Sol(ar) system: Η επαυξημένη πραγματικότητα στη διδασκαλία εννοιών αστρονομίας στο μάθημα της Γεωγραφίας


Δημοσιευμένα: Sep 13, 2024
Λέξεις-κλειδιά:
Επαυξημένη Πραγματικότητα Ηλιακό Σύστημα Γεωγραφική Εκπαίδευση
Αναστασία Γεωργίου
Αθηνά Καρατζά
Γεώργιος Ε. Μπαμπασίδης
Αποστολία Γαλάνη
Περίληψη

Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να συνεισφέρει στη συζήτηση σχετικά με τη χρήση εφαρμογών Επαυξημένης Πραγματικότητας (Ε.Π.) για τη διδασκαλία του ηλιακού συστήματος δηλαδή ενός ζητήματος Αστρονομίας το οποίο παρουσιάζεται στο Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Γεωγραφίας στο ελληνικό σχολείο. Αναζητήθηκαν σχετικά άρθρα των τελευταίων πέντε ετών που αναφέρονται σε εφαρμογές Επαυξημένης Πραγματικότητας (Ε.Π.)  και μελετήθηκαν οι έννοιες που παρουσιάζονται σε αυτά αλλά και ο συνολικότερος αντίκτυπός τους στη διδασκαλία.. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι: α) Οι έννοιες οι σχετικές με το ηλιακό σύστημα που προσεγγίζονται εστιάζουν κυρίως στην κίνηση των πλανητών, β) η  χρήση της Ε.Π. ενισχύει τα κίνητρα των μαθητ(ρι)ών για εμπλοκή σε ζητήματα Αστρονομίας, και γ) οι εφαρμογές Ε.Π. με θέμα το ηλιακό σύστημα είναι περιορισμένες και υπάρχει ανάγκη για περαιτέρω ανάπτυξη και ενσωμάτωσή τους στη διδακτική διαδικασία.  

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Λήψεις
Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.
Αναφορές
Μπαμπασίδης, Γ. (2019). Ψηφιακά παιχνίδια σε συσκευές κινητής τεχνολογίας και κίνδυνοι δημιουργίας επιστημονικών παρανοήσεων: Παραδείγματα από την Αεροδιαστημική Επιστήμη και την Τεχνολογία, Αστρολάβος, 32, pp. 105-126. ISSN 1106-2878.
Ντρενογιάννη, Ε., & Ζέρβα, Ε. (2021). Η Επαυξημένη Πραγματικότητα στη διδασκαλία: Η περίπτωση του Ηλιακού Συστήματος. Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 14, 19-36.
Χαλκιά, Κ. (2006). Το Ηλιακό Σύστημα μέσα στο Σύμπαν: Η διαδρομή από την επιστημονική γνώση στη σχολική γνώση. Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. σελ. 588
Aggarwal, R., & Singhal, A. (2019, January). Augmented Reality and its effect on our life. In 2019 9th International Conference on Cloud Computing, Data Science & Engineering (Confluence) (pp. 510-515). IEEE.
Akçayır, M., & Akçayır, G. (2017). Advantages and challenges associated with augmented reality for education: A systematic review of the literature. Educational research review, 20, 1-11.
Arvanitis, T. N., Petrou, A., Knight, J. F., Savas, S., Sotiriou, S., Gargalakos, M., & Gialouri, E. (2009). Human factors and qualitative pedagogical evaluation of a mobile augmented reality system for science education used by learners with physical disabilities. Personal and ubiquitous computing, 13, 243-250.
Azuma, R. T. (1997). A survey of augmented reality. Presence: teleoperators & virtual environments, 6(4), 355-385.
Baba, A., Zorlu, Y., & Zorlu, F. (2022). Investigation of the Effectiveness of Augmented Reality and Modeling-Based Teaching in" Solar System and Eclipses" Unit. International Journal of Contemporary Educational Research, 9(2), 283-298.
Bampasidis, G., Galani, A., Parcharidis, I., Lambrinos, N., Skordoulis, C. (2021). Spaceborne teaching resources: Critical evaluation of Remote Sensing software packages for upper primary and secondary education, 12th Pan-hellenic and International Conference ETPE, Florina (Virtual), Greece, 14-16 May 2021, ISBN 9786188318656.
Bampasidis, G., Galani, A., & Skordoulis, C. (2022). Astronomy and Space-Themed Mobile Games: Tools to Support Science Education or Learning Barriers due to the Misconceptions They Generate?, In Handbook of Research on Acquiring 21st Century Literacy Skills Through Game-Based Learning (C.A., Lane, ed.), IGI Global., ISBN13: 9781799872719. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-7271-9.ch033.
Berryman, D. R. (2012). Augmented reality: a review. Medical reference services quarterly, 31(2), 212-218.
Cercel, I., & Iftene, A. (2021, January). Planetarium-An Augmented Reality Application. In Proceedings of the Conference on Mathematical Foundations of Informatics MFOI (pp. 62-77).
Chen, C. C., Chen, H. R., & Wang, T. Y. (2022). Creative situated augmented reality learning for astronomy curricula. Educational Technology & Society, 25(2), 148-162.
Cheng, K. H., & Tsai, C. C. (2013). Affordances of augmented reality in science learning: Suggestions for future research. Journal of science education and technology, 22, 449-462.
Gumilar, T., Uulaa, R. F. R., & Chen, S. (2023, April). Exploring augmented reality on astronomy education: Conceptual knowledge, motivation, and learning attitude. In Proceedings of International Conference on Education (Vol. 1, No. 1).
Ercan, F. (2020). An examination on the use of immersive reality technologies in the travel and tourism industry. Business & Management Studies: An International Journal, 8(2), 2348-2383.
Herfana, P., Nasir, M., & Prastowo, R. (2019, November). Augmented reality applied in astronomy Subject. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1351, No. 1, p. 012058). IOP Publishing.
Kamińska, D., Zwoliński, G., Laska-Leśniewicz, A., Raposo, R., Vairinhos, M., Pereira, E., ... & Anbarjafari, G. (2023). Augmented reality: Current and new trends in education. Electronics, 12(16), 3531.
Kasinathan, V., Mustapha, A., Hasibuan, M. A., & Abidin, A. Z. Z. (2018). First Discovery: Augmented Reality for learning solar systems. International Journal of Integrated Engineering, 10(6).
Klopfer, E. (2008). Augmented learning: Research and design of mobile educational games. MIT press.
Johnson, L. F., Levine, A., Smith, R. S., & Haywood, K. (2010). Key emerging technologies for elementary and secondary education. The Education Digest, 76(1), 36.
Klopfer, E., & Sheldon, J. (2010). Augmenting your own reality: Student authoring of science‐based augmented reality games. New directions for youth development, 2010(128), 85-94.
Lampropoulos, G., Keramopoulos, E., Diamantaras, K., & Evangelidis, G. (2022). Augmented reality and gamification in education: A systematic literature review of research, applications, and empirical studies. Applied Sciences, 12(13), 6809.
Lindner, C., Rienow, A., & Jürgens, C. (2019). Augmented Reality applications as digital experiments for education–An example in the Earth-Moon System. Acta Astronautica, 161, 66-74.
Midak, L. Y., Kravets, I. V., Kuzyshyn, O. V., Berladyniuk, K. V., Buzhdyhan, K. V., Baziuk, L. V., & Uchitel, A. D. (2020, November). Augmented reality in process of studying astronomic concepts in primary school. CEUR Workshop Proceedings.
Özeren, S., & Top, E. (2023). The effects of Augmented Reality applications on the academic achievement and motivation of secondary school students. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 11(1), 25-40.
Siqueira, P. H. (2019). Augmented Reality and Virtual Reality Web Environment to Visualizing the Planets of The Solar System. To Physics Journal, 3, 167-185.
Tian, K., Urata, M., Endo, M., Mouri, K., Yasuda, T., & Kato, J. (2019). Real-world oriented smartphone AR supported learning system based on planetarium contents for seasonal constellation observation. Applied Sciences, 9(17), 3508.
Thomas, P. C., & David, W. M. (1992, January). Augmented reality: An application of heads-up display technology to manual manufacturing processes. In Hawaii international conference on system sciences (Vol. 2, pp. 659-669). ACM SIGCHI Bulletin.
Volioti, C., Keramopoulos, E., Sapounidis, T., Melisidis, K., Kazlaris, G. C., Rizikianos, G., & Kitras, C. (2022). Augmented Reality Applications for Learning Geography in Primary Education. Applied System Innovation, 5(6), 111.