιά, Κ. (2012). Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες-Θεωρητικά ζητήματα, προβληματισμοί, προτάσεις. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.
Afra, N. C., Osta, I., & Zoubeir, W. (2009). Students’ alternative conceptions about electricity and effect of inquiry-based teaching strategies. International journal of science and mathematics education, 7, 103-132.
Alvares, G. A., Bebbington, K., Cleary, D., Evans, K., Glasson, E. J., Maybery, M. T., ... & Whitehouse, A. J. (2020). The misnomer of ‘high functioning autism’: Intelligence is an imprecise predictor of functional abilities at diagnosis. Autism, 24(1), 221-232.
American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (5th edition). American Psychiatric Publishing: Arlington.
Baron-Cohen, S., Wheelwright, S., Spong, A., Scahill, V., & Lawson, J. (2001). Are intuitive physics and intuitive psychology independent? A test with children with Asperger Syndrome. Journal of Developmental and Learning Disorders, 5, 47-78.
Bjerknes, A. L., Wilhelmsen, T., & Foyn-Bruun, E. (2024). A Systematic Review of Curiosity and Wonder in Natural Science and Early Childhood Education Research. Journal of Research in Childhood Education, 38(1), 50-65.
Chiu, M. H., & Lin, J. W. (2005). Promoting fourth graders' conceptual change of their understanding of electric current via multiple analogies. Journal of Research in Science Teaching: The Official Journal of the National Association for Research in Science Teaching, 42(4), 429-464.
Heller, P. M., & Finley, F. N. (1992). Variable uses of alternative conceptions: A case study in current electricity. Journal of Research in Science Teaching, 29(3), 259-275.
Karavasilis, A., Tsihouridis, C., Batsila, M., & Vavougios, D. (2023, March). A Serious Game as an Educational Tool to Teach Physics to High Functioning Autism Students. In Learning in the Age of Digital and Green Transition: Proceedings of the 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2022), Volume 1 (pp. 865-876). Cham: Springer International Publishing.
Kärrqvist, C. (1985). Kunskapsutveckling genom experimentcentrerade dialoger i ellära=[Development of reasoning in electricity by means of experiments and discussions].
Klein, G., & Baxter, H. C. (2006, December). Cognitive transformation theory: Contrasting cognitive and behavioral learning. In Interservice/Industry Training Systems and Education Conference, Orlando, Florida.
Madeira, R. N., Mestre, V., & Ferreirinha, T. (2017). Phonological Disorders in Children? Design and user experience evaluation of a mobile serious game approach. Procedia Computer Science, 113, 416-421.
Osborne, R. (1983). Towards modifying children's ideas about electric current. Research in Science & Technological Education, 1(1), 73-82.
Roberts-Yates, C., & Silvera-Tawil, D. (2019). Better education opportunities for students with autism and intellectual disabilities through digital technology. International journal of special education, 34(1), 197-210.
Sanchez, E., & Plumettaz-Sieber, M. (2019). Teaching and learning with escape games from debriefing to institutionalization of knowledge. International Conference on Games and Learning Alliance, 11385, 242–253.
Shipstone, D. (1985). Electricity in simple circuits. Children's ideas in science, 35-40.
Tsihouridis, C., Karavasilis, A., Batsila, M., & Vavougios, D. (2023, September). “Little Professors’” Cognitive Transformation Through Activity Triangles on Mechanics. In International Conference on Interactive Collaborative Learning(pp. 47-56). Cham: Springer Nature Switzerland.
Vaiopoulou, J., & Papageorgiou, G. (2018). Primary students’ conceptions of the Earth: Re-examining a fundamental research hypothesis on mental models. Preschool and Primary Education, 6(1), 23-34.
Valencia, K., Rusu, C., Quiñones, D., & Jamet, E. (2019). The impact of technology on people with autism spectrum disorder: a systematic literature review. Sensors, 19(20), 4485.
Van Eylen, L., Boets, B., Steyaert, J., Wagemans, J., & Noens, I. (2015). Executive functioning in autism spectrum disorders: Influence of task and sample characteristics and relation to symptom severity. European Child & Adolescent Psychiatry, 24, 1399-1417.
Vosniadou, S. (2019, April). The development of students' understanding of science. In Frontiers in Education (Vol. 4, p. 32). Frontiers Media SA.